At stå op, før fanden får sko på ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2014

TrineMine86

sne190810 skriver:

Hvad kan man gøre? 

Vi har 3piger herhjemme i alderen 4-5 år (tvillinger på 5 og en på 4).
Den ene af pigerne vågner simpelthen så tidligt om morgenen .. Idag hed det klokken 5.15  De andre to piger kan sagtens sove til omkring 6.30-7.00 stykker, hvis de får lov. Hende på 4 har endda dage hvor det er til 7.30-8.00 i weekenderne.

Et problem er at det er alt for tidligt, og hun ikke selv kan holde til det i løbet af en lang dag med børnehave osv.
Men et andet problem er også at hun tit og ofte for vækket de andre to piger, fordi hun som hun siger "keder sig".
De andre to piger, især den lille på 4 år, kan slet slet ikke hænge sammen og er grædefærdig af træthed allerede inden vi skal ud ad døren, og i børnehave. 

Det er så frustrerende, for det er hårdt når vi alle sammmen går og er udmattede på job og i børnehave. Og jeg syntes det er synd for børnene, fordi de har jo brug for søvn, mere søvn end den de får nu, virker det til. 

Det føles som en ond cirkel... Men er der noget at gøre? 

Vi bor pt. i en 3værelses, så pigerne deler værelse, men har hver deres seng (selvom hvis det stod til dem, som de gerne i en og samme). 
Vi har tanker om at flytte til noget større, gerne en 5 værelses inden for et halvt til helt år, hvor jeg står meget stærkt på de skal have hver deres værelse, for simpelthen at se om det ville hjælpe. 

Min dreng havde over et halvt år hvor han stod op ml 03.45 -4.45 og vi kunne ikke få ham til at sove videre på nogen måde 

Nu er vi lykkelige hvis kl rammer 06.00 før han vågner, Idag var den 5.30 

Har ingen gode råd, tror bare børn er forskellige og nogle børn er bare morgen mennesker.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.