Mad 6 mdr- sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2014

Røverdatter

birthee skriver:

Lige et sidespring - hvad er BLW? 

Baby Led Weaning. Kort sagt: baby er med til at styrer hvad der ryger indenbords. Det gøres i babys tempo. Feks skal grøden spises af baby (hvis baby overhovedet får grød) og ikke fodres. Maden serveres mere hen af vejen som fingermad. Derudover fuldammes (eller flaske) baby bare ved siden af. Mottoet er "before one its just for fun". Altså at maden som indtages før et års alderen ikke er nær så vigtig som mm eller mme. Prøv at søg på nettet - det er nærmest en hel filosofi for sig at baby smager, mærker, føler og smager på maden uden der er en underliggende tvang..

Min dreng begyndte først sådan rigtigt at spise da han var 10 mdr. Til gengæld har han fået super føling for fast føde og er ikke kræsen nu i en alder af tre år.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

Putomanen

Det er 3 måltider om dagen, ligesom jeg havde forestillet mig at min søn burde have. Og siger din SP god for dette, og trives din søn?

Reelt set er det 2,5 måltider, da han ikke spiser så mange rugbrødshapsere. 

Min sp er helt tilfreds med at han får 2 måltider om dagen, og hun foreslog rugbrødshapsere som læring for ham frem for mæthed  Og han trives rigtig fint.

Anmeld

4. november 2014

TNBC

missehxx skriver:

Hej piger. Min sundhedsplejerske har lige været her, og vi talte om hvad mad marius skal have. Han bliver 6 mdr om 2 dage... Indtil nu har han fået grød til middag og mos til aften. Hun siger at han nu skal have: Grød til formiddag, øllebrød til middag, joghurt til eftermiddag, og vores mad til aften. Og så 500 ml. MME i døgnet. Er det ikke lige lovlig mange måltider med rigtig mad i den alder?

Og burde han ikke have grøntsagsmos til middag? Hvad får jeres på den alder??

Desuden sagde hun at det ikke skulle moses fint mere og man godt kunne putte revet frugt osv på mosen. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt tryg ved det. Hvordan synes i det lyder, og hvordan gør i?

På forhånd tak.

Her er hun dog 8måneder, men sådan har det været siddn hun var 6måneder.

7.00 flaske 180ml

8.00 morgenmad

11.00 flaske 180ml

12.00 frokost, frugt og nogen gange noget grød.

15.00 flaske 180ml

17.00 aftensmad, hvad vi fik.

19.00 flaske 240ml

så Hun får tre måltider og 4flasker 

Anmeld

4. november 2014

Missy_B

Hej piger. Min sundhedsplejerske har lige været her, og vi talte om hvad mad marius skal have. Han bliver 6 mdr om 2 dage... Indtil nu har han fået grød til middag og mos til aften. Hun siger at han nu skal have: Grød til formiddag, øllebrød til middag, joghurt til eftermiddag, og vores mad til aften. Og så 500 ml. MME i døgnet. Er det ikke lige lovlig mange måltider med rigtig mad i den alder?

Og burde han ikke have grøntsagsmos til middag? Hvad får jeres på den alder??

Desuden sagde hun at det ikke skulle moses fint mere og man godt kunne putte revet frugt osv på mosen. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt tryg ved det. Hvordan synes i det lyder, og hvordan gør i?

På forhånd tak.

Synes faktisk det lyder meget fint, vores barn fik alm mad (vores mad) som 6-7 mdr, og det er kun til sin egen fordel at du allerede nu gør maden lidt "grovere"

dog kan du putte mme pulver i grød o.l, han behøver ikke 500 ml udover maden, men brug pulveret i maden så han får det han skal have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.