Mad 6 mdr- sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
13 svar
2 synes godt om
4. november 2014

missehxx

Hej piger. Min sundhedsplejerske har lige været her, og vi talte om hvad mad marius skal have. Han bliver 6 mdr om 2 dage... Indtil nu har han fået grød til middag og mos til aften. Hun siger at han nu skal have: Grød til formiddag, øllebrød til middag, joghurt til eftermiddag, og vores mad til aften. Og så 500 ml. MME i døgnet. Er det ikke lige lovlig mange måltider med rigtig mad i den alder?

Og burde han ikke have grøntsagsmos til middag? Hvad får jeres på den alder??

Desuden sagde hun at det ikke skulle moses fint mere og man godt kunne putte revet frugt osv på mosen. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt tryg ved det. Hvordan synes i det lyder, og hvordan gør i?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

Sprit25

Jeg synes det lyder helt fint. Min datter på 7 mdr får nogenlunde det samme vi begynder dog snart på rugbrød da hun æder helt vildt! 

Men er du sikker på at de 500 ml er inklusiv det der er i grøden ?

Anmeld

4. november 2014

modesty

missehxx skriver:

Hej piger. Min sundhedsplejerske har lige været her, og vi talte om hvad mad marius skal have. Han bliver 6 mdr om 2 dage... Indtil nu har han fået grød til middag og mos til aften. Hun siger at han nu skal have: Grød til formiddag, øllebrød til middag, joghurt til eftermiddag, og vores mad til aften. Og så 500 ml. MME i døgnet. Er det ikke lige lovlig mange måltider med rigtig mad i den alder?

Desuden sagde hun at det ikke skulle moses fint mere og man godt kunne putte revet frugt osv på mosen. Jeg kan mærke at jeg ikke er helt tryg ved det. Hvordan synes i det lyder, og hvordan gør i?

På forhånd tak.

Jeg synes det er helt vildt meget. Min søn spiste ét måltid om dagen i den alder. 

Jeg vil også helt klart anbefale grønsagsmos fremfor korn- og mælkeprodukter, det er bedre for maven og sundere for kroppen.

Anmeld

4. november 2014

Sprit25

Nu har jeg lige tid til at uddybe men min datters dag ser ud:

08.00 havregrød

10.00 flaske

12: grød 

14: flask

16: tykmælk med frugt

18: aftensmad

20: flaske

23: flaske

dog kan jeg snart droppe flere flasker da hun virkelig ikke gider dem mere

Anmeld

4. november 2014

Røverdatter

missehxx skriver:

På forhånd tak.

Jeg ville aldrig give så mange grød/mos måltider til sådan en lille størrelse. Men jeg har så også kørt med BLW-metoden herhjemme

Jeg synes helt klart du skal gøre, hvad DU føler er rigtigt og bedst for din lille. SP'ere er til for at guide og vejlede, men det er dig der er mor og dig der bestemmer

Anmeld

4. november 2014

Putomanen

Min dreng er 6,5 måneder og får havregrød eller øllebrød til morgenmad, blødgjorte rugbrødshapsere med smørpålæg til frokost (ikke et fuldt måltid) og grøntsagsmos med kød til aftensmad. Han bliver ammet og får bryst før hver lur og om natten.

Det ser ca ssådan ud.

6.00 ammes

8.00 havregrød/øllebrød

10.00 ammes og puttes til lur

12.00 rugbrødshapsere

13.30 ammes og puttes til lur

15.30 ammes

17.30 grøntsagsmos med kød

19.00 ammes og puttes til nat

21.30 ammes

Derefter er det forskelligt hvor tit han ammes om natten. 

Anmeld

4. november 2014

Christine

missehxx skriver:

På forhånd tak.

jo det lyder som rigtigt rigtigt meget! Men ved selvfølgelig ikke præcis hvor mwget han er vant til at spise.

her starter vi først med andet end modermælk ved 6 måneder og jeg har godt nok aldrig hørt yoghurt anbefalet til sådan en lille en før..?

Anmeld

4. november 2014

birthee

Røverdatter skriver:

Jeg ville aldrig give så mange grød/mos måltider til sådan en lille størrelse. Men jeg har så også kørt med BLW-metoden herhjemme

Jeg synes helt klart du skal gøre, hvad DU føler er rigtigt og bedst for din lille. SP'ere er til for at guide og vejlede, men det er dig der er mor og dig der bestemmer

Lige et sidespring - hvad er BLW? 

Anmeld

4. november 2014

missehxx

Putomanen skriver:

Min dreng er 6,5 måneder og får havregrød eller øllebrød til morgenmad, blødgjorte rugbrødshapsere med smørpålæg til frokost (ikke et fuldt måltid) og grøntsagsmos med kød til aftensmad. Han bliver ammet og får bryst før hver lur og om natten.

Det ser ca ssådan ud.

6.00 ammes

8.00 havregrød/øllebrød

10.00 ammes og puttes til lur

12.00 rugbrødshapsere

13.30 ammes og puttes til lur

15.30 ammes

17.30 grøntsagsmos med kød

19.00 ammes og puttes til nat

21.30 ammes

Derefter er det forskelligt hvor tit han ammes om natten. 

Det er 3 måltider om dagen, ligesom jeg havde forestillet mig at min søn burde have. Og siger din SP god for dette, og trives din søn?

Anmeld

4. november 2014

missehxx

Christine skriver:

jo det lyder som rigtigt rigtigt meget! Men ved selvfølgelig ikke præcis hvor mwget han er vant til at spise.

her starter vi først med andet end modermælk ved 6 måneder og jeg har godt nok aldrig hørt yoghurt anbefalet til sådan en lille en før..?

Lige præcis det synes jeg også. Og i hendes notat har hun skrevet han skal have 3 hovedmåltider, og hold nu fast: 2-3 mellemmåltider af fast føde! Det forstår jeg ikke! Han har aldrig været vant til at spise meget. Han er meget småtspisende. Men han følger sine kurver og stortrives, så det er ikke derfor hun vil have mere mad i ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.