Opstart på grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
12 svar
3 synes godt om
3. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Uh hvor går det stærkt! 

Min søde pige er nu 4 mdr, og imorgen starter vi lige så stille op med grød. Hun er godt grundsulten, og er indtil videre blevet "holdt hen" med vælling hver aften,  da hun allerede som 3 mdr var for sulten til at nøjes med mælk. - Hun er en stor pige, og både mor og far sku også have mere end mælk fra 3 mdr

Men i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål.

Hun skal jo ikke have mere end et par skefulde til at starte med, for at tage hensyn til hendes mave. Så mit spørgsmål er, kan man gemme grød der er lavet på mme? Evt i fryser? Eller kan starte med at lave den uden mme, gemme grøden og så bare blande med mme når det skal bruges? 

Og hvilke opskrifter har I brugt, da I startede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Missy_B

TanyaGR skriver:

Uh hvor går det stærkt! 

Min søde pige er nu 4 mdr, og imorgen starter vi lige så stille op med grød. Hun er godt grundsulten, og er indtil videre blevet "holdt hen" med vælling hver aften,  da hun allerede som 3 mdr var for sulten til at nøjes med mælk. - Hun er en stor pige, og både mor og far sku også have mere end mælk fra 3 mdr

Men i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål.

Hun skal jo ikke have mere end et par skefulde til at starte med, for at tage hensyn til hendes mave. Så mit spørgsmål er, kan man gemme grød der er lavet på mme? Evt i fryser? Eller kan starte med at lave den uden mme, gemme grøden og så bare blande med mme når det skal bruges? 

Og hvilke opskrifter har I brugt, da I startede?

Lav grøden uden mme, men kun på vand, så kan den fryses.

Når den så skal serveres kan du varme grøden til rette temperatur, og derefter tilsætte mme-pulver

Anmeld

3. november 2014

MamaGulloev

Missy_B skriver:

Lav grøden uden mme, men kun på vand, så kan den fryses.

Når den så skal serveres kan du varme grøden til rette temperatur, og derefter tilsætte mme-pulver

Tak for svar

Hvordan laver du grød så der kun skal tilsættes pulver? - De opskrifter jeg har/kan finde siger jeg skal putte færdiglavet mme i?

(Undskyld hvis det er et sumt spørgsmål, men det er jo helt nyt for mig )

Anmeld

3. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Underligt. Ved godt at man kan risikere at få forskelligt af vide. Men min sp fortalte til sådan et Info møde at grøden (med mme) kunne fryses i en måneds tid eller gemmes i køleskab til dagen efter. 

Anmeld

3. november 2014

MamaGulloev

SDD skriver:

Underligt. Ved godt at man kan risikere at få forskelligt af vide. Men min sp fortalte til sådan et Info møde at grøden (med mme) kunne fryses i en måneds tid eller gemmes i køleskab til dagen efter. 

Jeg glemte at spørge min sp om det tidligere idag da hun var her, så det er egentlig derfor jeg spørger herinde. 

Synes jo egentlig at det er lidt meget at lave ½ dl hvoraf hun kun skal ha 2-3 skefulde og så resten skal smides ud, hvis ikke det kan gemmes

Anmeld

3. november 2014

Missy_B

MummiT skriver:

Tak for svar

Hvordan laver du grød så der kun skal tilsættes pulver? - De opskrifter jeg har/kan finde siger jeg skal putte færdiglavet mme i?

(Undskyld hvis det er et sumt spørgsmål, men det er jo helt nyt for mig )

Uuh det er efterhånden lang tid siden jeg har lavet grød (mit barn er 20 mdr) - men hvis du fx køber hirseflager, eller rismel kan du følge opskrifterne på poserne, og når du så genopvarmer kan du evt putte lidt vand i, og så mme pulver for at det ikke bliver for tykt.

fx lavede jeg alm havregrød på vand og blandede et par skeer mme i

Jeg ville aldrig bruge de færdigblandede mme brikker, da det hurtigt løber op prismæssigt.

Anmeld

3. november 2014

Missy_B

.. Og lige som tillæg, så ville jeg aldrig putte mme i grøden og fryse den for derefter at genopvarme pga bakteriedannelse i mme'en, men jeg er nok også lidt sippet med sådan noget

Anmeld

3. november 2014

MamaGulloev

Missy_B skriver:

Uuh det er efterhånden lang tid siden jeg har lavet grød (mit barn er 20 mdr) - men hvis du fx køber hirseflager, eller rismel kan du følge opskrifterne på poserne, og når du så genopvarmer kan du evt putte lidt vand i, og så mme pulver for at det ikke bliver for tykt.

fx lavede jeg alm havregrød på vand og blandede et par skeer mme i

Jeg ville aldrig bruge de færdigblandede mme brikker, da det hurtigt løber op prismæssigt.

Okay så. Tak for svar

- Tror heller ikke opskrifterne mener de færdige brikker med mme, men vand og pulver blandet sammen

Anmeld

3. november 2014

Missy_B

MummiT skriver:

Okay så. Tak for svar

- Tror heller ikke opskrifterne mener de færdige brikker med mme, men vand og pulver blandet sammen

Men så deler du det bare op

vand når du laver grøden - og mme pulver først når du har genopvarmet

Det giver det samme

Prøv dig evt frem med et par prøveportioner, så finder du stille og roligt ud af blandingsforholdene

Anmeld

3. november 2014

Sprit25

Du kan købe en bog om babymad på apoteket. Kan ikke huske hvad den hedder og gider ikke lige rejse mig for at se på min

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.