Hvilken dagpleje skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2014

Dagplejen Små Spirer Hadsten

Hej de damer. Min søn skal starte i dagpleje 1 februar og jeg er SÅ MEGET i tvivl hvilken dagpleje jeg skal vælge. Håber i kan hjælpe og komme med jeres bud omkring hvilken i havde valgt og hvorfor?

Dagpleje 1.

Privat dagpleje. 1 Social og sundhedsassistent, med 5 dagplejebørn ad gangen. Går i legestue hver 14 dag, har hund og kanin i hjemmet. Tilbyder at give barnet flaske hvis det er nødvendigt, og har MEGET gode åbningstider, faktisk døgnet rundt hvis man stadig kun bruger de maksimalt 48 timer om ugen. Kommer dog ikke særlig titpå udflugter og lign..

Dagpleje 2.

Privat dagpleje. 2 uddannede pædagoger, men 10 dagplejebørn. Ingen lukedage, da de ansætter vikar ved ferie og sygdom. Forældrekaffe 1gang om måneden, og mange udflugter, legestuer og holder traditioner, som fastelavn osv. Dog vil de ikke give flaske, ej heller formmidagsmad (jeg synes det er længe uden mad hvis han får morgenmad kl 6 og så først noget igen til middag?).

Dagpleje 3.

Kommunal dagpleje. Kender jo så ikke den specifikke dagplejer endnu, men der er jo kun 4 børn pr dagplejer i vores område. Barnet skal dog i gæstedagpleje ved sygdom. Der får de dog formiddagsmad og flaske, og kommer i legestue. Ved ikke om de holder forældremøder ind imellem?

Jeg er meget i tvivl da min søn ikke er god til for mange mennesker omkring sig, og har brug for meget nærkontakt og omsorg: Derfor er vuggestue ikke en mulighed. Hvad havde i gjort?? :-)

På forhånd tak

Hej

Det handler jo rigtig meget om kemi mellem dagplejer og forældre. Hvem har man tillid til at kunne tage vare på det dyrebareste man som forældre har. 

Umiddelbart tænker jeg nr 2. Jeg kan godt lide at de foretager sig ting med børnene. Udflugter. Traditioner. Udeliv ville jeg også lægge stor vægt på. Der må ikke bare være opbevaring af børn. De voksne skal have nogle visioner.

Jeg ville dog lige tjekke op på om det virkelig er rigtigt at børnene ikke får tilbudt nogen formiddagsmad i dagpleje 2.  Det har jeg da aldrig hørt om før i dagplejen. Børn i den alder skal da tilbydes formiddagsmad. Nogen børn spiser jo morgenmad  tilligt og kan da ikke nøjes med først at få noget til frokost igen. Spiser de evt meget tidligt frokost så det ikke er nødvendig med formiddagsmad? Der må være en forklaring. 

Ville aldrig vælge kommunal, ikke fordi jeg tænker de nødvendigvis gør det dårligere men fordi man ikke selv vælger sin dagplejer men får en tildelt.  Dog skal man jo lige have overvejet ift. det private tilbud hvor flexibel ens arbejdsplads er ved dagplejers lukkedage hvis ikke den private dagplejer har vikar på. 

Først og fremmest ville jeg tage på besøg hos dagplejerne og mærke stemningen og møde dagplejeren og udfra det tænker jeg at man kan tage sit valg. 

Held og lykke med det

Vh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

Elutka

missehxx skriver:

Hej de damer. Min søn skal starte i dagpleje 1 februar og jeg er SÅ MEGET i tvivl hvilken dagpleje jeg skal vælge. Håber i kan hjælpe og komme med jeres bud omkring hvilken i havde valgt og hvorfor?

Dagpleje 1.

Privat dagpleje. 1 Social og sundhedsassistent, med 5 dagplejebørn ad gangen. Går i legestue hver 14 dag, har hund og kanin i hjemmet. Tilbyder at give barnet flaske hvis det er nødvendigt, og har MEGET gode åbningstider, faktisk døgnet rundt hvis man stadig kun bruger de maksimalt 48 timer om ugen. Kommer dog ikke særlig titpå udflugter og lign..

Dagpleje 2.

Privat dagpleje. 2 uddannede pædagoger, men 10 dagplejebørn. Ingen lukedage, da de ansætter vikar ved ferie og sygdom. Forældrekaffe 1gang om måneden, og mange udflugter, legestuer og holder traditioner, som fastelavn osv. Dog vil de ikke give flaske, ej heller formmidagsmad (jeg synes det er længe uden mad hvis han får morgenmad kl 6 og så først noget igen til middag?).

Dagpleje 3.

Kommunal dagpleje. Kender jo så ikke den specifikke dagplejer endnu, men der er jo kun 4 børn pr dagplejer i vores område. Barnet skal dog i gæstedagpleje ved sygdom. Der får de dog formiddagsmad og flaske, og kommer i legestue. Ved ikke om de holder forældremøder ind imellem?

Jeg er meget i tvivl da min søn ikke er god til for mange mennesker omkring sig, og har brug for meget nærkontakt og omsorg: Derfor er vuggestue ikke en mulighed. Hvad havde i gjort?? :-)

På forhånd tak

Hej igen

Hvis dit barn har de ikke så godt med mange mennesker, så vil jeg vælge nr. 1.

Fem faste børn og ingen mange udflugter lyder fornuftigt.

Kærlig hilsen

( tidligere kommunal dagplejer, pædagogmedhjælper i vuggestue og nu privat dagplejer )

Ella

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.