Hej de damer. Min søn skal starte i dagpleje 1 februar og jeg er SÅ MEGET i tvivl hvilken dagpleje jeg skal vælge. Håber i kan hjælpe og komme med jeres bud omkring hvilken i havde valgt og hvorfor?
Dagpleje 1.
Privat dagpleje. 1 Social og sundhedsassistent, med 5 dagplejebørn ad gangen. Går i legestue hver 14 dag, har hund og kanin i hjemmet. Tilbyder at give barnet flaske hvis det er nødvendigt, og har MEGET gode åbningstider, faktisk døgnet rundt hvis man stadig kun bruger de maksimalt 48 timer om ugen. Kommer dog ikke særlig titpå udflugter og lign..
Dagpleje 2.
Privat dagpleje. 2 uddannede pædagoger, men 10 dagplejebørn. Ingen lukedage, da de ansætter vikar ved ferie og sygdom. Forældrekaffe 1gang om måneden, og mange udflugter, legestuer og holder traditioner, som fastelavn osv. Dog vil de ikke give flaske, ej heller formmidagsmad (jeg synes det er længe uden mad hvis han får morgenmad kl 6 og så først noget igen til middag?).
Dagpleje 3.
Kommunal dagpleje. Kender jo så ikke den specifikke dagplejer endnu, men der er jo kun 4 børn pr dagplejer i vores område. Barnet skal dog i gæstedagpleje ved sygdom. Der får de dog formiddagsmad og flaske, og kommer i legestue. Ved ikke om de holder forældremøder ind imellem?
Jeg er meget i tvivl da min søn ikke er god til for mange mennesker omkring sig, og har brug for meget nærkontakt og omsorg: Derfor er vuggestue ikke en mulighed. Hvad havde i gjort?? :-)
På forhånd tak 
Anmeld