Hvilken dagpleje skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. oktober 2014

missehxx

Hej de damer. Min søn skal starte i dagpleje 1 februar og jeg er SÅ MEGET i tvivl hvilken dagpleje jeg skal vælge. Håber i kan hjælpe og komme med jeres bud omkring hvilken i havde valgt og hvorfor?

Dagpleje 1.

Privat dagpleje. 1 Social og sundhedsassistent, med 5 dagplejebørn ad gangen. Går i legestue hver 14 dag, har hund og kanin i hjemmet. Tilbyder at give barnet flaske hvis det er nødvendigt, og har MEGET gode åbningstider, faktisk døgnet rundt hvis man stadig kun bruger de maksimalt 48 timer om ugen. Kommer dog ikke særlig titpå udflugter og lign..

Dagpleje 2.

Privat dagpleje. 2 uddannede pædagoger, men 10 dagplejebørn. Ingen lukedage, da de ansætter vikar ved ferie og sygdom. Forældrekaffe 1gang om måneden, og mange udflugter, legestuer og holder traditioner, som fastelavn osv. Dog vil de ikke give flaske, ej heller formmidagsmad (jeg synes det er længe uden mad hvis han får morgenmad kl 6 og så først noget igen til middag?).

Dagpleje 3.

Kommunal dagpleje. Kender jo så ikke den specifikke dagplejer endnu, men der er jo kun 4 børn pr dagplejer i vores område. Barnet skal dog i gæstedagpleje ved sygdom. Der får de dog formiddagsmad og flaske, og kommer i legestue. Ved ikke om de holder forældremøder ind imellem?

Jeg er meget i tvivl da min søn ikke er god til for mange mennesker omkring sig, og har brug for meget nærkontakt og omsorg: Derfor er vuggestue ikke en mulighed. Hvad havde i gjort?? :-)

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

FruStolpe

Jeg ville sætte mig ned og se på hvilke behov vores familie havde, om de gode åbningstider er vigtige. Er det vigtigt at han ikke kommer i gæste dp. Er det et problem med lukkedage. Er deet nødvendigt med flaske i dp (hvor gammel er han)

Der er mange ting som spiller ind, som i kun selv kan svare på. 

Så mit råd er at mærke efter hvad lige netop jer og jeres barn har brug for 

Anmeld

30. oktober 2014

Nystart

Jeg havde nok valgt nr 1... SUPER FEDT med åbningstiderne...at der er dyr, var min datter glad for ved hendes da vi ikke selv havde...

men som ulempe kan jeg se at der bliver et problem ved en privat, da man så ikke kan få mulighed for gæstepleje? som jeg har forstået det....

Jeg skal selv til at opsnuse hvad muligheder der er for den kommende lillebror mht pasning... og må indrømme jeg ville ønske at muligheden for nr 1 var her...

Men husk os at besøg, og mærk efter hvad maven siger ;-) 

Anmeld

30. oktober 2014

Stumpen

Hvorfor giver dp 2 ikke formiddagsmad?? Hvorfor vil de ikke give flaske? Det lyder da helt forkert...

Anmeld

30. oktober 2014

Ciss

Hvis ellers mavefølelsen omkring stedet er rigtig ville jeg til enhver tid vælge et sted med 4 børn pr voksen frem for 5 børn pr voksen. Det betyder rigtig meget i hverdagen.

I tillæg ville jeg ikke bryde mig om et sted som har rigide regler på, at børnene ikke har mulighed for at få noget, hvis de trænger det. Så små børn er ikke maskiner, og mine har i hvert fald ikke kunnet gå seks timer uden mad i den alder. I mine børns vs var der jo også regler for spisetider - men var der et barn som en dag havde et andet behov, så tilpassede de og fandt en løsning. Man er nødt til at kunne se situationen an, når man arbejder med små mennesker.

Anmeld

31. oktober 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Nu er det jo ikke sikkert, at vi har samme behov og ønsker til dagplejen, men ud fra det du skriver om dem, havde vi valgt dagpleje 3. Jeg ville gerne have en dagpleje som nr. 1, men den manglende pasning ved dagplejerens ferie og sygdom ville være et problem for os, da vi ikke bare kan tilpasse vores arbejde og ferie efter, hvornår dagplejeren skal have ferie. Vores dagplejer har så også lige været sygemeldt i 6 uger, og jeg aner ikke, hvad vi skulle have gjort med pasning, hvis ikke der i vores område var et fælles gæstehus, hvor børnene kan komme hen og passet, når dagplejerne skal have fri eller er syge.

Dagpleje 2 ville jeg slet ikke overveje. Jeg synes ikke, at det er i orden, at børnene ikke får noget mad om formiddagen og, at de ikke vil give flaske, hvis der er et barn, der har behov for det.

Anmeld

31. oktober 2014

EnGodMor

Ville tage dagplejer 1. 

Udflugter skal dit barn nok få masser af når det engang starter i børnehave. 

Anmeld

31. oktober 2014

Missy_B

missehxx skriver:

Hej de damer. Min søn skal starte i dagpleje 1 februar og jeg er SÅ MEGET i tvivl hvilken dagpleje jeg skal vælge. Håber i kan hjælpe og komme med jeres bud omkring hvilken i havde valgt og hvorfor?

Dagpleje 1.

Privat dagpleje. 1 Social og sundhedsassistent, med 5 dagplejebørn ad gangen. Går i legestue hver 14 dag, har hund og kanin i hjemmet. Tilbyder at give barnet flaske hvis det er nødvendigt, og har MEGET gode åbningstider, faktisk døgnet rundt hvis man stadig kun bruger de maksimalt 48 timer om ugen. Kommer dog ikke særlig titpå udflugter og lign..

Dagpleje 2.

Privat dagpleje. 2 uddannede pædagoger, men 10 dagplejebørn. Ingen lukedage, da de ansætter vikar ved ferie og sygdom. Forældrekaffe 1gang om måneden, og mange udflugter, legestuer og holder traditioner, som fastelavn osv. Dog vil de ikke give flaske, ej heller formmidagsmad (jeg synes det er længe uden mad hvis han får morgenmad kl 6 og så først noget igen til middag?).

Dagpleje 3.

Kommunal dagpleje. Kender jo så ikke den specifikke dagplejer endnu, men der er jo kun 4 børn pr dagplejer i vores område. Barnet skal dog i gæstedagpleje ved sygdom. Der får de dog formiddagsmad og flaske, og kommer i legestue. Ved ikke om de holder forældremøder ind imellem?

Jeg er meget i tvivl da min søn ikke er god til for mange mennesker omkring sig, og har brug for meget nærkontakt og omsorg: Derfor er vuggestue ikke en mulighed. Hvad havde i gjort?? :-)

På forhånd tak

Dagpleje nr 3.

Selvom det kan lyde attraktivt med de private dagplejere, ville jeg til enhver tid vælge en dagpleje hvor man var sikret pasning ved sygdom o.l, da hverken min mand eller jeg bare ville kunne tage fri hvis dagplejeren blev syg.

Mit barn går i vs, men startede i dp som 7,5 måned, og rykkede i vs som 13 md. Vi var meget glade for at det var en dp med kun 4 børn, og ikke for mange aktiviteter, da vores barn blev født lidt før tid, og dermed ikke kunne magte for meget.

Anmeld

31. oktober 2014

modesty

Dagpleje 1.

Dagpleje 2.

Dagpleje 3.

På forhånd tak

Hvis vuggestue ikke er en mulighed, giver det vel ikke mening med nr. 2, hvor der er 10 børn (i en vs er der 12, plus en ekstra voksen, og altså færre børn pr. voksen). Også meget mystisk at der ikke gives formiddagsmad. Men du afleverer ham vel ikke allerede kl. 6?

Det er meget svært at svare på når man ikke ved hvad mulighederne er ved nr. 3. 

Jeg synes at 5 børn pr. dagplejer er MEGET. I mit område (kbh) er det 2 eller 3 børn.

Kan man ikke få at vide hvad mulighederne er ved kommunal?

Anmeld

28. november 2014

Elutka

missehxx skriver:

Dagpleje 1.

Dagpleje 2.

Dagpleje 3.

På forhånd tak

Hej, det er mærkeligt at i en af de dagpleje du beskriver, får børn ingen flaske eller formiddagsmad  

Selvfølgeligt skal de have det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.