Hvem skal man invitere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.875 visninger
12 svar
1 synes godt om
30. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg kom til at snakke bryllup den anden dag. 

Vi er enig om det meste, men så faldt snakken på hvem der skulle med. Min kæreste mener at hele vores familie skal med, det vil sige moster, onkler, tanter, fætre, kusiner og osv. Når vi så ligger alle sammen familie og venner så bliver det 71 gæster uden os selv regnet med. Det alt for mange til mig, jeg har altid drømt om et rigtig bryllup som alle piger nu drømmer om, men bare med få gæster. Jeg har det bare bedst når der ikke er for mange mennesker og især når jeg skal være midtpunkt. 

Jeg synes vi skal invitere det familie og venner vi har meste med at gøre. Fx har min kæreste nogle venner fra skole tiden som han ikke ser ret tit i dag, dem synes jeg godt vi kunne lade være med at invitere. Og det samme med noget familie som ikke vi ikke har så meget med at gøre. 

Jeg vil gerne hører jeres mening? Hvem og hvor mange inviterede i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

eirene

Jeg mener vi valgte nærmeste familie og venner. Og det inkluderede også mostre og onkler. Men vi valgte også et antal der passede os begge og så måtte vi bare sortere.

Held og lykke. For i sidste ende gælder det jo om at finde et kompromis der passer jer begge.

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

Anonym skriver:

Vi er enig om det meste, men så faldt snakken på hvem der skulle med. Min kæreste mener at hele vores familie skal med, det vil sige moster, onkler, tanter, fætre, kusiner og osv. Når vi så ligger alle sammen familie og venner så bliver det 71 gæster uden os selv regnet med. Det alt for mange til mig, jeg har altid drømt om et rigtig bryllup som alle piger nu drømmer om, men bare med få gæster. Jeg har det bare bedst når der ikke er for mange mennesker og især når jeg skal være midtpunkt. 

Jeg synes vi skal invitere det familie og venner vi har meste med at gøre. Fx har min kæreste nogle venner fra skole tiden som han ikke ser ret tit i dag, dem synes jeg godt vi kunne lade være med at invitere. Og det samme med noget familie som ikke vi ikke har så meget med at gøre. 

Vi har lige haft bryllup... 

Vi er en ret stor familie, så hvis vi skulle have alle vores fætre, kusiner osv med, så vil det blive over 80 gæster... 

Vi skar det gevaldigt ned, så vi var 48 med os regnet med.. 

Vi havde inviteret 2 hold onkler hver, 3 hold venner, resten var søskende med påhæng og børn og vores forældre og os selv som var 4 stk i alt.. 

Man vurdere jo selv hvem man vil invitere... Det kan blive alt for mange i sidste ende og hvad har man af budget at gøre med.. 

Håber I finder ud af det.. 

Anmeld

30. oktober 2014

Alexander&Lærke

I må lave et krompromi med hvem der skal med. 

Vi valgte kun den nærmeste familie, til vores bryllup som kunne. I dag havde jeg nok valgt at tage de nærmeste venner med også. 

Men det hele gik så strækt lige pludselig. 

Vi har før prøve at vælge noget famile til og fra, det kom der ikke noget godt ud af. 

Til vores søns barnedåb inviterede vi nærmeste famile og familie vi havde noget med at gøre, det gav kritik fra nogen som ikke var inviteret med, da de 6 før havde inviteret os med til konfirmation. Men helt ærligt vi ser dem aldrig, de bor i sverige, vi snakker ikke engang med dem når vi ser på til andre feste. 

Vi holdte det hjemme så der var også grænser for hvor mange det kunne komme med både pladsmæssig, økonomisk og hvor mange vi magtede.

Så til vores datters barnedåb valgte vi at tage nærmeste familie og tætteste venner. Det gik meget bedre. Var mere overskuligt. 

Så kig på hvor mabge i kan overskue, hvor i skal holde det og hvad i har råd til økonomisk. 

Anmeld

30. oktober 2014

Mor til F

Anonym skriver:

Vi har lige holdt barnedåb og surprise bryllup,  her den 18.10.2014 

Vi satte et maks. på 50 gæster (babyer 4 stk), var ud over. Vi valgte hver især 25 gæster, inklusive os selv,  som vi gerne ville have med

Vi endte med at blive 43 gæster + 4 babyer og havde en rigtig hyggelig dag  

I må gå på kompromis med hinanden,  så i sammen kan finde en løsning. 

Anmeld

30. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Det med at man selv vælger et antal gæster var en god ide. Her vil jeg sige 20 hver  så 40 gæster i alt det vil lige være mig 

Anmeld

30. oktober 2014

Missy_B

Anonym skriver:

Vi inviterede den del af familien vi har fast kontakt med, samt en masse venner. Vi var vidst 35 mennesker i alt.

men nu har min mor også 2 søskende, og min far har 8, har tæt på 30 fætre og kusiner, og 2/3 af dem har barn/børn så vi ville lande på næsten 120 hvis vi skulle invitere alle

Anmeld

30. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg kom lige i tanke om jeg har glemt 5 fra min kærestes familie, så det vil være 76 i alt hvis jeg har husket alle den her gang 

Anmeld

30. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Åh.... Vi er selv ved at planlægge bryllup og gæstelisten er langt det sværeste at blive enige om!

Jeg vil helst have et mindre intimt bryllup, hvorimod min kæreste læner imod et større bryllup. Vi er så blevet nødt til at gå på kompromis. Jeg har ikke en særlig stor familie. Mine gæster løber op i omkring 25-30 personer. Derimod er hans omgangskreds utrolig stor. Han har ikke kun en stor familie, men også en stor vennekreds, som betyder utrolig meget for ham. Derfor selv hvis vi kun inviterer de mennesker som betyder mest for ham, så kommer vi ihvertfald ikke under 80 mennesker fra hans side alene. Jeg ville nok allerhelst kun have 50-60 mennesker i alt, men jeg kan ikke bede ham om at udlade mennesker, der betyder meget for ham. Modsat er han så blevet nødt til at skære kraftigt ned på mennesker, som er mere perifære. 

Gæstelisten er stadig ikke færdig, men der bliver nok inviteret mellem 110-120 personer i alt. Jeg får allerede stress ved tanken! 

Anmeld

30. oktober 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Man skal invitere dem, man har lyst til.

Jeg ville invitere en masse af vores gode venner med og vennerne ville langt overstige familien. Tror faktisk kun vores forældre og søskende/svogere/svigerinder ville komme med fra familien- og så en enkelt kusine, som vi har meget med at gøre. (vi har så desværre ingen bedsteforældre tilbage)

Men jeg ville holde et brag af en fest omgivet af sjove, dejlige mennesker, som VI ønskede med til vores store dag - ikke mennesker, som jeg inviterede af pligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.