Samtale med vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
10 svar
4 synes godt om
29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har talt med min datters pædagog. Hun fortæller at min datter ikke bruger sit sprog så meget mere. Hun leger ikke med nogen. Hun søger konstant voksenkontakt. Hun pjevser over ingenting m.m 

Hjemme har hun den seneste periode også pjevset lidt. Men jeg ser det som en periode. Og vi tænker meget over hvordan vi reagere og omgåes hende. Jeg føler lidt at vuggestuen gør det til et problem og jeg føler lidt at vores datter er blevet den lille "irriterende" pige der pjevser hele tiden. Pædagogen har fået kommentarer fra de andre pædagoger og medhjælpere. De synes hun er lidt hård nogen gange. 

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre mere. Er der ikke det ene så er der det andet. Føler de "kritiserer" hende - jeg er meget ked af det. Jeg har sagt at jeg synes de skal møde hende hvor hun er lige nu. De skal anderkende at hun måske har nogle behov. Og selvfølgelig sætte grænser. Klarer grænser. Hvor er det svært at høre på noget negativt hver dag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

tarkoflen

Min datter har det svært når vi har holdt ferie. I denne omgang er der gået tre uger før hun var glad når hun blev afleveret og især den første uge var dagene også hårde for hende. I vores institution tog de hånd om det ved at tage hende fra i mindre grupper, hvis det blev for meget for hende kom hun op og sidde i en klapvogn på legepladsen, så de andre børn ikke var så tæt på og så fik hun lidt ekstra voksenkontakt og vi gav hende nogle korte dage. 

Jeg vil også mene at institutionen bør give jer nogle råd til hvordan l skal tackle hende, og fortælle hvad de gør for at gøre hende tryg. Det gjorde vores. 

Anmeld

29. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg har talt med min datters pædagog. Hun fortæller at min datter ikke bruger sit sprog så meget mere. Hun leger ikke med nogen. Hun søger konstant voksenkontakt. Hun pjevser over ingenting m.m 

Hjemme har hun den seneste periode også pjevset lidt. Men jeg ser det som en periode. Og vi tænker meget over hvordan vi reagere og omgåes hende. Jeg føler lidt at vuggestuen gør det til et problem og jeg føler lidt at vores datter er blevet den lille "irriterende" pige der pjevser hele tiden. Pædagogen har fået kommentarer fra de andre pædagoger og medhjælpere. De synes hun er lidt hård nogen gange. 

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre mere. Er der ikke det ene så er der det andet. Føler de "kritiserer" hende - jeg er meget ked af det. Jeg har sagt at jeg synes de skal møde hende hvor hun er lige nu. De skal anderkende at hun måske har nogle behov. Og selvfølgelig sætte grænser. Klarer grænser. Hvor er det svært at høre på noget negativt hver dag. 

Hvor gammel er din datter?

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvor gammel er din datter?

Hun er lige fyldt 2 år

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Min datter har det svært når vi har holdt ferie. I denne omgang er der gået tre uger før hun var glad når hun blev afleveret og især den første uge var dagene også hårde for hende. I vores institution tog de hånd om det ved at tage hende fra i mindre grupper, hvis det blev for meget for hende kom hun op og sidde i en klapvogn på legepladsen, så de andre børn ikke var så tæt på og så fik hun lidt ekstra voksenkontakt og vi gav hende nogle korte dage. 

Jeg vil også mene at institutionen bør give jer nogle råd til hvordan l skal tackle hende, og fortælle hvad de gør for at gøre hende tryg. Det gjorde vores. 

Jeg føler bare det er os der giver dem råd. Det er dem der bare tackler hende som en "pyllermås" og ikke ser hende somd en hun er og hvor hun er. Det er det der gør mig ked af det.

Anmeld

29. oktober 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg føler bare det er os der giver dem råd. Det er dem der bare tackler hende som en "pyllermås" og ikke ser hende somd en hun er og hvor hun er. Det er det der gør mig ked af det.

Hmm var det ikke en ide at bede om et møde med pædagoger og leder? Jeg synes l skal lægge kortene på bordet og sige hvordan l har det. Er det en mulighed?

Anmeld

29. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hun er lige fyldt 2 år

Så synes jeg de skal slappe af, og som du siger møde hende hvor hun er, og hjælpe hende ind i legen og at bruge sproget. I det hele taget gøre hende tryg.

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hmm var det ikke en ide at bede om et møde med pædagoger og leder? Jeg synes l skal lægge kortene på bordet og sige hvordan l har det. Er det en mulighed?

Tror jeg ærligt talt også jeg vil gøre for er træt af at blive mødt med "negative" kommentarer. Sjældent jeg høre noget positivt mere...

Anmeld

29. oktober 2014

MetteS81

Min datter var også pjevset, ked og utilfreds i en periode i vuggestuen, så vi blev indkaldt til et møde hvor vi blev enige om at der skulle en børnepsykolog ud og følge hende og pædagogerne, så de kunne komme frem til hvordan det hele skulle håndteres. Det var det bedste vi kunne have gjort!  Måske kan man godt tænke at det lyder af meget, at en børnepsykolog kommer ud, men hun var bare så sød og ringede til os efter hun havde fulgt vores datter i en dag eller to. Hun gav pædagogerne nogle redskaber til hvordan de skulle håndtere min datter og derefter gik det bare så godt igen! Så måske skulle du foreslå det? Hos os er der en tilknyttet kommunen, så det er et tilbud institutionerne kan benytte sig af. 

Anmeld

29. oktober 2014

22

Det er så frustrerende at blive mødt med negative kommentarer hverdag, og specielt et sted som man så gerne vil have skal være noget positivt.

Jeg tænker om I evt har fået undersøgt hendes ører? Min datter har væske i ørene, og det gør at hun bliver meget usikker mht at lege med de andre børn, da hun ikke kan høre dem, og at hun søger de voksne mere og mere, da de repræsenterer tryghed. Det er slet ikke sikkert at det er det, men så er det da krydset af listen over ting, der kunne drille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.