Jeg må ærlig indrømme, at det er en jungle i handicap verden, så er det jo stadig ret nyt for os..
Jeg brugte meget af min formiddag igår på at sidde og læse end masse om merudgifter, bevillinger osv på DUKH's hjemmeside.. Fik lidt ud af det, måtte af og til spørge mig til råds i en af fb grupperne, da mange er mere inde i det..
Sendte en ansøgning på en merudgift og regnede med at det sådan ca nok tog en lille månedstid at vurdere sådan en sag..
Modtog en kvittering igår aftes på ansøgningen at afgørelsen ville tage op til 12 uger.. Det var længe, sådan er det jo nu engang..
Udover det, søgte jeg om en blebevilling til min datter, flere havde sagt at det kunne man først når de var omkring 3,5 - 4 år... Hvor en del andre sagde at de havde fået bevilling allerede da deres barn var 3 år, de synes jeg skulle prøve at søge alligevel, jeg vil enten få ja eller nej..
Jeg søgte så om det også via kommunens hjemmeside, der modtog jeg ikke en kvittering på E-boks.. Tænker at jeg får et opkald fra hjælpemidlen eller brev om hun kan få bevilling.. Venter hvert fald spændt på hvad svaret bliver..
Min datter har snart gået til ridefysioterapi i snart 1 år, først i sidste uge finder jeg ud af, at jeg kan få kørsel, for at køre hende til og fra behandling, som ridefysioterapeuten fortalte osse. Hun ville så lave en status over de gange hun har været der, så kan vi søge om det, som en merudgift.
Det er noget af en jungle, man ved heller ikke alle ting, hvad man søge osv under handicap og psykiatri, man finder ikke ud af det på en dag... Mange er rigtig søde til at fortælle "Du ved godt at du søge det og det?" Øhm nej, det vidste jeg ikke...
Jeg er meget spændt på imorgen, ikke fordi jeg tror vi får et svar på det. Imorgen skal vores datter på en visititaonsmøde på kommunen med henblik på børnehave.. Hvilken børnehave hun skal i, om det skal være obs-plads eller hvad de finder ud af. Hun skal i en special børnehave, dem har vi 2 af her i kommunen, plus en enkelt børnehave, hvor der er en special gruppe på en stue, en stue som kan skærmes af for de 5 børn der er..
Vil lige fortælle en sød episode fra igår. 
Jeg henter hende i dagplejen, fortæller hende så at vi skal have risengrød til aftensmad.. Hun elsker risengrød, jeg havde faktisk allerede fortalt hende det om morgen inden hun skulle afsted. I løbet af dag i dagplejen havde alle børnene stået på et tidspunkt og råbt "Riiiisengrød nu".. Dagplejeren måtte fortalte at det skulle min datter hjem og have ved sin mor og far.. Da vi kommer hjem og holder i indkørslen siger hun "Riiiiiiiiisengrød nu?" Jeg fortæller hende at jeg skal lige have det lavet først..
Imellemtiden går hun lidt frem og tilbage og leger og ser lidt tegnefilm. Hun får sagt risengrød rigtig mange gange, så mange gange at far havde sat og talt.. 
Da grøden næsten var færdig siger hun "Moooooor, risengrød NU!" Hvortil jeg svare "Jep, det er på vej"
Så var der ro.... Lige indtil hun havde spist første portion "Mooooor mer risengrød nu"...
Jeg synes det var så sødt da hun sagde det, men hovedet blev også fyldt op med ordet risengrød.. Jeg tror der går et lille stykke tid igen før vi skal have det. 
Hun er en fantastisk dejlig pige, der virkelig har humøret højt stort set hele dagen..