Krav til barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg har hørt og kunne læse mig til at barnevogn med træbund bliver muggen 

Okay. Det har jeg nu ikke oplevet. Hverken i vores nu 4år gamle vogn eller den ældgamle vi havde stående i dagplejen der er jo ventilationshuller i så fugten kan komme væk  

ligesom i tremmesenge  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Cederstrom01

Vores største krav er at den ikke må fylde meget når den bliver skilt ad. Da vi har en lille bil, som vi ikke har planer om at skifte ud foreløbig :-) . 

Derfor faldt vores interesse hurtigt på Odder og deres x-Dream stel.  

Vi har hverken lyst eller råd til at give 13.000 for en barnevogn, og derfor har vi købt en brugt vogn som ser mere eller mindre ubrugt ud. 

Anmeld

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Okay, har bare set nogle der ikke var huller i.

Vi vil ikke have brugt

Anmeld

28. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvilken krav havde i da i købte barnevogn? 

Jeg tænker selv de her ting 

Langt liggemål

Fuld understøttet/må ikke begynde og hænge

Kaleche hvor der enten er en stang eller knap der skal trykkes ind før man ligger den ned/den må ikke begynde og blive blød og hænge 

Rust frit stel 

Må ikke have træbund 

Må ikke koste det helt vilde, da jeg fx synes odder er vildt dyr når man tænker på der ikke følger noget med til

Må ikke indholde skadelige stoffer 

Skal helst have punktfri hjul (man kan jo altid købe nogle ved siden af) 

Må ikke være brugt 

Jeg har endnu ikke fundet en barnevogn der lever op til de krav... Kan i finde en??? 

Mine krav var: Aluminiumsstel. Lufthjul. Tja, det var vist dét. 

Anmeld

28. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har hørt og kunne læse mig til at barnevogn med træbund bliver muggen 

Vi havde en brugt vogn, så den er mindst blevet brugt til to børn, og der var ingen problemer med træbunden.

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Vi havde en brugt vogn, så den er mindst blevet brugt til to børn, og der var ingen problemer med træbunden.

Hvilken havde i 

Anmeld

29. oktober 2014

Mom2

Hvilken krav havde i da i købte barnevogn? 

Jeg tænker selv de her ting 

Langt liggemål

Fuld understøttet/må ikke begynde og hænge

Kaleche hvor der enten er en stang eller knap der skal trykkes ind før man ligger den ned/den må ikke begynde og blive blød og hænge 

Rust frit stel 

Må ikke have træbund 

Må ikke koste det helt vilde, da jeg fx synes odder er vildt dyr når man tænker på der ikke følger noget med til

Må ikke indholde skadelige stoffer 

Skal helst have punktfri hjul (man kan jo altid købe nogle ved siden af) 

Må ikke være brugt 

Jeg har endnu ikke fundet en barnevogn der lever op til de krav... Kan i finde en??? 

Mine krav var at den havde stort ligge mål, god udluftning og at jeg synes den var pæn.
Vi endte med en Emmaljunga, da der ikke er træ bund og ventilation som kan åbes og lukkes som der er behov for, god ventilation i kalechen og lufthjul.
Trods der ikke er afstivere og min datter har hængt i kalechen hænger den ikke, lufthjulene er på trods af hvad de har været igennem, ikke været punkteret en eneste gang og den hænger ikke det mindste, da vi har passet på stellet og indstillet det korrekt.

Det der med at den skal være fuldt understøtte, så den ikke hænger, det skal du bare vide, at en fuldt understøtte også kan komme til, da det er et led i stellet som får den til at hænge og ikke har noget at gøre med om den er understøttet eller ej... Bare til info..

Anmeld

29. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvilken havde i 

En Simo. Den bliver lavet på de samme fabrikker som BRIO.

Vi betalte 500 kr. i den blå avis, og da vi var færdige med den, røg den videre til en ny familie, i superfin stand.

Anmeld

29. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har købt en brugt Basson med lufthjul, og er helt vild med den. 

Jeg havde hverken råd eller lyst til at bruge flere tusind kr på en barnevogn, så det fungerede rigtig godt for mig at købe brugt. 
Man kunne slet ikke se den havde været brugt, da det bare havde været en bedsteforældrevogn. Skellet skulle lige vaskes, men det var også det. 

Den gav jeg 900 kr for, inkl lift, lagner, myggenet og regnslag.  Så har jeg selv været ude og købe madresser 

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Emmaljunga er jeg vild med designet  

Simo laves hvis ikke mere og de nye Brio synes jeg ikke ser så robuste ud. 

Basson med dreje hjul er der fundet et farlig stof i og er bange for det også vil være de almindelige basson. har kigget på basson

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.