Uretfærdig er måske ikke det ord jeg ville bruge, men utydelig. Hvis du har lovet slik og hygge efter mad og bad, så har du kun implicit sagt at så skulle hun også spise, og pludselig fordi hun ikke ville blev der tilføjet en ny regel.
Om man må få slik uden at have spist aftensmad eller ej er for mig at se en smagssag, men det vigtige er man er tydelig og reglerne ikke ændrer sig for hver dag. Så ønsker du en regel om slik og hygge kun kan komme når man har spist op, så er det reglen og så er det hver gang. Hvis du derimod ikke vil reglen, jamen så er det ikke reglen.
Og for mig skal der være en logik i regler, og kan se en logik i man ikke spiser slik når man nu ikke kan spise aftensmad (vi har dog ikke denne regel), men jeg kan ikke se logikken i man ikke kan hygge. Så havde det været mig og jeg ville reglen om slik kommer kun efter man har spist, så ville jeg dog stadig hygge som lovet bare uden slik.
Og så lige et kram med på vejen, må være hårdt at stå lige midt i en datter der er ked/frustreret/forvirret mens man selv lige er blevet alene og er gravid. Og om du så laver tusind fejl, ændrer regler hver uge, så er du stadig den bedste mor for netop din datter.
Anmeld