Hvad er der galt med min baby 6 mdr og 3 uger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

De3Guldklumper

Hvis det var mig så ville jeg give grød om morgenen (havregrød, fuldkornsgrød, mannagrød, boghvedegrød osv)

til formiddag en flaske

til middag lidt grød 

eftermiddag lidt frugtmos/frugtgrød med lidt MME på - eller en flaske

aften vil jeg lave mos (kartoffel, grøntsagsmos )

og så en aftenflaske inden sengetid

sådan et lille barn skal smage MANGE gange på den samme ting førend smagen sætter sig hos dem og de genkender den. Derefter skulle de gerne kunne begynde at spise en større portion. du kan ikke "forvente" at han allerede tager 1 dl - det tager tid og han er stadig på smagsprøve Stadiet  

hvis du ikke synes han virker mæt så supplere med en flaske og så øg mængden efter 6-8 dage. Det er meget normalt at han afføring ændre sig nu hvor hans næring ikke kun består af mælk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2014

modesty

Tak for jeres svar.

jeg tror ikke det er en tigerspring. Han opfører sig ikke som om det er det. Hans afføring er både slimet og grød agtig. Maden er en kamp fordi det tager op til en time at overtale ham til at spise 1/2 - 1 dl + får han ikke så meget af gangen af mælk. Eller han vil ikke drikke mere end 90 ml af gangen. I morgens fik han 90 ml mælk og efter en time 1 dl grød, 2 afføringer. Han har ikke spist siden kl. 10.30 og vil ikke tage mælk. Han er 72 cm og ca 7,8 - 8 kg. Min mand mere at jeg stresser for meget og at han også føler det. Altså min dreng, men jeg bare bekymret Hvor meget og tit spiser jeres børn af gang? 

Det er meget vigtigt at du slapper af omkring måltiderne. Det er HELT normalt at mødre bekymrer sig for om deres børn tager nok på, men oftest er det helt ubegrundet. Og det ender med at gøre spisesituationen stresset for barnet.

Da min søn var på alder med din søn, fik han kun ét skemåltid om dagen. Din søn behøver SLET, slet ikke at spise 3 hele måltider, det er overhovedet ikke nødvendigt i den alder.

Prøv at give ham mos i stedet. Det er meget bedre for mave-tarm-systemet og der er flere næringsstoffer i. Sweet potato elskede min søn, men også grønsager som gulerod og blomkål kan være gode, fordi de er lidt søde i det.

Og så lad ham lege lidt med det, hygge sig med det, røre ved det med fingrene. Det er vigtigere at han får en god oplevelse og får et par skefulde ned, end at han føler tvang og spiser et helt måltid.

Det er også alt for ofte at tilbyde ham mad engang i timen. Der skal i hvert fald gå 2 timer imellem. Han skal have lov til at blive sulten.

Anmeld

26. oktober 2014

Snevejr84

Prøv noget andet end grød. Og måske lidt banan til maven. Bruger i den samme mme som altid? Har han feber eller er der tænder på vej? Ved tænder kan det være ubehageligt at spise og det kan give dårlig mave. Gi ham noget kolde til gummerne

Anmeld

26. oktober 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min søn har aldrig spist grød og mos - han kunne simpelthen ikke lide det, han gik direkte over til kartoffel /grønt stykker og bondebrød, da han var ca 7 mdr (mens jeg stadig ammede naturligvis).

Min datter har heller aldrig spist grød men elskede grøntsagsmos.

Har du evt prøvet at give ham grøntsagsmos i stedet for grød? 

Det vigtigste er, du får ro på og ikke stresser. Har du ikke talt med din sp om overgangen til fast føde? Ellers kan du evt bede om et ekstra møde, så du kan få talt om det med hende

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Han er begyndt at lave afføring ca. 2-3 gange og er mere glad osv. Tror der er en ny tand på vej. Tak for jeres råd. Jeg har bare læst mig frem til hvor meget et barn på hans aldre bør spise og derfor gik så meget op i hvor meget og hvor mange gang han får mad. Jeg laver hans mad selv og mere mos end grød. Jeg er stadig skuffet over min læge men ved ikke om jeg bør skifte, jeg stoler jo ikke rigtig på hende!!

Anmeld

29. oktober 2014

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Hej mødre og fæder..

Jeg har brug for råd.

Min dreng spiser grød 3 gange om dagen og får 3-4 flasker. Men det er nærmest en kamp hver gang han skal spise. Inden han fik så meget med, lavede ham "puhha" en gang om dagen. Nu laver ham han puhaa op til 8 gange. De seneste par dage han samtidig begyndt at pyler rigtig meget. Hvis han sidder beklager han sig, hvis han ligger på maven beklager han sig, hvis han spiser beklager han sig, hvis han kommer i hans gåvogn beklager han sig, hvis jeg leger med han griner han men så nå jeg slipper han beklager han sig igen. Det dræner mig og min mand for vi ved ikke havd der er med ham (førstegangs forældre) Vi er rigitg træte for han er også begyndt at vågne om natten. Han har ingen rytme for vi kan bare ikke få ham til at sove ret længe. Det skal siges at han er begyndt at kravle for 2 dage siden og han bevæger sig rigtig meget. Vi har været til læge med ham, men min læge synes ikke der er noget galt. Alt det her er normalt, han kiggede bare vores dreng og sagde at det er normalt. Og fik mig til at føle mig som den dårligste mor i verden.

HJÆLP - hvad skal vi gør?

Har ikke læst alle, men TÆNDER.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.