Tak for jeres svar.
jeg tror ikke det er en tigerspring. Han opfører sig ikke som om det er det. Hans afføring er både slimet og grød agtig. Maden er en kamp fordi det tager op til en time at overtale ham til at spise 1/2 - 1 dl + får han ikke så meget af gangen af mælk. Eller han vil ikke drikke mere end 90 ml af gangen. I morgens fik han 90 ml mælk og efter en time 1 dl grød, 2 afføringer. Han har ikke spist siden kl. 10.30 og vil ikke tage mælk. Han er 72 cm og ca 7,8 - 8 kg. Min mand mere at jeg stresser for meget og at han også føler det. Altså min dreng, men jeg bare bekymret
Hvor meget og tit spiser jeres børn af gang?
Det er meget vigtigt at du slapper af omkring måltiderne. Det er HELT normalt at mødre bekymrer sig for om deres børn tager nok på, men oftest er det helt ubegrundet. Og det ender med at gøre spisesituationen stresset for barnet.
Da min søn var på alder med din søn, fik han kun ét skemåltid om dagen. Din søn behøver SLET, slet ikke at spise 3 hele måltider, det er overhovedet ikke nødvendigt i den alder.
Prøv at give ham mos i stedet. Det er meget bedre for mave-tarm-systemet og der er flere næringsstoffer i. Sweet potato elskede min søn, men også grønsager som gulerod og blomkål kan være gode, fordi de er lidt søde i det.
Og så lad ham lege lidt med det, hygge sig med det, røre ved det med fingrene. Det er vigtigere at han får en god oplevelse og får et par skefulde ned, end at han føler tvang og spiser et helt måltid.
Det er også alt for ofte at tilbyde ham mad engang i timen. Der skal i hvert fald gå 2 timer imellem. Han skal have lov til at blive sulten.

Anmeld