Hvad er der galt med min baby 6 mdr og 3 uger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
15 svar
11 synes godt om
24. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej mødre og fæder..

Jeg har brug for råd.

Min dreng spiser grød 3 gange om dagen og får 3-4 flasker. Men det er nærmest en kamp hver gang han skal spise. Inden han fik så meget med, lavede ham "puhha" en gang om dagen. Nu laver ham han puhaa op til 8 gange. De seneste par dage han samtidig begyndt at pyler rigtig meget. Hvis han sidder beklager han sig, hvis han ligger på maven beklager han sig, hvis han spiser beklager han sig, hvis han kommer i hans gåvogn beklager han sig, hvis jeg leger med han griner han men så nå jeg slipper han beklager han sig igen. Det dræner mig og min mand for vi ved ikke havd der er med ham (førstegangs forældre) Vi er rigitg træte for han er også begyndt at vågne om natten. Han har ingen rytme for vi kan bare ikke få ham til at sove ret længe. Det skal siges at han er begyndt at kravle for 2 dage siden og han bevæger sig rigtig meget. Vi har været til læge med ham, men min læge synes ikke der er noget galt. Alt det her er normalt, han kiggede bare vores dreng og sagde at det er normalt. Og fik mig til at føle mig som den dårligste mor i verden.

HJÆLP - hvad skal vi gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej mødre og fæder..

Jeg har brug for råd.

Min dreng spiser grød 3 gange om dagen og får 3-4 flasker. Men det er nærmest en kamp hver gang han skal spise. Inden han fik så meget med, lavede ham "puhha" en gang om dagen. Nu laver ham han puhaa op til 8 gange. De seneste par dage han samtidig begyndt at pyler rigtig meget. Hvis han sidder beklager han sig, hvis han ligger på maven beklager han sig, hvis han spiser beklager han sig, hvis han kommer i hans gåvogn beklager han sig, hvis jeg leger med han griner han men så nå jeg slipper han beklager han sig igen. Det dræner mig og min mand for vi ved ikke havd der er med ham (førstegangs forældre) Vi er rigitg træte for han er også begyndt at vågne om natten. Han har ingen rytme for vi kan bare ikke få ham til at sove ret længe. Det skal siges at han er begyndt at kravle for 2 dage siden og han bevæger sig rigtig meget. Vi har været til læge med ham, men min læge synes ikke der er noget galt. Alt det her er normalt, han kiggede bare vores dreng og sagde at det er normalt. Og fik mig til at føle mig som den dårligste mor i verden.

Tigerspring, hold ud 

Anmeld

24. oktober 2014

modesty

Hej mødre og fæder..

Jeg har brug for råd.

Det er ret meget at han får 3 måltider i den alder, tænker jeg? 

Hvordan er det "en kamp" når han skal spise? Vil han ikke? Er det kun ved grød eller også ved flaske?

Hvordan er hans afføring? Fast eller flydende? Har den ændret konsistens efter at han er gået fra én til 8 afføringer?

Hvor mange gange vågner han om natten (det er jo absolut det mest normale at en baby i den alder vågner om natten)?

Anmeld

24. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej mødre og fæder..

Jeg har brug for råd.

Vores blev aldrig vild med grød - han var dog glad for grøntsagsmos og senere med kød i. 

Lad det ikke blive en kamp - lad ham spise det han har lyst til og giv flaske for resten det bedste man kan gøre er at tage det afslappet

Prøv at læse om tigerspring - måske kan du genkende nogle ting 

det er meget normalt at babyers søvnrytme ændrer sig og de vågner om natten i perioder. 

Hyppig afføring er heller ikke unormal - det kan være maven skal vænne sig til fast føde? Men hvordan er hans afførring (konsistens/ udseende

Anmeld

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

jeg tror ikke det er en tigerspring. Han opfører sig ikke som om det er det. Hans afføring er både slimet og grød agtig. Maden er en kamp fordi det tager op til en time at overtale ham til at spise 1/2 - 1 dl + får han ikke så meget af gangen af mælk. Eller han vil ikke drikke mere end 90 ml af gangen. I morgens fik han 90 ml mælk og efter en time 1 dl grød, 2 afføringer. Han har ikke spist siden kl. 10.30 og vil ikke tage mælk. Han er 72 cm og ca 7,8 - 8 kg. Min mand mere at jeg stresser for meget og at han også føler det. Altså min dreng, men jeg bare bekymret Hvor meget og tit spiser jeres børn af gang? 

Anmeld

25. oktober 2014

Mor Christa

Nu er min baby kun 5 mdr, men hun får grød med frugtmos ca en gang dagligt, og så ellers lov at smage banan, og andre "flydende" og nemme ting at sluge :-) 

hun ammes for resten.

min søn gad feks ikke spise grød (kun majsgrød), så han fik grøntsagsmos og frugtmos i starten - måske din dreng ikke gider grød? Prøv med noget mos! 

Min dreng begyndte også på mini bondebrødshapsere i en alder af 6-7 mdr, det var et hit.. :-) 

Min pige på 5 mdr spiser maks 0,5 dl grød pr gang nu, og eftersom jeh ammer, aner jeg faktisk ikke hvor meget mælk hun spiser i løbet af dage . 

Anmeld

25. oktober 2014

lykkekevin

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

jeg tror ikke det er en tigerspring. Han opfører sig ikke som om det er det. Hans afføring er både slimet og grød agtig. Maden er en kamp fordi det tager op til en time at overtale ham til at spise 1/2 - 1 dl + får han ikke så meget af gangen af mælk. Eller han vil ikke drikke mere end 90 ml af gangen. I morgens fik han 90 ml mælk og efter en time 1 dl grød, 2 afføringer. Han har ikke spist siden kl. 10.30 og vil ikke tage mælk. Han er 72 cm og ca 7,8 - 8 kg. Min mand mere at jeg stresser for meget og at han også føler det. Altså min dreng, men jeg bare bekymret Hvor meget og tit spiser jeres børn af gang? 

Helt rolig 

Du i skal ikke presse ham til at spise den 1 dl hvis han ikke ønsker dette af mælk ja hvilken en  mm bruger i tænker måske han ikke kan lide den brug noget grønsag mos i stedet for..

Her fik min datter som 6 mdr 3 gang mm på 60 ml og en gang grød 1 dl om dagen hun sov igennem fra kl 7 aften til 7 morgen det er meget forskellige hvad og hvor meget de spiser slap af under måltider og gør dem til en leg når det er grøden 

Anmeld

25. oktober 2014

Muffinmus

Måske tåler hans tarme ikke grøden??  Så du må prøve dig frem.. Er det komælk han får eller mme?? Der kan også forekomme mælkeallergi?

Giv ham evt vand i stedet for i 14 dage... Og så prøv med andet grød.. Måske en enkelt portion mos?

Anmeld

25. oktober 2014

Anonym trådstarter

Altså har får grød om morgen og formiddag. Han får som regel mos til aftensmad. Han får nan 2 og allomin 2. Jeg har storset mest købt både grøden og mosen. Mosen har jeg lavet til ham i starten men han vil ikke spise den jeg laver. Det skal også siges at han får mange forskellige slags min veninde købt da hun var i Tyskland. Stadig hipp som vi har herhjemme bare flere smagsvarianter. Måske skal man lave mere ensartet mad. Og for øvrigt så tog min læge ham bare om maven og sagde han har det fint og han trives. Jeg fik også at vide at nogle børn laver 20 afføringer om dagen og at det var helt normalt. 

Anmeld

25. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Altså har får grød om morgen og formiddag. Han får som regel mos til aftensmad. Han får nan 2 og allomin 2. Jeg har storset mest købt både grøden og mosen. Mosen har jeg lavet til ham i starten men han vil ikke spise den jeg laver. Det skal også siges at han får mange forskellige slags min veninde købt da hun var i Tyskland. Stadig hipp som vi har herhjemme bare flere smagsvarianter. Måske skal man lave mere ensartet mad. Og for øvrigt så tog min læge ham bare om maven og sagde han har det fint og han trives. Jeg fik også at vide at nogle børn laver 20 afføringer om dagen og at det var helt normalt. 

Men hvorfor skal han spise tre gange grød dagligt? 

Det er normalt at de kan have så mange afførringer - min havde 5-6 om dagen i en periode. 

Har han evt. tænder på vej? Så kan der godt forekomme hyppigere afføring og så gider de ikke spise. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.