DortheL skriver:
Øv, det må være en træls situation det her!
Jeg vil ikke træde nogen over tæerne- men var det mig, der betalte 4000 i måneden til forsørgelse- så forventede jeg dælme også de blev brug til forsørgelse. Hvis jeg betalte 4000 i måneden OG skulle derudover betale for nye jakker osv., så var jeg godt nok nødt til at arbejde MEGET ekstra!
Jeg synes det virker til, at I tager et flot hensyn til moderen, og prøver at få tingene til at fungere.
Og man kan vel ikke bare lige arbejde mindre?! Det er vel ikke alle chefer, der går med til det! Så lad os sige, at han går ned på 30 timer i ugen fx, skal chefen så ansætte en til de resterende 7 timer i ugen? Det tror jeg nemlig ikke går!
så al respekt til dig, som bonusmor, at du gerne vil hjælpe til, for at tingene fungere for alle parter :-)
Kunne man forslå moderen, at han betaler mindre i bidrag, og så sørger for fx at købe lidt tøj til dem, når de mangler?
Ja, det er også lidt princippet i at det altså er mange penge han lægger hver måned, fordi det er der nogle regler om at han skal. Men reglerne er jo også at det så skal være for at bidragsmodtager skal sørge for nogle bestemte ting, primære og basale ting som IMO simpelthen bare skal være i orden.
I sommers efter de havde været på ferie med moderen, bliver de hentet i institution hvor de har hhv ballerina og gummisko på i 30 graders varme.
Her blev det jo til at moderen ikke ville købe sandaler, fordi det mente hun ikke de havde brug for - de var jo varme og opkogte alligevel. Det endte med vi selv dagen efter var ude og bruge 900 kr på sandaler til dem, så de kunne få noget ordentlig fodtøj til årstiden. Penge som min kæreste så nemlig bare trak fra næste måneds bidrag til hende.
Men det flippede hun ud over, og truede med statsamtet, fordi han absolute ikke skulle blande sig i hendes økonomi og hun mente at han bestemt ikke bare sådan måtte lade være med at give hende det bidrag, som hun var sat til.