Er led og ked af vores situation med biomor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

migxher

Altså han kan jo gå til statforvaltningen og søge om bopæl så børnene skal være ved ham og evt hos hende som weekend forældre. Hvis det er det han ønsker selvfølgelig, meget andet er der nok ikke at gøre. Det er dog svært som far at få bopæl mm. særligt når problemerne ikke er mere seriøse end de er, misforstå mig ikke jeg synes hun lyder skrækkelig, desvære går statsforvaltningen ikke op i hvad moren bruger sine penge på, så længe børnene ikke sulter, er syge eller på anden måde mishandles. Hun lyder meget som en jeg kender, og hun står pt til at vinde i retten i en situation meget lig din. Mon det er samme kvinde hehe. Men det er da værd at prøve for din kæreste, det vil nok bare blive en lang og sej kamp, hvis hun stiller sig lige så meget på svært som hende jeg kender. Og statsforvaltningen forskelsbehandler i den grad mødre og fædre. (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Pga. hans arbejdstider. 

Vi ville godt kunne have dem mere, hvis jeg var mere inde over og hjælpe til med at hente dem om eftermiddagen i institution. 

Det har bare ikke været noget biomor har syntes om, at jeg skulle være inde over, så indtil videre har vi taget det hensyn til hende, og givet hende plads. 

Det er jo ikke altid muligt at få både arbejde tilpasset og få regningerne betalt, men bare så ærgerligt mor har den indstilling når du som en del af familien og bonus mor gerne vil tage det ansvar det kræver og være en del af det hele...Og det ville stille både ungerne bedre men også at i fik mere tid med dem..

Hvis mor ikke selv har interesse i at give sine børn bedre muligheder og vil samarbejde ville jeg simpelthen lave en underretning til kommunen, og mon ikke børnenes omgivelser skole mm os har noget at spæde til med, for de børn skal ha noget hjælp.... Ærgerligt at mor sikkert stiller sig på tværs, men ungerne kommer altså bare først og er der ikke andre muligheder ja så må han/i den vej...

Og det er jo ikke fordi hun ikke har økonomi til at brødføde ungerne hun virker bare til at sætte sig selv over alle andre og egentlig er ret langt fra hvad en mor som minimum bør indeholde 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Altså han kan jo gå til statforvaltningen og søge om bopæl så børnene skal være ved ham og evt hos hende som weekend forældre. Hvis det er det han ønsker selvfølgelig, meget andet er der nok ikke at gøre. Det er dog svært som far at få bopæl mm. særligt når problemerne ikke er mere seriøse end de er, misforstå mig ikke jeg synes hun lyder skrækkelig, desvære går statsforvaltningen ikke op i hvad moren bruger sine penge på, så længe børnene ikke sulter, er syge eller på anden måde mishandles. Hun lyder meget som en jeg kender, og hun står pt til at vinde i retten i en situation meget lig din. Mon det er samme kvinde hehe. Men det er da værd at prøve for din kæreste, det vil nok bare blive en lang og sej kamp, hvis hun stiller sig lige så meget på svært som hende jeg kender. Og statsforvaltningen forskelsbehandler i den grad mødre og fædre. (:

Det er skam ikke kun i statsforvaltningen, at der er den forskel i opfattelsen af mor kontra far i sådan en her sag. 

Bare se herinde.... 

Det er hårdt, fordi vi skal argumentere 30 gange mere, end hvis det havde omvendt problemstilling. Forstå mig ret, havde det været en far som var beskrevet som biomor er beskrevet i den tråd, lur mig om svarerne i tråden og opfattelsen af det havde været en hel anden. 

Det er hårdt og opslidende. 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Øv, det må være en træls situation det her!

Jeg vil ikke træde nogen over tæerne- men var det mig, der betalte 4000 i måneden til forsørgelse- så forventede jeg dælme også de blev brug til forsørgelse. Hvis jeg betalte 4000 i måneden OG skulle derudover betale for nye jakker osv., så var jeg godt nok nødt til at arbejde MEGET ekstra!

Jeg synes det virker til, at I tager et flot hensyn til moderen, og prøver at få tingene til at fungere. 

Og man kan vel ikke bare lige arbejde mindre?! Det er vel ikke alle chefer, der går med til det! Så lad os sige, at han går ned på 30 timer i ugen fx, skal chefen så ansætte en til de resterende 7 timer i ugen? Det tror jeg nemlig ikke går!

så al respekt til dig, som bonusmor, at du gerne vil hjælpe til, for at tingene fungere for alle parter :-)

Kunne man forslå moderen, at han betaler mindre i bidrag, og så sørger for fx at købe lidt tøj til dem, når de mangler? 

Ja, det er også lidt princippet i at det altså er mange penge han lægger hver måned, fordi det er der nogle regler om at han skal. Men reglerne er jo også at det så skal være for at bidragsmodtager skal sørge for nogle bestemte ting, primære og basale ting som IMO simpelthen bare skal være i orden.

I sommers efter de havde været på ferie med moderen, bliver de hentet i institution hvor de har hhv ballerina og gummisko på i 30 graders varme. 
Her blev det jo til at moderen ikke ville købe sandaler, fordi det mente hun ikke de havde brug for - de var jo varme og opkogte alligevel. Det endte med vi selv dagen efter var ude og bruge 900 kr på sandaler til dem, så de kunne få noget ordentlig fodtøj til årstiden. Penge som min kæreste så nemlig bare trak fra næste måneds bidrag til hende.
Men det flippede hun ud over, og truede med statsamtet, fordi han absolute ikke skulle blande sig i hendes økonomi og hun mente at han bestemt ikke bare sådan måtte lade være med at give hende det bidrag, som hun var sat til. 

Anmeld

23. oktober 2014

LouiseEm

Drop at betale børnebidraget til hende i november og brug pengene på overtøj til børnene. Hvis hun klager over det, forklarer i bare at i altså følte det nødvendigt at bruge pengene på vintertøj til børnene nu hun ikke selv kunne adminstrere det, og så har hun ikke et ben at stå på. Hun får pengene til forsørgelse af børnene - ikke til nye patter! 

Anmeld

23. oktober 2014

Jj1709

Havde det været mig der stod i jeres situation, så havde jeg forslået 7/7 ordning, samt at børnepengene blev stoppet, så skal i fremover stå for tøj osv hjemme ved jer og Mor skal stå for det ved hende.. 

Jeg tænker at hun lyder som en der ikke har overskuddet til sine børn, og derfor måske springer over hvor gærdet er lavest, og udfra din beskrivelse lyder det for mig som om hun måske inderst inde har det rigtig skidt.. 

Men som skrevet havde jeg valgt overstående løsning, og så håbe det ville ændre lidt på tingene med hensyn til mor.. 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Havde det været mig der stod i jeres situation, så havde jeg forslået 7/7 ordning, samt at børnepengene blev stoppet, så skal i fremover stå for tøj osv hjemme ved jer og Mor skal stå for det ved hende.. 

Jeg tænker at hun lyder som en der ikke har overskuddet til sine børn, og derfor måske springer over hvor gærdet er lavest, og udfra din beskrivelse lyder det for mig som om hun måske inderst inde har det rigtig skidt.. 

Men som skrevet havde jeg valgt overstående løsning, og så håbe det ville ændre lidt på tingene med hensyn til mor.. 

Hun har det nemlig rigtig skidt, det er jeg helt sikker på. 
Omend jeg nok ikke er personen som hun ser hjælpe sig, ville jeg virkelig gerne! 
Men hun frabeder sig al hjælp, det gjorde hun også dengang min kæreste var i forhold med hende. Det er også det som gør det så svært, at arbejde med hende. 
Det er svært at hjælpe en, som ikke vil hjælpes.

Mit største ønske er at vi alle sammen kunne fungere sammen, have et ganske normalt forhold til hinanden, som man bør have når der er børn indblandet. Uden at det behøver at betyde fællesspisning hver søndag, og en kop kaffe ved hver afhentning.  Men bare det at kunne sige hej når man ses, skrive en sms sammen om hvordan børnene har haft det på samvær osv. 

Anmeld

23. oktober 2014

migxher

Anonym skriver:

Det er skam ikke kun i statsforvaltningen, at der er den forskel i opfattelsen af mor kontra far i sådan en her sag. 

Bare se herinde.... 

Det er hårdt, fordi vi skal argumentere 30 gange mere, end hvis det havde omvendt problemstilling. Forstå mig ret, havde det været en far som var beskrevet som biomor er beskrevet i den tråd, lur mig om svarerne i tråden og opfattelsen af det havde været en hel anden. 

Det er hårdt og opslidende. 

Det er nemmelig super hårdt og opslidende. Og det bliver bestemt ikke nemmere hvis i skal en tur gennem statsforvaltningen. Så din kæreste skal være klar på en lang og hård kamp. Desvære ender sådanne kampe bare med at påvirke børnene, det kan jeg i hvert fald se i den tilfælde jeg har tæt inde på livet. 

Puha, jeg ved sgu ikke rigtig hvad i har af muligheder andet end at give det et forsøg.

Men hvad skal samværet ændres til i det nye år? Ender det med en 7/7 ordning stopper bidraget til hendes automatisk, og det er hun nok ikke interesseret i. 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det er jo ikke altid muligt at få både arbejde tilpasset og få regningerne betalt, men bare så ærgerligt mor har den indstilling når du som en del af familien og bonus mor gerne vil tage det ansvar det kræver og være en del af det hele...Og det ville stille både ungerne bedre men også at i fik mere tid med dem..

Hvis mor ikke selv har interesse i at give sine børn bedre muligheder og vil samarbejde ville jeg simpelthen lave en underretning til kommunen, og mon ikke børnenes omgivelser skole mm os har noget at spæde til med, for de børn skal ha noget hjælp.... Ærgerligt at mor sikkert stiller sig på tværs, men ungerne kommer altså bare først og er der ikke andre muligheder ja så må han/i den vej...

Og det er jo ikke fordi hun ikke har økonomi til at brødføde ungerne hun virker bare til at sætte sig selv over alle andre og egentlig er ret langt fra hvad en mor som minimum bør indeholde 

Min kæreste kan selvfølgelig ikke "bare" gå ned i tid. Han har et lederjob i en større virksomhed, og er heller ikke interesseret i den løsning, eftersom der er andre måder at komme igennem det her på. 

Jeg har overvejet at lave en underretning på hende. Allermest fordi at der så ville komme nogle øjne på hende og børnene, som måske kunne se nødvendigheden i at hun simpelthen mangler hjælp!  
Hvis der så kunne komme en familiekonsulent eller noget indover, som også ville kunne snakke med hende om nødvendigheden i god kommunikation mellem forældre eks. når der er børn indblandet.

Jeg har jo også prøvet at forslå min kæreste at de deler børnene lidt op, så hun kan have en dag eller to med kun 1 barn og måske få følelsen af det faktisk er rart at være sammen med sine børn. 
Men ved bare ikke om det ville gøre noget, for det er som om hun vågner op om morgene med en fast tanke at "idag bliver en lang dag, fordi jeg har børnene, øv". 

Anmeld

23. oktober 2014

migxher

Anonym skriver:

Min kæreste kan selvfølgelig ikke "bare" gå ned i tid. Han har et lederjob i en større virksomhed, og er heller ikke interesseret i den løsning, eftersom der er andre måder at komme igennem det her på. 

Jeg har overvejet at lave en underretning på hende. Allermest fordi at der så ville komme nogle øjne på hende og børnene, som måske kunne se nødvendigheden i at hun simpelthen mangler hjælp!  
Hvis der så kunne komme en familiekonsulent eller noget indover, som også ville kunne snakke med hende om nødvendigheden i god kommunikation mellem forældre eks. når der er børn indblandet.

Jeg har jo også prøvet at forslå min kæreste at de deler børnene lidt op, så hun kan have en dag eller to med kun 1 barn og måske få følelsen af det faktisk er rart at være sammen med sine børn. 
Men ved bare ikke om det ville gøre noget, for det er som om hun vågner op om morgene med en fast tanke at "idag bliver en lang dag, fordi jeg har børnene, øv". 

Du skal være opmærksom på at det er ikke hende du skal lave en underretning på, det er på børnene, med dem og deres ve og vel i centrum.
Så den skal have fokus på hvordan børnene mistrives mm. og endelig ikke fokus på alle de ting du nævner her inde hun gør forkert, får lavet sili bryster, bruger alle penge på sig selv osv. da desvære ikke er ting de går op i. Laver du en underretning skal de være omkring de bekymringer du har for børnene, som at de går og fryser fordi de intet vintertøj har osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.