Jeg tænker lidt...kan det ikke være fordi at din sygemelding er lavet om? (Og hvorfor er den egentlig det?).
Jeg tror, at hvis du bare var kørt videre, på din ryg-sygmelding, så ville du stadig have været berettiget til sygedagpenge og ville automatisk gå over på barselsdagpenge, når den tid kom.
Nu er du sygemeldt på et andet grundlag, og har jo ikke inden nået at arbejde de 13 uger og er derfor ikke berettiget til sygedagpenge. Jeg kunne have en mistanke om, at det er derfor.
Hvis det er derfor, så er der ikke ret meget at hente nogle steder og det vil være din mand/samlever som skal forsørge dig. Du kan jo heller ikke få kontanthjælp, fordi at du har fast ejendom.
Det med at du er i anden klasse, fatter jeg hat af. Der findes ikke en anden klasse, bare fordi at man er forsørger. Hvis du er kommet i en anden klasse (som f.eks Revalidering, som en nævner), så ville du først have skullet været igennem et udredningsforløb, førend at det ville blive bevilliget. Og jeg har ikke indtryk af, at du har været igennem noget forløb?
Anmeld