kan nogle hjælpe ang barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så må du jo ringe til dem, og tjekke, og se om der er lavet en fejl. Finde ud af hvad det var hende kvinden sagde, så du også kan undersøge det.
Det er svært for os(i hvert fald mig), at finde ud hvad du kan, når man ikke ved hvad det er for en kasse du er i.

Hvorfor ringede du ikke til dem, da pengene ikke gik ind? Eller tog derind?

Jeg har skam os ringet dagen efter jeg burde have modtaget et eller andet, men hun sendte mig bare videre til udbetaling Danmark.

Når men Fuck nu det, systemet har ikke helt styr på deres ting som altid, jeg må kontakte min kære fagforening igen i morgen, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har skam os ringet dagen efter jeg burde have modtaget et eller andet, men hun sendte mig bare videre til udbetaling Danmark.

Når men Fuck nu det, systemet har ikke helt styr på deres ting som altid, jeg må kontakte min kære fagforening igen i morgen, 

Man skal blive ved med at kontakte dem, skrive, møde op, ringe, hvis man ikke har fået de penge man skal have.. Tro mig det virker til sidst.

Jeg kan huske at jeg var ved at "slå" en ihjel, da en ansat på kommunen, slettede nogen penge jeg skulle have, fordi hun fattede Minus af hvad der blev sagt til hende. Hun sagde en anden ting, end hvad jeg havde fået af vide på kommunen.

Jeg blev ved med at skrive(Var ikke i Danmark), og til sidst fik jeg mine penge. 1½måned efter. Det var godt nok kun feriepenge.

Men sørg for at få papirer på det der bliver sagt til dig.

Anmeld

23. oktober 2014

Elgaard73

Jeg tænker lidt...kan det ikke være fordi at din sygemelding er lavet om? (Og hvorfor er den egentlig det?).

Jeg tror, at hvis du bare var kørt videre, på din ryg-sygmelding, så ville du stadig have været berettiget til sygedagpenge og ville automatisk gå over på barselsdagpenge, når den tid kom.

Nu er du sygemeldt på et andet grundlag, og har jo ikke inden nået at arbejde de 13 uger og er derfor ikke berettiget til sygedagpenge. Jeg kunne have en mistanke om, at det er derfor.

Hvis det er derfor, så er der ikke ret meget at hente nogle steder og det vil være din mand/samlever som skal forsørge dig. Du kan jo heller ikke få kontanthjælp, fordi at du har fast ejendom.

Det med at du er i anden klasse, fatter jeg hat af. Der findes ikke en anden klasse, bare fordi at man er forsørger. Hvis du er kommet i en anden klasse (som f.eks Revalidering, som en nævner), så ville du først have skullet været igennem et udredningsforløb, førend at det ville blive bevilliget. Og jeg har ikke indtryk af, at du har været igennem noget forløb?

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg tænker lidt...kan det ikke være fordi at din sygemelding er lavet om? (Og hvorfor er den egentlig det?).

Jeg tror, at hvis du bare var kørt videre, på din ryg-sygmelding, så ville du stadig have været berettiget til sygedagpenge og ville automatisk gå over på barselsdagpenge, når den tid kom.

Nu er du sygemeldt på et andet grundlag, og har jo ikke inden nået at arbejde de 13 uger og er derfor ikke berettiget til sygedagpenge. Jeg kunne have en mistanke om, at det er derfor.

Hvis det er derfor, så er der ikke ret meget at hente nogle steder og det vil være din mand/samlever som skal forsørge dig. Du kan jo heller ikke få kontanthjælp, fordi at du har fast ejendom.

Det med at du er i anden klasse, fatter jeg hat af. Der findes ikke en anden klasse, bare fordi at man er forsørger. Hvis du er kommet i en anden klasse (som f.eks Revalidering, som en nævner), så ville du først have skullet været igennem et udredningsforløb, førend at det ville blive bevilliget. Og jeg har ikke indtryk af, at du har været igennem noget forløb?

Grund til at jeg blev sygemeldt grundet graviditet, er fordi at de ikke må "røre" en der er syg grundet det, og så kunne jeg spare på de sidste måneder sygedagpenge

Jeg har tilbage, da jeg snart har opbrugt mine 52 uger. Når man er sygemeldt grundet graviditet, så skulle jeg have nogle andre penge i stedet for sygedagpenge.

Anmeld

23. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Grund til at jeg blev sygemeldt grundet graviditet, er fordi at de ikke må "røre" en der er syg grundet det, og så kunne jeg spare på de sidste måneder sygedagpenge

Jeg har tilbage, da jeg snart har opbrugt mine 52 uger. Når man er sygemeldt grundet graviditet, så skulle jeg have nogle andre penge i stedet for sygedagpenge.

Hvis du har opbrugt dine sygedagpenge og ikkr får dem forlænget, så er der ikke noget at hente.....

Og skal det forstås sådan at du eblevet sygemeldt under falske grundlag? At du er gravid men egentlig godt kunne varetage et job, og kun er sygemeldt Pga penge? 

Sorry jeg spørg men det er nemlig sådan jeg forstår det 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Hvis du har opbrugt dine sygedagpenge og ikkr får dem forlænget, så er der ikke noget at hente.....

Og skal det forstås sådan at du eblevet sygemeldt under falske grundlag? At du er gravid men egentlig godt kunne varetage et job, og kun er sygemeldt Pga penge? 

Sorry jeg spørg men det er nemlig sådan jeg forstår det 

Jeg kunne aldrig finde på at snyde i systemet. 

Så nej, jeg er sygemeldt grundet graviditets gener, fordi jeg kaster op mange gange om dagen, og taber mig i vægt. 

Jeg har Været indlagt på grund af mit vægttab og får at få væske samt sukker. 

Plus at jeg går til kontrol vejning. 

Så nej, jeg er ikke sygemeldt under falske forhold overhovedet. 

Men lægen vurderet at det var vigtigt at blive sygemeldt grundet min graviditet, da han fandt det farligt for mit ufødte barn at jeg lige nu har det som jeg har det. 

Men derfor undrer det mig stadig at jeg overhovedet ikke modtager penge nogle steder fra

Anmeld

23. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg kunne aldrig finde på at snyde i systemet. 

Så nej, jeg er sygemeldt grundet graviditets gener, fordi jeg kaster op mange gange om dagen, og taber mig i vægt. 

Jeg har Været indlagt på grund af mit vægttab og får at få væske samt sukker. 

Plus at jeg går til kontrol vejning. 

Så nej, jeg er ikke sygemeldt under falske forhold overhovedet. 

Men lægen vurderet at det var vigtigt at blive sygemeldt grundet min graviditet, da han fandt det farligt for mit ufødte barn at jeg lige nu har det som jeg har det. 

Men derfor undrer det mig stadig at jeg overhovedet ikke modtager penge nogle steder fra

Så er jeg med...... For det kunne godt misforstået....

Og det var mere for at få det afkræftet at du du snød, det var ikke for atjeg ville beskylde dig for noget...

Altså bliver sygedagpenge ikke forlænget overfor du jo til kh, og der er jeg ret sikker på du står stillet som jeg ville Pga hus og samlevers indkomst, at du ikke ville kunne få noget hjælp...

Jeg undersøgte det inden jeg blev gravid, hvad værste senari var for at vide hvor vi stod, og der er intet at komme efter økonomiske...

Så jeg ville ringe på kommunen igen og få det bekræftet eller afkræftet, men jeg ved os at de ikke er glade for at forlænge sygpengene, selv ved rigtig slem sygdom... 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Så er jeg med...... For det kunne godt misforstået....

Og det var mere for at få det afkræftet at du du snød, det var ikke for atjeg ville beskylde dig for noget...

Altså bliver sygedagpenge ikke forlænget overfor du jo til kh, og der er jeg ret sikker på du står stillet som jeg ville Pga hus og samlevers indkomst, at du ikke ville kunne få noget hjælp...

Jeg undersøgte det inden jeg blev gravid, hvad værste senari var for at vide hvor vi stod, og der er intet at komme efter økonomiske...

Så jeg ville ringe på kommunen igen og få det bekræftet eller afkræftet, men jeg ved os at de ikke er glade for at forlænge sygpengene, selv ved rigtig slem sygdom... 

Jeg ejer ikke huset, men derfor skal jeg jo stadig betale noget husleje til min mand syntes jeg jo. 

Det er slet ikke nemt. 

Hendes på jobcentret sagde at når jeg var sygemeldt grundet graviditet, så ville sygedagpenge blive gemt til senere og jeg ville derfor få andet udbetalt. 

Men jeg har ingen penge set, og da jeg ringede til hende i dag og spurgte påstod hun at det havde hun aldrig sagt. 

Min bisidder siger os at hun har lavet hendes historie om.

Anmeld

23. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg ejer ikke huset, men derfor skal jeg jo stadig betale noget husleje til min mand syntes jeg jo. 

Det er slet ikke nemt. 

Hendes på jobcentret sagde at når jeg var sygemeldt grundet graviditet, så ville sygedagpenge blive gemt til senere og jeg ville derfor få andet udbetalt. 

Men jeg har ingen penge set, og da jeg ringede til hende i dag og spurgte påstod hun at det havde hun aldrig sagt. 

Det lyder til at hende fra jobcentret har lavet en fejl og misinformeret dig...

Og ja regninger skal stadig betales, men i dag er det bare en selvfølge at man forsørger hinanden hvis man er en familie og bor sammen.. 

Anmeld

23. oktober 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Det er slet ikke nemt. 

Jeg tror at hun har ment at du vil overgå til kontanthjælp, som "ikke aktiveringsparat", tror jeg nok det hedder. Der er jo ikke rigtig andre muligheder, når du ikke længere er på sygedagpenge. Hun har så nok ikke sat sig godt nok ind i, at du er gift og derfor ikke vil være berettiget til noget (du skal forsørges af din mand) og det er nok derfor at hun trækker i land nu.

Har du slet ikke fået nogle papirer om at din ryg-sygemelding er ophørt, hvorfor at den er ophørt, hvad du så overgår til OSV? I vores kommune bliver der sendt papirer så snart at der er den mindste ændring i noget som helst. Mener faktisk at det er lovpligtigt, fordi at borgerne skal have mulighed for at f.eks klage over ændringen/afgørelsen.

Et godt råd, er at du altid skal få alt dokumenteret på skrift. Telefonopkald er nok noget nær det værste du kan stole på eller bruge til senere argumentation. Mød altid personligt op og bed om at få referat af alle dine samtaler med dem. Så ved du også helt nøjagtig hvor du står (og ville f.eks have vidst i dag, hvad det er for en "klasse" du tilsyneladende skulle have overgået til).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.