Eksperthjælp: Ensom i parholdet og skal snart føde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. oktober 2014

Vivi Hollænder

Min kæreste og jeg havde været sammen et halvt år da jeg blev gravid. Han er 35 og jeg er 26. Jeg har i forvejen to børn på 3 og 5, og han har en på 9. Vores sexliv inden graviditeten var som sådan ok. Jeg har været udsat for incest som lille og mine børns far kunne ikke finde ud af at nej betød nej. Så mit sexliv har altid været meget præget af smerter. Men vi forsøgte alligevel på den ene eller anden måde, og han har kun været tålmodig og meget forstående. Men efter jeg er blevet gravid ( er 30 uger henne nu) har vi lissom bevæget os helt væk fra hinanden. Vi er egentlig bare venner, der er sure og snerrer af hinanden hele tiden. Jeg har fortalt ham, at selvom vi ikke kan have et samleje, er intimiteten vigtig, for mig ihvertfald. Men han melder ud af det har han ikke behov for. Ingen kys, kærtegn, massage, holden i hånden, aen eller noget som helst. Hele min krop skriger på at blive berørt på EN eller anden måde. Jeg har egentlig lyst til at gå ud og være sammen med en anden, fordi jeg simpelthen føler mig SÅ afvist. Ved godt at det ikke ville løse noget i vores forhold, men tristheden ligger over mig som en kappe og kan føle den helt ind i knoglerne.
Der skal ikke særlig meget til før han blir stresset og snerrer af mig og børnene. Vi har lige købt hus, og der en en del der skal laves, og jeg har termin om et par måneder. Og hvis han ikke får tingene på sin måde, blir han tøsesur og er faktisk skide dårlig til at tale om tingene. Han siger næsten aldrig noget, går bare og muler for sig selv.. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Føler mig afvist og taget for givet, og jeg har virkelig brug for at mærke ham, men jeg aner ikke hvor jeg har ham henne..
Om natten ligger jeg tit søvnløs, og hver gang han rører på sig håber jeg at han bare ville ligge sin hånd på mig, men blir skuffet hver eneste gang. Hvor jeg dog føler mig utilstrækkelig!
Jeg har brug for råd..
Mvh

Vivis svar

Kære Kyllerylle
Sikke da en ulykkelig situation, du er havnet i. Jeg kan godt forstå, at du er trist. I må hurtigst muligt se at få rettet op på den kedelige stemning, så I kan få noget kærlighed og omsorg ind i forholdet. I skal være forældre om ganske kort tid – det vil kræve al jeres energi og derfor har I brug for at kunne samarbejde og støtte hinanden. Det går simpelthen galt, hvis du skal klare både en graviditet, en fødsel og tre småbørn i en atmosfære, som dræner dig for al glæde og energi.

Så er det faktisk bedre at være alene.

Der kan være flere grunde til, at din kæreste er sur og afvisende. I havde kun hinanden i kort tid, inden du blev gravid og måske føler han sig overvældet af det store ansvar og de mange pligter.

Foruden savnet af intimitet. Han har måske svært ved at håndtere kærtegn og intimitet uden sex.

Jeres situation er for alvorligt til at den kan klares med brevkasseråd og I må hurtigst muligt søge hjælp hos en parterapeut, så I kan få afklaret, om der er grobund for kærligheden i jeres forhold eller, om I er 2 mennesker, der ikke er gode for hinanden, men som alt for hovedkulds har kastet jer ud i familieforøgelse og huskøb.

De penge, som I skal bruge til terapi, bliver måske de bedste, I nogensinde har givet ud. De kan forhåbentlig medvirke til at jeres lille nye baby ikke skal starte livet med en ulykkelig mor.

Kærlig hilsen
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.