Update: amme opstart hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2014

Kay

TanyaGR skriver:

Har du prøvet at nuldre hænder og fødder på hende?

Det kan godt virke lidt voldsomt, men hvis man gør det lidt hårdt virker det faktisk meget godt.

Og ellers ja, kan hun ikke ammes i søvne? 
Du kan evt lægge hende til når hun ligger lidt uroligt. 
 - Min datter (som jo godt nok er noget ældre, men alligevel) får mindst en flaske om dagen i søvne, det gælder bare lige om at time det ordenligt

Hun var så udmattet og mæt at det var lige meget hvad jeg hev i eller trykkede på eller hvad jeg gjorde så blev der ikke suttet

Det var kun 2 gang hun skulle havde mad, 1 gang uden hjælp... jeg valgte at vente en time ekstra før jeg prøvede igen og der virkede det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

Kay

JulieWH skriver:

Tjekkede de hendes tunge- og læbebånd? Det kunne godt lyde som om de er for korte når hun ikke kan danne ordenligt vacuum.

Ja der var intet galt med det

Anmeld

22. oktober 2014

Kay

serinasmor skriver:

nu har hun jo heldigvis spist gætter på at hun vågnede af sig selv ... 

Nej ventede en time og vækkede hende, så spiste hun lidt og gik omkuld igen 2 timer efter det vågnede hun og spiste godt

Anmeld

22. oktober 2014

Kay

Christine skriver:

Håber det går bedre med amningen! Her har lillepigen også tabt sig fra 3080 til 2810, men håber det hjælper når mælken løber ordentligt til. Hun er slem til at falde i søvn i stedet for at spise, men her hjælper tricket med at stryge en finger op og ned ad en bar fod. Og ellers er mit bedste bud også hud mod hud..

Er så meget hud mod hud som vi kan, enten på mig eller far og ved amning med mindre der er gæster...

Den med foden virker også nu...  hun var bare for træt efter den start

Anmeld

23. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kay skriver:

Hun var så udmattet og mæt at det var lige meget hvad jeg hev i eller trykkede på eller hvad jeg gjorde så blev der ikke suttet

Det var kun 2 gang hun skulle havde mad, 1 gang uden hjælp... jeg valgte at vente en time ekstra før jeg prøvede igen og der virkede det

Ja okay. Men godt at hun da så fik noget en time senere 

Anmeld

23. oktober 2014

Kay

Jeg kommer aldrig til at amme viva... en spand koldt vand at få i hoved i dag... en kontrol vejning kl 11 der blev så meget mere end det, har brugt hele dagen på Herlev hospital... og ja., tankerne er så rundt på gulvet at jeg ikke engang selv kan finde rundt

Når jeg får samlet tankerne skriver jeg en FB med de efterfølgende dage også

Men lige nu er det hele meget uoverskueligt, i en situation vi aldrig havde tænkt vi skulle stå i

Anmeld

23. oktober 2014

anonym10101

Kay skriver:

Brugte dagen i går, hud mod hun i sofaen og fik lidt i hende men begyndt at kunne se mønsteret i at hun faktisk ikke lavede det varkum som skal til for at få et ordentlig sug...

I nat var den helt gal... hun skreg og skreg og skreg... mirakuløst kunne Elna sove fra det, men det var hun også den eneste der kunne...

Prøvede alt hvad. Jeg kunne at udmalke i munden på hende men det hjalp ikke... hun skreg fra 23 til kl 6 med korte pauser

Vi var til tjek i dag på grund af operationen efter Elnas amning... og Viva har tabt sig lige rigeligt... hun vejer nu under 3 kg  

Og min mistanke var rigtig... fik rigtig god vejledning og ammebrikker samt erstatning med hjem... første gang med ammebrik (inde på hospitalet) gik rigtig godt og hun skal så havde 25 ml efterfølgende på glas og ammes hver 3 time

Det var så skønt at se det lille ansigt blive så tilfreds og mæt og døsig af endelig at få mad...

Og nu er vi så nået til 2 amning... som ikke er så nem for hun er alt for træt (No Wonder) 

Nogle af jer der har et godt tricks til at vække en baby? Har prøvet at skifte hende og tage tøjet af hende

Dejligt at høre det endte godt, pyh blev helt dårligt da du skrev hun skreg og skreg 

Ang vækningen, så vækkede jeg aldrig - jeg fik afvide at jeg skulle lade hende sove, det gik fint og hun vågnede også hver gang hun var sulten Hun sov igennem om natten fra hun var 3 uger gammel og frem til hun var 4 mdr. Super fedt

Anmeld

23. oktober 2014

Frk_Louise

Kay skriver:

Jeg kommer aldrig til at amme viva... en spand koldt vand at få i hoved i dag... en kontrol vejning kl 11 der blev så meget mere end det, har brugt hele dagen på Herlev hospital... og ja., tankerne er så rundt på gulvet at jeg ikke engang selv kan finde rundt

Men lige nu er det hele meget uoverskueligt, i en situation vi aldrig havde tænkt vi skulle stå i

Håber ikke, det er noget alvorligt. 

Anmeld

23. oktober 2014

Wik

Hvordan har I det nu, jeg håber ikke der gik for lang tid før det med ammebrikken, jeg bliver helt nervøs på jeres vegne. Min første fik ikke noget at spise i 2,5 døgn før ammebrik og jeg var skide sur, ked af det og frusteret over det, så tør ikke tænke på hvor lang tid der gik før I fik brik, og hvad der sker i jeres videre forløb. Håber I har det godt alle sammen.

Anmeld

23. oktober 2014

lineog4

Kay skriver:

Ej får helt hjertebanken. Håber det trods amningen er noget i småtings afdelingen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.