Skole mødetider, hvis man ikke er i SFO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2014

aarhusmor

Frk_Louise skriver:

Hvis det kun drejer sig om et par minutter, synes jeg de er emsige 

Han "tager" jo ikke pædagogernes tid fra de andre (betalende) børn ved at stå og vente på dig!  Selvfølgelig skal han ikke blive hængende i en halv time, når han ikke er meldt ind i SFO'en længere. Men 10-15 minutter, ligesom om morgenen, burde være ok! 

Tak, ja det er også hvad jeg tænker.

Men nu kan jeg høre at nogen har 10 min og andre har 15 min. Så man kan vel ikke sige til dem at det er reglerne - desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Frk_Louise

aarhusmor skriver:

Tak, ja det er også hvad jeg tænker.

Men nu kan jeg høre at nogen har 10 min og andre har 15 min. Så man kan vel ikke sige til dem at det er reglerne - desværre.

Nej, der er nok ikke en "generel" regel, men han skal jo også lige have tid til at pakke sine ting, tage jakke osv. på. Så jeg synes ikke, de kan forvente, at han er væk fra skolens område indenfor et par minutter. Han er trods alt kun et barn 

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Frk_Louise skriver:

Nej, der er nok ikke en "generel" regel, men han skal jo også lige have tid til at pakke sine ting, tage jakke osv. på. Så jeg synes ikke, de kan forvente, at han er væk fra skolens område indenfor et par minutter. Han er trods alt kun et barn 

ja lige præcist.

Skolen har bedt os alle om at støtte SFO'en efter den nye reform, men så har de udvidet skoleskemaet efterfølgende. Jeg plejede at hente kl. 15, men nu får han fri 14.35, så jeg har meldt ham ud, da jeg synes 25 min om dagen er for dyrt, når det koster 1625 kr. om måneden.

Tror det er derfor de reagerer sådan.

Anmeld

21. oktober 2014

Frk_Louise

aarhusmor skriver:

ja lige præcist.

Skolen har bedt os alle om at støtte SFO'en efter den nye reform, men så har de udvidet skoleskemaet efterfølgende. Jeg plejede at hente kl. 15, men nu får han fri 14.35, så jeg har meldt ham ud, da jeg synes 25 min om dagen er for dyrt, når det koster 1625 kr. om måneden.

Tror det er derfor de reagerer sådan.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil bruge dine penge på det.. Jeg tror, at mange andre forældre i dit sted havde gjort nøjagtig det samme 

Der burde blive lavet en ordning, så man betalte pr. time, hvor ens barn rent faktisk benytter SFO'en..  (Ved godt, at det er urealistisk..)

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Frk_Louise skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil bruge dine penge på det.. Jeg tror, at mange andre forældre i dit sted havde gjort nøjagtig det samme 

Der burde blive lavet en ordning, så man betalte pr. time, hvor ens barn rent faktisk benytter SFO'en..  (Ved godt, at det er urealistisk..)

Ja lige præcist. Det havde vi lidt tidligere i Århus, hvor man kunne have sit barn deltids i sfo, men det er også slut.

Men det er typisk - jo flere tiltag, jo mindre flexibilitet

Anmeld

21. oktober 2014

Nystart

aarhusmor skriver:

Ja lige præcist. Det havde vi lidt tidligere i Århus, hvor man kunne have sit barn deltids i sfo, men det er også slut.

Men det er typisk - jo flere tiltag, jo mindre flexibilitet

Her er der stadig deltids sfo.... Men 15 timer pr uge koster kun 100 kr mindre end fuldtid... Hmm

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Nystart skriver:

Her er der stadig deltids sfo.... Men 15 timer pr uge koster kun 100 kr mindre end fuldtid... Hmm

ja det er jo også til grin.

Anmeld

21. oktober 2014

De3Guldklumper

Her må man komme når det passer en men der åbnes først op for at man må gå i klasserne 10 min før det ringer ind. Så dem der ikke er tilmeldt SFO venter på en bænk på gangen udenfor SFO'en. 

Efter skole går man hjem eller venter enten ude foran skolen eller på bænken ved hovedindgangen indtil forældrene kommer. Man går ikke på legepladsen og leger og man bliver heller ikke i SFO afdelingen

Anmeld

22. oktober 2014

aarhusmor

De3Guldklumper skriver:

Her må man komme når det passer en men der åbnes først op for at man må gå i klasserne 10 min før det ringer ind. Så dem der ikke er tilmeldt SFO venter på en bænk på gangen udenfor SFO'en. 

Efter skole går man hjem eller venter enten ude foran skolen eller på bænken ved hovedindgangen indtil forældrene kommer. Man går ikke på legepladsen og leger og man bliver heller ikke i SFO afdelingen

Tak for svar. Det lyder som en rigtig god måde at gøre det på synes jeg.

Jeg får det nok ikke lige igennem her dog. Overvejede kraftigt igår at melde ham ind igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.