Skole mødetider, hvis man ikke er i SFO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.551 visninger
18 svar
23 synes godt om
21. oktober 2014

aarhusmor

Hej

Kan I hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Når man møder i 2. kl. kl. 8:05 og får fri kl. 14:35. Er det så korrekt at man ikke må møde før eller gå senere fra skolen, hvis man ikke er tilmeldt SFO?

Jeg forstår godt at man ikke må komme og være der i fx 30 min. Men at man skal komme og gå præcist? (sådan var det ikke da jeg gik i skole)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

hesøth

Her "åbner" skolen et kvarter før der ringes ind til 1. time. Så der kan du møde fra.

Efter skole går man bare hjem......eller hænger ud på legepladsen.

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

hesøth skriver:

Her "åbner" skolen et kvarter før der ringes ind til 1. time. Så der kan du møde fra.

Efter skole går man bare hjem......eller hænger ud på legepladsen.

Tak for svar

Jeg tænkte nok de var lidt for emsige på vores skole. Jeg tror det er fordi vi har meldt vores dreng ud af SFO'en efter reformen.

Anmeld

21. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Syntes det er helt reelt hvis barnet ikke må blive på skolens område efter skole, hvis man ikke er tilmeldt SFO, for efter skoletid er det SFO'ens børn som må bruge det område, og de voksne som er i SFO'en har ansvaret for de børn, og kan næppe holde styr på hvem de skal holde øje med og hvem de ikke skal.

Hos os åbner skolen 15 min før skolestart for de som ikke er tilmeldt SFO, og det syntes jeg er fint 

Hvis man udmelder sit barn af SFO'en, bør de privillegier der er ved det, også frafalde.

Anmeld

21. oktober 2014

Mimic

aarhusmor skriver:

Hej

Kan I hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Når man møder i 2. kl. kl. 8:05 og får fri kl. 14:35. Er det så korrekt at man ikke må møde før eller gå senere fra skolen, hvis man ikke er tilmeldt SFO?

Jeg forstår godt at man ikke må komme og være der i fx 30 min. Men at man skal komme og gå præcist? (sådan var det ikke da jeg gik i skole)

Her starter skolen kl 08.10 børn der ikke er meldt til morgenpasning, må først være på skolen fra kl 08.00 og når de har fri skal de gå hjem med det samme hvis ikke de er tilmeldt eftermiddagspasningen heller, (dvs de går hjem kl 14.05)

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Mom skriver:

Syntes det er helt reelt hvis barnet ikke må blive på skolens område efter skole, hvis man ikke er tilmeldt SFO, for efter skoletid er det SFO'ens børn som må bruge det område, og de voksne som er i SFO'en har ansvaret for de børn, og kan næppe holde styr på hvem de skal holde øje med og hvem de ikke skal.

Hos os åbner skolen 15 min før skolestart for de som ikke er tilmeldt SFO, og det syntes jeg er fint 

Hvis man udmelder sit barn af SFO'en, bør de privillegier der er ved det, også frafalde.

Jeg er helt enig i hvad du siger. Men nogengange kan man blive forsinket nogle minutter og så ville jeg gerne at han ventede udenfor, men det vil skolen ikke være med til.

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Mimic skriver:

Her starter skolen kl 08.10 børn der ikke er meldt til morgenpasning, må først være på skolen fra kl 08.00 og når de har fri skal de gå hjem med det samme hvis ikke de er tilmeldt eftermiddagspasningen heller, (dvs de går hjem kl 14.05)

Tak for svar

Anmeld

21. oktober 2014

Stumpen

Her må børnee kommer 15 min før og skal forlað skolens område lige efter sidste time...

Anmeld

21. oktober 2014

Frk_Louise

aarhusmor skriver:

Jeg er helt enig i hvad du siger. Men nogengange kan man blive forsinket nogle minutter og så ville jeg gerne at han ventede udenfor, men det vil skolen ikke være med til.

Hvis det kun drejer sig om et par minutter, synes jeg de er emsige 

Han "tager" jo ikke pædagogernes tid fra de andre (betalende) børn ved at stå og vente på dig!  Selvfølgelig skal han ikke blive hængende i en halv time, når han ikke er meldt ind i SFO'en længere. Men 10-15 minutter, ligesom om morgenen, burde være ok! 

Anmeld

21. oktober 2014

aarhusmor

Stumpen skriver:

Her må børnee kommer 15 min før og skal forlað skolens område lige efter sidste time...

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.