amme opstart hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2014

Kay

Kitty-Katten skriver:

Oplevede præcis det samme. Her var det sort slim fordi der havde været grønt fostervand. det er utroligt skræmmende! Min jordemoder sagde dengang at amningen kunne tage flere dage at få op og køre. Så du må ikke miste modet! 

Krydser fingre for at hun starter tager ordentlig fat så amningen kommet i gang 

Tak det er jeg glad for at høre, på grund af mit første ammeforløb og efterfølgende operation skal vi ind til tjek og vejning og amme hjælp i morgen og håber jeg får flere tider 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Kay

De3Guldklumper skriver:

Og hun får hele vorten+ lidt bryst i munden så hun har rigtig ved?

Men ellers, udfra dine andre indlæg i denne tråd, så tror jeg simpelthen bare lige hun skal igang efter at ha slugt meget fostervand. Jeg har ammet mine 3 unger og fælles for dem har været i starten at jeg måtte ty til ammebrikker fordi de ikke har kunne fange mine brystvorter og derved ikke kunne sutte ordentligt..

Ja hele vorten er med inde men hendes sug er ikke ret kraftigt og hun giver meget hurtigt op 

Men ja jeg må prøve at være tålmodig

Anmeld

21. oktober 2014

Røverdatter

Prøv med laidback stilling. Måske hun er øm i kroppen af at ligge hos dig hvis du sidder eller ligger på siden med hende. Prøv at kigge på ammenet.dk og under "wiki" så kan du finde ammestillinger. Du kan også prøve at tjekke tungebåndet og om hendes sutteteknik er som den skal. Der er ammerådgivning via ammenets facebook side også. Dygtige vejledere!

Håber for jer at i finder ud af det. Men ja. Hud mod hud så meget som muligt. Ærgerligt med kvm pladsen. Håber for dig du kan få lidt ro med lillesøster. Kan Elna evt tage på tur med far i et par timer?  

Anmeld

21. oktober 2014

Masig

Kay skriver:

Ja lillesøster er nu 1 1/2 døgn gammel... og hun har da suttet men hun bliver så sur og jeg skal virkelig kæmpe for at hun sutter bare lidt... og så giver hun hurtigt op igen...

Sys sgu det er svært denne gang 

Oven i det har Elna fået feber og hoste og er meget mor syg 

Lyder som Fabian dengang. Jeg gav op efter 14 dage, så har ikke rigtigt nogle råd, men håber snart går bedre 

Anmeld

21. oktober 2014

modesty

Kay skriver:

Ja lillesøster er nu 1 1/2 døgn gammel... og hun har da suttet men hun bliver så sur og jeg skal virkelig kæmpe for at hun sutter bare lidt... og så giver hun hurtigt op igen...

Sys sgu det er svært denne gang 

Oven i det har Elna fået feber og hoste og er meget mor syg 

Jeg tror at der gik omkring 4 dage før min søn rigtig begyndte at spise.

Og hvis hun har slugt fostervand, fylder det jo nok en del i den lille mave. 

Jeg vil også sige, prøv at få så meget ro på som muligt - og læg baby til hver 2.-3. time.

Anmeld

21. oktober 2014

Tulle28

Hun kan sagtens være forkvalmet, det var min yngste også de første dage efter fødslen... Læg dig hud mod hud med hende, din mælk er jo sikkert heller ikke løbet til endnu? Giv det lige et par dage.

Husk der er ammerådgiver herinde på siden og ellers er ammenet.dk også et godt forum.

Anmeld

21. oktober 2014

Kay

Har brugt dagen i dag i sofaen med lillesøster og Elna der er syg

Og nu har hun spist... tror jeg nok 

Og jeg har fundet ud af at når hun er træt eller får ondt i maven sutter hun også men ikke spise agtig så måske har hun bare ikke været sulten...

Har også fundet ud af at det fungere bedst når hun ikke har tøj på

Anmeld

21. oktober 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

Har brugt dagen i dag i sofaen med lillesøster og Elna der er syg

Og nu har hun spist... tror jeg nok 

Og jeg har fundet ud af at når hun er træt eller får ondt i maven sutter hun også men ikke spise agtig så måske har hun bare ikke været sulten...

Har også fundet ud af at det fungere bedst når hun ikke har tøj på

fedt at du i løbet af dagen har fundet noget der virker.

jeg tænkte også at du evt skulle have tjekket hendes tungebånd.

ved godt de gør det enden man bliver udskrevet. Men min søns var lidt for kårdt og derfor kunne han ikke sutte helt rigtigt.

Anmeld

21. oktober 2014

2babygirls

Måske hun har for kort tungebånd ??? 

Anmeld

21. oktober 2014

Princesspigen

Jeg ved ik om du husker det men jeg har problemer med amning af casandra og brugte suttebrik de 4 måneder jeg endte med at amme.. 

Hvis hun har lidt svært ved at få fat kan en ammebrik i en kort periode hjælpe men man skal helst venne dem hurtigt fra det igen hvis man ikke vil ende med at bruge ammebrik i hele amme perioden.. 

Ved så ikke om det er din lille piges problem, men ihværtifal held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.