amme opstart hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.907 visninger
23 svar
7 synes godt om
21. oktober 2014

Kay

Ja lillesøster er nu 1 1/2 døgn gammel... og hun har da suttet men hun bliver så sur og jeg skal virkelig kæmpe for at hun sutter bare lidt... og så giver hun hurtigt op igen...

Sys sgu det er svært denne gang 

Oven i det har Elna fået feber og hoste og er meget mor syg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

rogerrasch

Følager lige med her da jeg havde problemer med at få amning igang hos min ældste og nu venter Nr 2 hvor jeg vil forsøge med amning igen ��

Anmeld

21. oktober 2014

Julemusen

Det bedste råd jeg kan komme med, er at du går ind i et rum med lillesøster når du vil ligge hende til, så der er helt ro. Lig hende til hver 3. Time. Og tag hendes tøj af og din trøje så i har hud-til-hud kontakt. Og ikke presse for meget eller blive frustreret, for det mærker de små lynhurtigt.

Held og lykke med det! 

Anmeld

21. oktober 2014

Kay

Kitty-Katten skriver:

Det bedste råd jeg kan komme med, er at du går ind i et rum med lillesøster når du vil ligge hende til, så der er helt ro. Lig hende til hver 3. Time. Og tag hendes tøj af og din trøje så i har hud-til-hud kontakt. Og ikke presse for meget eller blive frustreret, for det mærker de små lynhurtigt.

Held og lykke med det! 

Jeg ville ønske det var en mulighed men medmindre jeg skal sidde på toilettet og amme kan jeg ikke gå i et rum for mig selv.. da vi ikke har ret mange Kvm lige pt

Anmeld

21. oktober 2014

Julemusen

Kay skriver:

Jeg ville ønske det var en mulighed men medmindre jeg skal sidde på toilettet og amme kan jeg ikke gå i et rum for mig selv.. da vi ikke har ret mange Kvm lige pt

det er noget træls noget så.

Har du prøvet at presse lidt mælk ud i en lille plast sprøjte og give den lille? Kan nemlig være at hun har kvalme og lidt mælk kan hjælpe på at sulten kommer. Lidt ligesom en smagsprøve og så lægge hende til så hun ved at det er det der kommer ud . Min søn havde kvalme de første par døgn og det hjalp meget lige at malke lidt ud så han fik smag for det uden at skulle kæmpe for det.

Anmeld

21. oktober 2014

De3Guldklumper

Hun er nok ved at være godt sulten men din mælk skal lige ha lov til at løbe til og derfor skal hun bare lægges til så ofte som muligt så hun kan få stimuleret brystet

når hun har suttet det hun kan så giv evt lidt erstatning på "snapseglas" så hun lige får lidt i maven og sove på indtil hun lægges til igen..

Anmeld

21. oktober 2014

Kay

Kitty-Katten skriver:

det er noget træls noget så.

Har du prøvet at presse lidt mælk ud i en lille plast sprøjte og give den lille? Kan nemlig være at hun har kvalme og lidt mælk kan hjælpe på at sulten kommer. Lidt ligesom en smagsprøve og så lægge hende til så hun ved at det er det der kommer ud . Min søn havde kvalme de første par døgn og det hjalp meget lige at malke lidt ud så han fik smag for det uden at skulle kæmpe for det.

Jeg har prøvet at malke ud i munden på hende imens hun er lagt til, og det føre til at hun sutter lidt... men ik ret kraftigt

Det er Maks 10 sut og så gider hun ikke mere, selvom hvis jeg tager hende væk så søger hun...

Jeg ved at hun har slugt meget fostervand noget af det kommer op som slim igennem næse og mund fik et chok første gang for hun kan jo ik få vejret samtidig så hun blev helt stiv og blå 

Anmeld

21. oktober 2014

Kay

De3Guldklumper skriver:

Hun er nok ved at være godt sulten men din mælk skal lige ha lov til at løbe til og derfor skal hun bare lægges til så ofte som muligt så hun kan få stimuleret brystet

når hun har suttet det hun kan så giv evt lidt erstatning på "snapseglas" så hun lige får lidt i maven og sove på indtil hun lægges til igen..

Problemet er at hun ik sutter, hun ligger mere og slikker og smasker men det føles ikke som om der er nok kraft på til at der kommer noget ud

Anmeld

21. oktober 2014

Julemusen

Kay skriver:

Jeg har prøvet at malke ud i munden på hende imens hun er lagt til, og det føre til at hun sutter lidt... men ik ret kraftigt

Det er Maks 10 sut og så gider hun ikke mere, selvom hvis jeg tager hende væk så søger hun...

Jeg ved at hun har slugt meget fostervand noget af det kommer op som slim igennem næse og mund fik et chok første gang for hun kan jo ik få vejret samtidig så hun blev helt stiv og blå 

Oplevede præcis det samme. Her var det sort slim fordi der havde været grønt fostervand. det er utroligt skræmmende! Min jordemoder sagde dengang at amningen kunne tage flere dage at få op og køre. Så du må ikke miste modet! 

Krydser fingre for at hun starter tager ordentlig fat så amningen kommet i gang 

Anmeld

21. oktober 2014

De3Guldklumper

Problemet er at hun ik sutter, hun ligger mere og slikker og smasker men det føles ikke som om der er nok kraft på til at der kommer noget ud

Og hun får hele vorten+ lidt bryst i munden så hun har rigtig ved?

Men ellers, udfra dine andre indlæg i denne tråd, så tror jeg simpelthen bare lige hun skal igang efter at ha slugt meget fostervand. Jeg har ammet mine 3 unger og fælles for dem har været i starten at jeg måtte ty til ammebrikker fordi de ikke har kunne fange mine brystvorter og derved ikke kunne sutte ordentligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.