Rettigheder ved skimmelsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
11 svar
1 synes godt om
20. oktober 2014

Monski

JEG ER SÅ RASENDE !! 

vi fik for 6 måneder siden lavet næsten hele lejligheden grundet skimmelsvamp - det var VIRKELIG slemt dengang! 

Nu er det fandme kommet tilbage! 

Jeg ringer til vires boligselskab ligeså snart de åbner i dag og fortæller dem at vi nægter at blive blive OGSÅ selvom de laver det. 

Vores yngste på 9 måneder er begyndt at få astmamedicin da han har vejrtrækningsproblemer og konstant er syg! Så jeg kiggede lige lidt ekstra efter og på billederne kan i se hvordan det ser ud! Det sorte er hans madras og resten af legetøjet har ligget i skuffer på værelset.

Sidste gang ville de ikke engang genhuse os imens de lavede det på trods af at det var stue, gang, bad og et værelse. 

Men jeg ved faktisk slet ikke hvad vi egentlig har af rettigheder, er der nogle som helst som har forstand på det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Monski

Billederne 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Monski skriver:

JEG ER SÅ RASENDE !! 

vi fik for 6 måneder siden lavet næsten hele lejligheden grundet skimmelsvamp - det var VIRKELIG slemt dengang! 

Jeg ringer til vires boligselskab ligeså snart de åbner i dag og fortæller dem at vi nægter at blive blive OGSÅ selvom de laver det. 

Vores yngste på 9 måneder er begyndt at få astmamedicin da han har vejrtrækningsproblemer og konstant er syg! Så jeg kiggede lige lidt ekstra efter og på billederne kan i se hvordan det ser ud! Det sorte er hans madras og resten af legetøjet har ligget i skuffer på værelset.

Sidste gang ville de ikke engang genhuse os imens de lavede det på trods af at det var stue, gang, bad og et værelse. 

Men jeg ved faktisk slet ikke hvad vi egentlig har af rettigheder, er der nogle som helst som har forstand på det? 

http://www.mbbl.dk/sites/mbbl.dk/files/dokumenter/publikationer/skimmelsvamp-almen-dansk.pdf

Den illustrerer meget godt hvad der skal ske, hvis der ikke bliver foretaget noget. 

Med hensyn til genhusning, så har de ikke pligt til at genhuse jer, medmindre boligen er blev et erklæret uegnet til beboelse af kommunen. 

Anmeld

20. oktober 2014

klmf

SKYND jer væk! Ved ikke hvilke regler der er for genhusning, måske kommunens tekniske afdeling eller måske embedslægen har noget info om det.

Anmeld

20. oktober 2014

Monski

Demosan skriver:

http://www.mbbl.dk/sites/mbbl.dk/files/dokumenter/publikationer/skimmelsvamp-almen-dansk.pdf

Den illustrerer meget godt hvad der skal ske, hvis der ikke bliver foretaget noget. 

Med hensyn til genhusning, så har de ikke pligt til at genhuse jer, medmindre boligen er blev et erklæret uegnet til beboelse af kommunen. 

Vores problem er at der sker noget men det hjælper tydeligvis ikke  

sidste gang de lavede det der havde vi 10 ud af de 76 kvadratmeter lejligheden er så jeg kan virkelig ikke se hvordan det skulle være beboeligt  

men mange tak for linket 

Anmeld

20. oktober 2014

Monski

lotchen skriver:

SKYND jer væk! Ved ikke hvilke regler der er for genhusning, måske kommunens tekniske afdeling eller måske embedslægen har noget info om det.

Jeg har også tænkt at ringe til kommunen bagefter. 

det rammer mig virkelig hårdt at vores søn er blevet syg nu - vi havde så meget tiltro til at det faktisk blev ordnet sidste gang men denne gang der flytter vi!

Anmeld

20. oktober 2014

Bshizzle

ÅRH Nej!!! 

Mit råd vil osse være at komme ud af den lejlighed IDAG! 

Det er slet ikke sundt at være i lejligheden!

Og slet ikke når din søn faktisk er syg.. Måske forsaget den skimmelsvamp!!? 

Kontakt evt LLO og forhør jer om jeres rettigheder. 

Det er bare ikke i orden det dér!. 

Forlang at blive genhuset, for det har i ret til.. Mest fordi det ikke er første gang! 

Anmeld

20. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Bshizzle skriver:

ÅRH Nej!!! 

Mit råd vil osse være at komme ud af den lejlighed IDAG! 

Det er slet ikke sundt at være i lejligheden!

Og slet ikke når din søn faktisk er syg.. Måske forsaget den skimmelsvamp!!? 

Kontakt evt LLO og forhør jer om jeres rettigheder. 

Det er bare ikke i orden det dér!. 

Forlang at blive genhuset, for det har i ret til.. Mest fordi det ikke er første gang! 

Jeg er enig i det moralsk rigtige ville være at yde genhusning, men de har ikke pligt til det. 

http://www.llo.dk/Fugt--og-svampeskader.914.aspx

Anmeld

20. oktober 2014

Frk_Louise

Monski skriver:

JEG ER SÅ RASENDE !! 

Det eneste udlejer SKAL gøre, er at få det fjernet. De er desværre ikke forpligtet til hverken at genhuse jer eller lave et forebyggende arbejde, så skimmelsvampen ikke kommer igen.. Hvis udlejer så ikke får det fjernet indenfor en rimelig periode, kan i gå videre til Beboerklagenævnet, der findes ved kommunen.

Men jeg vil råde jer til at flytte derfra. Det ser virkelig voldsomt ud og det er bestemt ikke sundt for jeres lille søn eller jer, for den sags skyld. Han har højst sandsynligt fået sin astma og er syg på grund af det. Så se at komme væk derfra inden det gør mere skade!! 

Anmeld

20. oktober 2014

dpb

Monski skriver:

JEG ER SÅ RASENDE !! 

Kan godt forstå du er sur....

men er nødt til at spørge hvor det er skimmelsvampen befinder sig? Det kan jeg nemlig ikke lige regne ud, ud fra dine billeder

Eksempelvis har vi her i huset en ydervæg i det ene værelse som er kold og vi oplevede at da vi havde puslekommoden stående helt op af i hjørnet kunne det også forekomme at tøjet udviklede mug/skimmel som ligner det du viser på billederne. Ganske enkelt grundet fugten der dannede sig imellem og som trængte ind i tøjet. Men det var ikke fordi der var skimmel i selve væggen. (det tjekkede vi) og der er heller ikke nogen problemer nu hvor vi har lavet om så der ikke er noget der står og lukker af på den måde.

Vi boede for en del år siden i en 2 vær. lejlighed hvor der var skimmel i væggen i hjørnet i stuen. Det viste sig at være grundet en revne i fugen? mellem fliserne ude på badeværelset i brusenichen så der kunne trænge fugt ind den vej. Det mest skræmmende var egentlig at da vi opdagede det, tog vi et billede af det og det billede viste at det faktisk var langt mere omfattende end først antaget. der var bare en stor del der ikke var synligt endnu/var trængt igennem malingen. Boligselskabet fik lavet revnen på badeværelset, og mener de lige vaskede over med et eller andet, som bare ikke fjernede det ordentligt. Men der valgte vi så selv at kontakte den lokale malerhandel hvor vi fik lov til at købe noget rigtig krads stads, som de ellers ikke solgte til almene forbrugere. Men det virkede.

Da vi fraflyttede valgte vi at informere hende der overtog lejligheden om at der havde været problemer i det hjørne så hun også kunne holde øje med det.

Det jeg bare lige ville gøre opmærksom på er at det muligvis ikke er noget boligselskabet kan gøre noget ved som sådan.

Muligvis en om rokering af seng osv. kunne afhjælpe ??

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.