hvor mange i træk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2014

Kay

EnGodMor skriver:

Bom bom jeg ville helt klart ringe til fødegangen og høre hvad de syntes, os så du kan informere din mor allerede nu

Min mor ved der er noget i gærde men jeg sys bare ik rigtig de er regelmæssige  der er kortere imellem men 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

Kay

Line&Mike skriver:

Nu kender jeg selvfølgelig ikke til den aftale du har med din jordemoder/fødegangen, men jeg vil sige at du ikke skal gå så meget op i, om veerne er regelmæssige eller ej. Selvfølgelig er det et godt pejlemærke, men dette er en ny fødsel. Mange kvinder får aldrig regelmæssige veer - men de føder alligevel.

Prøv i stedet at mærk efter, hvordan intensiteten i veerne er. Kan du kende smerten fra sidst? Skal du koncentrere dig om veerne, eller er det bare lidt småmurren. Hvis du kan kende smerten/intensiteten fra sidst, så synes jeg du skal ringe til fødegangen nu hvor det gik så hurtigt sidst 

.. Det "værste" der kan ske ved at ringe er jo bare at i får jer en snak, og bliver enige om at vente lidt. Men så ved de også at du går derhjemme og sikkert kommer senere på natten 

God vind herfra 

I min verden kan man ikke snakke under en rigtig vee... 

Og jeg er af flere jordemødre blevet kaldt en hårdfør kvinde der skal meget til at jeg siger av

De er taget til i styrke og intensitet og intervallet er også kortere men ja ikke regelmæssige

Du kan evt se nyt billed længere oppe

Anmeld

19. oktober 2014

birthee

Kay skriver:

I min verden kan man ikke snakke under en rigtig vee... 

Og jeg er af flere jordemødre blevet kaldt en hårdfør kvinde der skal meget til at jeg siger av

De er taget til i styrke og intensitet og intervallet er også kortere men ja ikke regelmæssige

Du kan evt se nyt billed længere oppe

Hvis det var mig, havde jeg nok ringet efter min mor - i mit hoved (sidste fødsel - nr. 3), tog ikke engang tre timer fra første ve - så var jeg kørt på fødegangen... Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide jeg skal gøre denne gang med nr. 4, hvis det ser ud som dine tider gør nu... Pøj pøj  

Anmeld

19. oktober 2014

Bshizzle

Jeg synte godt du kunne ringe til FG nu og forklare dem dit forløb her.. 

De vil guide dig og end da måske be dig om at komme ind til tjek. 

Jeg er selv hurtig fødende (3 timer første gang.. 45 min anden gang). 

Jeg fik besked sidste gang at jeg bare skulle ringe hvis jeg var i tvivl. 

Pøj Pøj... MASSER af Ve-støv din vej!! 

Anmeld

19. oktober 2014

Kay

Ringede til fG da de svingede mellem 12 og 8 min... kom ind og var 3 åben... ctg viste fine veer

Vi valgte at tage hjem kl 1 i nat, jeg pustede mig igennem 2 veer inden jeg faldt i søvn hvad er var meningen skulle være mellem veerne... vågner op nu og har intet mærket siden?

Jeg ved jeg har et stort sovehjerte men så stort at det kan "dræbe" veer?

Anmeld

19. oktober 2014

Vivienne

Hej Kay 

Mine veer startede kl. 15 og var regelmæssige fra starten af dog med forskellig minutinterval. 

Fx. gik der 10 min mellem veerne, så 20, 9, 15, 6, 4, 12, osv. Kl. 19 var der så kun 5 min imellem og kl. 21 blev jeg indlagt, 4 cm åben. 

Fødte så dagen efter kl. 17.30. (en uge før termin). 

Men jeg har hørt at veerne kan gå i sig selv 

sender vestøv og håber der snart sker noget 

Anmeld

19. oktober 2014

lineog4

Nu har jeg læst veerne gik i sig selv igen, men synes alligevel lige jeg ville svare her hvis du nu stod i samme situation igen 

Jeg har født 4 børn og har aldrig haft regelmæssige veer, dog vil jeg så sige der med de sidste 3 slet ikke var 5 minutter imellem eller mere, de kom bare strømmende. De har heller aldrig varet 1 minut regelmæssigt, faktisk varede de nærmere de 30 sekunder. Skulle jeg have fulgt alle reglerne havde jeg født dem her hjemme på gulvet, mens jeg stadig sad og ventede på regelmæssige veer der varede 1 minut 

Jeg fødte nummer 2 på under halvanden time, mindre en 40 minutter på fødegangen,og fik at vide jeg skulle kontakte så snart veer gik i gang om de var regelmæssige eller ej - men de veer jeg fik med nummer 2 burde man heller ikke kunne være i tvivl om jeg var i gang med at føde og det til trods for jeg nægtede at tage afsted fordi de netop ikke var lange og regelmæssige.

med til historien hører jeg de næste to gange blev sat i gang (med prik den ene gang og medicin den anden) så har slet ikke prøvet at skulle tage stilling til om jeg skulle afsted.

Håber veer kommer igen og de i nat har gjort så meget så fødslen bliver hurtig på den gode måde.

Anmeld

19. oktober 2014

Kay

lineog4 skriver:

Nu har jeg læst veerne gik i sig selv igen, men synes alligevel lige jeg ville svare her hvis du nu stod i samme situation igen 

Jeg har født 4 børn og har aldrig haft regelmæssige veer, dog vil jeg så sige der med de sidste 3 slet ikke var 5 minutter imellem eller mere, de kom bare strømmende. De har heller aldrig varet 1 minut regelmæssigt, faktisk varede de nærmere de 30 sekunder. Skulle jeg have fulgt alle reglerne havde jeg født dem her hjemme på gulvet, mens jeg stadig sad og ventede på regelmæssige veer der varede 1 minut 

Jeg fødte nummer 2 på under halvanden time, mindre en 40 minutter på fødegangen,og fik at vide jeg skulle kontakte så snart veer gik i gang om de var regelmæssige eller ej - men de veer jeg fik med nummer 2 burde man heller ikke kunne være i tvivl om jeg var i gang med at føde og det til trods for jeg nægtede at tage afsted fordi de netop ikke var lange og regelmæssige.

med til historien hører jeg de næste to gange blev sat i gang (med prik den ene gang og medicin den anden) så har slet ikke prøvet at skulle tage stilling til om jeg skulle afsted.

Håber veer kommer igen og de i nat har gjort så meget så fødslen bliver hurtig på den gode måde.

Tak for din historie... lige nu er jeg mest af alt ked af at havde sat familien på den anden ende når der ikkeengang kom en lillesøster... 

Anmeld

19. oktober 2014

lineog4

Kay skriver:

Tak for din historie... lige nu er jeg mest af alt ked af at havde sat familien på den anden ende når der ikkeengang kom en lillesøster... 

Gjorde jeg også med den første, min mor gik ud og købte tulipaner da jeg satte det hele i gang (min mand havde en stor dreng hun skulle passe) og ja så gik der lige 3-4 dage mere før baby kom - ups

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.