hvor mange i træk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
18 svar
4 synes godt om
18. oktober 2014

Kay

Ja første fødsel vågnede jeg med regelmæssige veer 5 min imellem... så har ikke siddet i denne situation før...

Når man har haft uregelmæssige veer, hvor mange i træk som har Ca samme interval skal man så havde for at de er regelmæssige?

I får lige et billed af hvad de har været

Og nu har 3 i træk været Ca 9 min imellem 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

Kay

18. oktober 2014

Goggelogge

De skal være regelmæssige og et par min imellem hver.. Held og lykke

Anmeld

18. oktober 2014

Kay

Goggelogge skriver:

De skal være regelmæssige og et par min imellem hver.. Held og lykke

Den del er jeg med på... men hvor mange i træk skal der være før man ligesom ved de er regelmæssige? 

Jeg skal så heller ikke vente til der kun er et par minutter imellem har fået strengt besked på at når de er regelmæssige skal jeg ringe til fG da første fødsel gik stærkt..

Men hvor mange med Ca samme interval skal der til for at de er regelmæssige?

Anmeld

18. oktober 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg mener at de plejer at sige at man skal tage kontakt når der er 5 minutter imellem hver ve. Bare så fødegangen kan forberede sig på antallet af fødsler. 

Men jeg har skulle give tegn ved første tegn på en ve, da jeg er hurtig føder. har 3 børn i alt og de 2 af dem kom til verden uden jordmoder  

Hvis du er i tvivl så ring til fødegangen. de skal nok fortælle dig hvornår du skal tage kontakt igen. 

Anmeld

18. oktober 2014

Kay

Ravnholt skriver:

Jeg mener at de plejer at sige at man skal tage kontakt når der er 5 minutter imellem hver ve. Bare så fødegangen kan forberede sig på antallet af fødsler. 

Men jeg har skulle give tegn ved første tegn på en ve, da jeg er hurtig føder. har 3 børn i alt og de 2 af dem kom til verden uden jordmoder  

Hvis du er i tvivl så ring til fødegangen. de skal nok fortælle dig hvornår du skal tage kontakt igen. 

Ved ik om jeg bare ikke kan formulere mig ordentlig

Men alt det med hvornår og hvor langt imellem har jeg styr på

Men hvor mange med Ca samme mellemrum skal man havde i træk for at de er regelmæssige?

Altså hvis jeg har 3 der alle har Ca 6 min imellem er de så regelmæssige?

Eller skal der være 6 i træk eller 10?

Jeg skal nemlig ringe når de er regelmæssige da min første fødsel tog 3 timer... men der var de jo også regelmæssige fra start af

Anmeld

18. oktober 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Kay skriver:

Ved ik om jeg bare ikke kan formulere mig ordentlig

Men alt det med hvornår og hvor langt imellem har jeg styr på

Men hvor mange med Ca samme mellemrum skal man havde i træk for at de er regelmæssige?

Altså hvis jeg har 3 der alle har Ca 6 min imellem er de så regelmæssige?

Eller skal der være 6 i træk eller 10?

Jeg skal nemlig ringe når de er regelmæssige da min første fødsel tog 3 timer... men der var de jo også regelmæssige fra start af

nok omkring 3 - 4 stykker, især fordi du har været hurtig første gang. Så jeg ville nok ringe  

men vær opmærksom på de kan gå lidt i stå, når man kommer ud og kører. 

Anmeld

18. oktober 2014

Kay

Ravnholt skriver:

nok omkring 3 - 4 stykker, især fordi du har været hurtig første gang. Så jeg ville nok ringe  

men vær opmærksom på de kan gå lidt i stå, når man kommer ud og kører. 

Tja det er jo det, min mor skulle gerne nå med og hun har en times kørsel, vi har kun 15 min

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

Kay skriver:

Tja det er jo det, min mor skulle gerne nå med og hun har en times kørsel, vi har kun 15 min

Bom bom jeg ville helt klart ringe til fødegangen og høre hvad de syntes, os så du kan informere din mor allerede nu

Anmeld

18. oktober 2014

Line&Mike

Nu kender jeg selvfølgelig ikke til den aftale du har med din jordemoder/fødegangen, men jeg vil sige at du ikke skal gå så meget op i, om veerne er regelmæssige eller ej. Selvfølgelig er det et godt pejlemærke, men dette er en ny fødsel. Mange kvinder får aldrig regelmæssige veer - men de føder alligevel.

Prøv i stedet at mærk efter, hvordan intensiteten i veerne er. Kan du kende smerten fra sidst? Skal du koncentrere dig om veerne, eller er det bare lidt småmurren. Hvis du kan kende smerten/intensiteten fra sidst, så synes jeg du skal ringe til fødegangen nu hvor det gik så hurtigt sidst 

.. Det "værste" der kan ske ved at ringe er jo bare at i får jer en snak, og bliver enige om at vente lidt. Men så ved de også at du går derhjemme og sikkert kommer senere på natten 

God vind herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.