Fødselsdags menu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2014

EnGodMor

Jeg tror at det skal være mine nemme fløde/morney kartofler til.... Mums.. Og så bacon asparges til, og en skål salat... 

Tusind tak for hjælpen...  

Så mangler jeg kun at få styr på desserten, så er det hele planlagt 

Det lyder dælme super lækkert 

JJeg kan helt klart anbefale de culottestege de har i lidl, og følger anvisningen til punkt og prikke

Det er os noget de fleste elsker at spise så mon ikke der bliver spist op.

Hvad tænker du af dessert?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

Tip!

EnGodMor skriver:

JJeg kan helt klart anbefale de culottestege de har i lidl, og følger anvisningen til punkt og prikke

Mums... Og med fløde/morney kartoflerne, så er jeg fri for at lave sovs...  

Jeg vil da smutte forbi Lidl mandag, og se på dem  

jeg tænker noget frugt med is.. Til eftermiddags kaffen er der nemlig en masse lækker kage, så det vil blive for tungt med kage igen.. 

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

EnGodMor skriver:

Man skal bare huske at se på kødet, hvilken vej "årene"er i kødet og skære efter dem, hvis man skærer lige ud af landevejen, så er det at kødet tit bliver mega sejt. 

Tit skal det skæres skråt, og ikke bare fra enden af.

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

Twinkle little star skriver:

Mums... Og med fløde/morney kartoflerne, så er jeg fri for at lave sovs...  

Jeg vil da smutte forbi Lidl mandag, og se på dem  

jeg tænker noget frugt med is.. Til eftermiddags kaffen er der nemlig en masse lækker kage, så det vil blive for tungt med kage igen.. 

Det var os min tanke, efter sådan en omgang aftensmad, tror jeg os helt bestemt noget is med lækker frugt til ville være prikken over i'et

Anmeld

18. oktober 2014

Tip!

EnGodMor skriver:

Man skal bare huske at se på kødet, hvilken vej "årene"er i kødet og skære efter dem, hvis man skærer lige ud af landevejen, så er det at kødet tit bliver mega sejt. 

Tit skal det skæres skråt, og ikke bare fra enden af.

Jeg må lure på dem... Evt Google lidt, youtube er fantastisk til det.. Smider du noget krydderi ned i rillerne i den, eller blot salt? 

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

Jeg må lure på dem... Evt Google lidt, youtube er fantastisk til det.. Smider du noget krydderi ned i rillerne i den, eller blot salt? 

Man kan se når man skærer den første skive af kødet, om man skal skære ligeud eller om det skal skæres lidt skråt 

jeg varmer ovnen op på 250 grader, kommer stegen ind

Efter 15 minutter ned på 150 grader

Og når der er gået en time, så stegen ud, pakke stanniol  rundt om stegen, og lad den ligge og hvile i  cirka 10 minutter 

Men det står på pakken hvertfaldt dem fra lidl. 

Jeg ridser på kryds og tværs, kommer groft salt ovenpå og peber. 

Anmeld

18. oktober 2014

Tip!

EnGodMor skriver:

Man kan se når man skærer den første skive af kødet, om man skal skære ligeud eller om det skal skæres lidt skråt 

jeg varmer ovnen op på 250 grader, kommer stegen ind

Efter 15 minutter ned på 150 grader

Og når der er gået en time, så stegen ud, pakke stanniol  rundt om stegen, og lad den ligge og hvile i  cirka 10 minutter 

Men det står på pakken hvertfaldt dem fra lidl. 

Jeg ridser på kryds og tværs, kommer groft salt ovenpå og peber. 

Det lader jeg vist bare min svoger om, han er mad nørd...  

Tak for hjælpen, nu er jeg helt rolig igen... Pyha, der er meget der skal forberedes til sådan en dag.. 

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

Tak for hjælpen, nu er jeg helt rolig igen... Pyha, der er meget der skal forberedes til sådan en dag.. 

For at det bliver godt 

Og håber i får en fantastisk dag

Anmeld

18. oktober 2014

EnGodMor

For at det bliver godt 

Og håber i får en fantastisk dag og tillykke med sønnike

Anmeld

18. oktober 2014

Tip!

EnGodMor skriver:

For at det bliver godt 

Og håber i får en fantastisk dag og tillykke med sønnike

Mange tak 

Det skal nok gå godt, alt er jo planlagt, så jeg har god tid til bare at være sammen med sønnike på hans fødselsdag. 

Bikser kager, boller osv sammen dagen forinden, kagemanden er bestilt hos bageren... Fløde kartoflerne, salat og bacon asparges kan jo forbedredes om morgenen, og kødet gøres klar... 

Det er nok nærmere de der 20 minipizzaer og muffins jeg skal lave til børnehaven mandag morgen jeg er nervøs for... Sønnike vil gerne ha ninja turtels tema,  det får han da... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.