LinLin skriver:
mandag d. 13. okt var jeg 40+6 og havde tid ved jordemoder. Mine drenge er født 37+6 og 40+0, så jeg var jo allerede laaaangt over tid i min egen verden. Jeg havde i hvert fald ikke troet jeg stadig ville være gravid denne dag, når man tænkte på hvor længe siden det var hun stod fast med hovedet og jeg begyndte at få de første kraftige plukveer...
Nå, men vi havde tid ved jordemoder kl. 13 og alt så fint ud; fin hjertlyd, hun stod dybt i bækkenet, blank urintest. jdm + stud vurderede hende til 35-3600 g. så... hvis jeg ønskede igangsættelse skulle jeg torsdag (tre dage senere) ringe for at få en tid til tjek fredag hvorefter det skulle vurderes om det skulle sættes i gang samme dag eller lørdag og ellers ville det senest blive søndag...pyh jeg synes der var længe til...
men allerede da vi kom ned i bilen synes jeg det murrede noget mere end det hidtil havde gjort... måske fordi de havde moslet så meget rundt for at vurdere hende og måle maven. og sådan fortsatte det så ellers de næste mange timer... veerne kom fra omkring 14.30 med 6-8 minutters mellemrum. De var ikke specielt hårde; jeg lavede da både modellervoks og stod for aftensmaden
Men fra kl 17.30 begyndte der at være 3-6 min imellem, men mere regelmæssigt blev det ikke! hvis jeg satte mig ned gik det ligesom i stå så jeg vandrede og vandrede i håb om at holde det i gang.
Kl 20 var det ved at være sengetid for drengene og vi snakkkede lidt om hvorvidt vi skulle køre dem ind til min mor (som bor på vejen til Skejby) men da de stadig var så uregelmæssige kom de i seng.
jeg begyndte at føle trang til at komme på toilettet men der kom aldrig noget, så derfor beluttede jeg at ringe til Skejby og høre hvad de tænkte; hende jeg snakkede med sagde at det da bestemt lød som om det var ved at være nu... så hun syntes vi skulle komme til tjek. Drengene blev vækket og var noget groggy og 22.30 var de afleveret og vi trådte ind på en fødestue...
Jdm undersøgte mig: 3-4 cm åben og meget lidt livmoderhals tilbage. så hun tilbød hindeløsning, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. Kl 23 var der jdm skift. 23.30 ringede jeg på klokken fordi veerne nu havde skiftet karakter og jeg nu var sikker på at det var rigtigt i gang. Jeg blev undersøgt igen: 6-7 cm åben og meget blød! faktisk så blød at hun spurgte om jeg havde presseveer da hun lige et øjeblik troede det ar 9 cm.
herefter kom jeg i badekar - det var rigtigt godt og vi snakkede om at føde i vand og det ville jeg faktisk gerne prøve. så det blev udgangspunktet... 15 min kom min "endelige" jdm.
jeg tror jeg var i badekaret i ca to timer - veerne kom hyppigere og blev kraftigere. Jeg havde god kontrol med vejrtrækningen så det gik fint med at komme igennem dem. Jdm ville gerne have mig op til et tjek og toiletbesøg. så det gjorde vi. Men jeg var stadig kun ca. 7 cm åben! derfor besluttede vi at vandet skulle tages og så kunne jeg komme i badekaret igen.
Men det kom jeg aldrig. Veerne tog nu kraftigt til og jeg måtte have først ilt og kort efter lattergas for at kunne bibeholde den gode vejrtrækning! tænkte hele tiden "det går over, det går over"
Omkring 02.30 fik jeg pressetrang hvilket jeg sagde og der kom nu en sygeplejerske ind på stuen også. Det var ikke ved hver ve jeg følte jeg skulle presse, så jeg fulgte bare min krop, og efter 5 pres var hovedet født og et pres mere, så var Lia ude. Hun skreg med det samme og kom op til mig!
Hun kom altså til verdenen 41+0 - og blev efter et par timer målt og vejet til 53 cm og 3564 g. Jeg blev slet ikke syet!
nøj det har været dejligt efterfølgende...
Kl. 6.30 kørte vi ind til min mor og hentede drengene og så kørte vi hjem og spiste morgenmad sammen inden de blev kørt i bhv og sfo, så vi kunne SOVE! Det var faktisk først på det tidspunkt jeg var søvning...
Lia er super nem baby, men jeg har desværre også denne gang meget ømme brystvorter og der er også gået hul, men nu prøver vi med ammebrikker og håber det heler snart.
Drengene er så glade for og stolte over hende og det samme er hendes forældre selvfølgelig! 

Hvis du er nået så lang her er det nu tid til billeder 
Stort tillykke med hende. Lyder som en god fødsel, satser på at gøre dig kunsten efter om ca 5 1/2 mdr.