2 gangs fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. oktober 2014

Hertz

Nu er jeg gravid for anden gang og er 15+5 og allerede meget nervøs for fødsel. Gik jeres fødsel af nr 2-3-4 hurtigere end den første, har bare hørt at det skulle gå lidt hurtigere når man har født før. Min første fødsel gik nemlig utrolig stærkt havde 5 veer og de var overhovedet ikk regelmæssige. Nåede dårligt på sygehuset. Frygter virkelig at det går endnu stærkere anden gang for så når vi ikk derind da vi bor 50 km fra sygehuset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Bak

Du skal nok snakke om det med din jordemoder. Lyder virkelig som om du skal overveje en hjemmefødsel, så du ikke føder på landevejen 2. gang går ofte hurtigere end første fødsel. Jeg fødte selv rimelig hurtigt, tog 1 time fra 4-10 cm og så 12 minutters pressefase. Regner dog med, at nå på hospitalet næste gang også, men er blevet opfordret af jordemødre til at overveje hjemmefødsel. 

Anmeld

26. oktober 2014

De3Guldklumper

Fødte også hurtigere anden gang end første. 

Anmeld

27. oktober 2014

Mama85

Hertz skriver:

Nu er jeg gravid for anden gang og er 15+5 og allerede meget nervøs for fødsel. Gik jeres fødsel af nr 2-3-4 hurtigere end den første, har bare hørt at det skulle gå lidt hurtigere når man har født før. Min første fødsel gik nemlig utrolig stærkt havde 5 veer og de var overhovedet ikk regelmæssige. Nåede dårligt på sygehuset. Frygter virkelig at det går endnu stærkere anden gang for så når vi ikk derind da vi bor 50 km fra sygehuset.

Min 2. Fødsel gik væsentligt længere end den første, faktisk 3 gange så længe, men 3. Gik meget hurtigere end den første

Anmeld

27. oktober 2014

Clisolka

Hertz skriver:

Med min første lå jeg med veer i 15 timer, da de besluttede at hun skulle tages ved et AKS. 

Den lille havde lidt travlt, og var født efter 7 timer ved en normal fødsel 

Anmeld

27. oktober 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det passer ikke i mit tilfælde.

1. gang tog det 12 timer fra 1. ve og 2. gang tog det 22 timer fra 1. ve.

Anmeld

27. oktober 2014

Blop2

Første gang tog det 16 timer og endte i akut kejsersnit.

Anden gang tog det 1 time og 36 min.

Anmeld

27. oktober 2014

Hertz

Puha frygter det virkelig meget. Mit vand gik tidligt om morgenen og fik så den første ve kl 19.40 og havde så 5 veer og så måtte de hive hende ud med sugekop da jeg lige pludselig fik mange smerter og veerne stoppede.

Anmeld

27. oktober 2014

siw84

Det gjorde det her.. heldigvis da. 

1 gang. 41 timer fra første ve til han var ude

2 gang. Lige under 13 timer til benjamin kom ud og og 23 min senere kom tobias.

Anmeld

27. oktober 2014

cecilie1984

Hertz skriver:

Hej

Jeg fødte hurtigere 2 gang men fødte også hurtigt 1 gang ligesom dig

1 gang tog det 2 timer fra vandet gik til hun var ude (mine veer var også ureglmæssige og jeg troede faktisk det var pluk veer da de ikke gjorde ret ondt) Da mit vand gik gjorde veerne ondt og så gik det stærkt.

2 gang tog det så 20 min fra vandet gik til hun var ude (hun blev født i en ambulance på en resteplads på vej til sygehuset) igen var mine veer ikke reglmæssige. Men pga min første fødsel fik jeg at vide gennem min 2 graviditet at jeg skulle kontakte føde gangen så snart jeg mærkede noget. Ringede og kom til tjek blev sendt hjem og 30 min efter jeg var kommet hjem var hun født.

havde åbnet mig  fra 3 til 10 cm på 45 min

så jeg ville snakke med min jordmoder hvis jeg var dig, jeg fik skrevet i min journal at jeg måtte tilkalde en ambulance (ellers må man normalt ikke da det ikke er livs truende)

troede ikke jeg ville få brug for en men tog grueligt fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.