Wampires skriver:
Kontakt f.eks. Mødrehjælpen...
Det vist noget med at de kan hjælpe i sådanne situationer med forskellige ting...
og ellers ja tag fat på ALLE der skal betales regninger til og bed om enten at få dem delt op eller udskudt betaling...
de allerfleste kreditorer vil hellere have pengene senere end slet ikke...
søg julehjælp hos kommunen (fandt jeg lige ud af igår at man kunne
)
Snak med kommunen om kontanthjælp og engangsydelse...
Der er ændrede regler med mulighederne for at få det...
gå køkkenskabene igennem for ALT hvad der er af madting og så lav mix så længe som muligt uden at købe nyt...
HUSK at de allerfleste madvarer kan holde sig 2-4 dage ekstra end mindst holdbar til hvis det er på køl...
hvis du har mad der kan tilberedes så tilbered og frys det så kan det også godt holde til I får penge igen...
Tjek alle steder i hjemmet om der måske er noget der kan undværes der kan sælges for de X kr I lige står og mangler for at kunne klare madbudgettet så I ikke føler I helt mister Jer selv...
overvej at tage kontakt til SU-styrelsen og klag over beslutningen og hvis I har på skrift hvad der er blevet lovet så har I en ret god sag som ender med at blive omstødt så han igen får SU...
De store regninger er husleje og mit banklån, banken vil ikke udsætte betalingen...
Ellers er regningerne forsikringer, kontaktlinser og daginstitution... ved ikke om man kan udsætte noget af dette... Måske institutionen...
Hvordan søger man julehjælp ved kommunen?
Og vi forsøger at kontakte kommunen mandag og høre om de kan hjælpe os...
God idé med mødrehjælpen, har aldrig rigtig benyttet mig af sådan noget andet end en julepose fra frelsens hær, så er lidt ny i alt det her 
Desværre har vi ikke på skrift aftalen med skolen, da det var rektor min kæreste snakkede med, men da han dukkede op til næste time stod han ikke på mødelisterne mere og kunne ikke deltage i undervisningen..