Hvad kan man søge af hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Ring om udsættelse på så mange regninger som muligt.

Spis havregrød.

Lån evt lidt af familien til en lille julegave.

Lyder enormt uoverskueligt, men hey det er jo kun 2 måneder det drejer sig om....og der kommer børnepenge om lidt. Det klarer i nok fint sammen.

Evt kunne din kæreste søge et julehjælperjob?

Det er en god ide med julehjælps jobbet, og siger det videre til ham så snart jeg ser ham... 

Har selv tænkt grød og grøntsags supper, det passer også fint til vejret...

og ja det er ret uoverskueligt, derfor jeg begynder at planlægge og spare nu inden vi løber helt tør for penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Du skyndrr dig at tage kontakt til dem du evt afbetale gæld eller andet til... Og ber om henstand, mht husleje mm ville jeg forsøge at ringe til dem og melde ærligt ud og se om i kan finde en løsning....

Det er super ær gæt evigt men heldigvis en kort periode i kan se en ende på, og så meld ud at i ikke har mulighed i ikke g af muligheder for at give julegaver, og så vent og køb på tilbud når der igen kommet penge ind... 

Sørg for at lån så lidt så muligt for i kan ende i en rigtig grim spiral på den måde....

Det er nemlig det med den onde cirkel vi gerne vil undgå...

huslejen snakkede vi om at få halvdelen udsat, men først til december da man kun kan få den udsat en måned... Så det nytter ikke noget at udsætte den i november

Anmeld

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Kontakt f.eks. Mødrehjælpen...

Det vist noget med at de kan hjælpe i sådanne situationer med forskellige ting...

og ellers ja tag fat på ALLE der skal betales regninger til og bed om enten at få dem delt op eller udskudt betaling...

de allerfleste kreditorer vil hellere have pengene senere end slet ikke...

søg julehjælp hos kommunen (fandt jeg lige ud af igår at man kunne )

Snak med kommunen om kontanthjælp og engangsydelse...

Der er ændrede regler med mulighederne for at få det...

gå køkkenskabene igennem for ALT hvad der er af madting og så lav mix så længe som muligt uden at købe nyt...

HUSK at de allerfleste madvarer kan holde sig 2-4 dage ekstra end mindst holdbar til hvis det er på køl...

hvis du har mad der kan tilberedes så tilbered og frys det så kan det også godt holde til I får penge igen...

Tjek alle steder i hjemmet om der måske er noget der kan undværes der kan sælges for de X kr I lige står og mangler for at kunne klare madbudgettet så I ikke føler I helt mister Jer selv...

overvej at tage kontakt til SU-styrelsen og klag over beslutningen og hvis I har på skrift hvad der er blevet lovet så har I en ret god sag som ender med at blive omstødt så han igen får SU...

De store regninger er husleje og mit banklån, banken vil ikke udsætte betalingen...

Ellers er regningerne forsikringer, kontaktlinser og daginstitution... ved ikke om man kan udsætte noget af dette... Måske institutionen...

Hvordan søger man julehjælp ved kommunen?

Og vi forsøger at kontakte kommunen mandag og høre om de kan hjælpe os...

God idé med mødrehjælpen, har aldrig rigtig benyttet mig af sådan noget andet end en julepose fra frelsens hær, så er lidt ny i alt det her

Desværre har vi ikke på skrift aftalen med skolen, da det var rektor min kæreste snakkede med, men da han dukkede op til næste time stod han ikke på mødelisterne mere og kunne ikke deltage i undervisningen..

Anmeld

18. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

De store regninger er husleje og mit banklån, banken vil ikke udsætte betalingen...

Ellers er regningerne forsikringer, kontaktlinser og daginstitution... ved ikke om man kan udsætte noget af dette... Måske institutionen...

Hvordan søger man julehjælp ved kommunen?

Og vi forsøger at kontakte kommunen mandag og høre om de kan hjælpe os...

God idé med mødrehjælpen, har aldrig rigtig benyttet mig af sådan noget andet end en julepose fra frelsens hær, så er lidt ny i alt det her

Desværre har vi ikke på skrift aftalen med skolen, da det var rektor min kæreste snakkede med, men da han dukkede op til næste time stod han ikke på mødelisterne mere og kunne ikke deltage i undervisningen..

Hvis du bor gennem et boligselskab så er der nogen af dem der er villige til at dele de to huslejer op det drejer sig om henover det næste år eller lignende...

Forsikringer er også meget med man kan bede om at de 2 betalinger deles ud over en periode... Eller det kan vi i hvert fald

Kontaktlinser overvej om du/I måske kunne spare på dem eller igen bed om en afdragsordning på de 2 betalinger det drejer sig om...

hvis det ikke er privatejet vuggestue/børnehave så kontakt kommunen og bed om økonomisk friplads for de 2 måneder det drejer sig om...

og overvej det også ellers hvis din kæreste er på SU og du løntilskud så er I vist berettiget til mindre pris da I er så lav på indkomst...

Jeg har desværre ikke fået kigget så meget på julehjælp fra kommunen da jeg først lige fandt ud af at det var noget man kunne søge om...

Men det er noget jeg skal have kigget på da vi ikke lige har alverden at gøre godt med generelt og ville gerne i år give ham hans første rigtige jul med juletræ og pynt og det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.