Hej alle...
vi står i den situation at min kæreste af forskellige årsager har valgt ikke at gå til eksamen, men at tage forløbet om fra januar af... Det gør så at han ikke modtager su i november og december...
jeg selv er i lønnet praktik på pædagogseminariet, og har 7000kr udbetalt...
jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal overleve (vil lige sige at da min kæreste besluttede at vente med eksamen fik vi af vide at han godt måtte fortsætte undervisningen og modtage su, lærerne var ikke enige og meldte ham af holdet)
så vidt jeg ved er man i to måneders karantæne til kontanthjælp efter endt uddannelse?
men med husleje og de vigtigste regninger har vi i november ca 700 at leve for i december lidt mere da vi betaler et lån ud, men så er det ikke alle regninger der bliver betalt...
vi har for nogle år siden søgt om en gangsydelse hos kommunen, men fik af vide at husleje osv ikke var en uventet udgift, men at den manglende indkomst kunne de ikke hjælpe med...
men hvad gør man så? På facebook er jeg med i grupper hvor man kan søge mad, hvilket jeg vil forsøge... Har en familie der helt sikkert vil hjælpe, men kan jo desværre ikke spise der hverdag...
Julehjælp bliver søgt, men det modtager man jo først i slut december...
børnepengene skal række så længe som muligt, men hvad kan man ellers gøre?
vi har desperat brug for lidt midler så der måske også kan falde en julegave af til vores datter...
har søgt om kort til Lyngby storcenter så jeg evt kunne købe en gave der og betale af til januar hvor der er penge igen...
vi vil bare rigtig gerne undgå at forgælde os for meget...
øj det blev langt, håber nogen har nogle ideer...