Hvad kan man søge af hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
13 svar
5 synes godt om
17. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej alle...

vi står i den situation at min kæreste af forskellige årsager har valgt ikke at gå til eksamen, men at tage forløbet om fra januar af... Det gør så at han ikke modtager su i november og december...

jeg selv er i lønnet praktik på pædagogseminariet, og har 7000kr udbetalt...

jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal overleve (vil lige sige at da min kæreste besluttede at vente med eksamen fik vi af vide at han godt måtte fortsætte undervisningen og modtage su, lærerne var ikke enige og meldte ham af holdet)

så vidt jeg ved er man i to måneders karantæne til kontanthjælp efter endt uddannelse?

men med husleje og de vigtigste regninger har vi i november ca 700 at leve for i december lidt mere da vi betaler et lån ud, men så er det ikke alle regninger der bliver betalt...

vi har for nogle år siden søgt om en gangsydelse hos kommunen, men fik af vide at husleje osv ikke var en uventet udgift, men at den manglende indkomst kunne de ikke hjælpe med...

men hvad gør man så? På facebook er jeg med i grupper hvor man kan søge mad, hvilket jeg vil forsøge... Har en familie der helt sikkert vil hjælpe, men kan jo desværre ikke spise der hverdag...

Julehjælp bliver søgt, men det modtager man jo først i slut december...

børnepengene skal række så længe som muligt, men hvad kan man ellers gøre?

vi har desperat brug for lidt midler så der måske også kan falde en julegave af til vores datter...

har søgt om kort til Lyngby storcenter så jeg evt kunne købe en gave der og betale af til januar hvor der er penge igen... 

vi vil bare rigtig gerne undgå at forgælde os for meget...

øj det blev langt, håber nogen har nogle ideer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

hesøth

Ring om udsættelse på så mange regninger som muligt.

Spis havregrød.

Lån evt lidt af familien til en lille julegave.

Lyder enormt uoverskueligt, men hey det er jo kun 2 måneder det drejer sig om....og der kommer børnepenge om lidt. Det klarer i nok fint sammen.

Evt kunne din kæreste søge et julehjælperjob?

Anmeld

17. oktober 2014

Nystart

Du skyndrr dig at tage kontakt til dem du evt afbetale gæld eller andet til... Og ber om henstand, mht husleje mm ville jeg forsøge at ringe til dem og melde ærligt ud og se om i kan finde en løsning....

Det er super ær gæt evigt men heldigvis en kort periode i kan se en ende på, og så meld ud at i ikke har mulighed i ikke g af muligheder for at give julegaver, og så vent og køb på tilbud når der igen kommet penge ind... 

Sørg for at lån så lidt så muligt for i kan ende i en rigtig grim spiral på den måde....

Anmeld

17. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kontakt f.eks. Mødrehjælpen...

Det vist noget med at de kan hjælpe i sådanne situationer med forskellige ting...

og ellers ja tag fat på ALLE der skal betales regninger til og bed om enten at få dem delt op eller udskudt betaling...

de allerfleste kreditorer vil hellere have pengene senere end slet ikke...

søg julehjælp hos kommunen (fandt jeg lige ud af igår at man kunne )

Snak med kommunen om kontanthjælp og engangsydelse...

Der er ændrede regler med mulighederne for at få det...

gå køkkenskabene igennem for ALT hvad der er af madting og så lav mix så længe som muligt uden at købe nyt...

HUSK at de allerfleste madvarer kan holde sig 2-4 dage ekstra end mindst holdbar til hvis det er på køl...

hvis du har mad der kan tilberedes så tilbered og frys det så kan det også godt holde til I får penge igen...

Tjek alle steder i hjemmet om der måske er noget der kan undværes der kan sælges for de X kr I lige står og mangler for at kunne klare madbudgettet så I ikke føler I helt mister Jer selv...

overvej at tage kontakt til SU-styrelsen og klag over beslutningen og hvis I har på skrift hvad der er blevet lovet så har I en ret god sag som ender med at blive omstødt så han igen får SU...

Anmeld

17. oktober 2014

Ida b

Anonym skriver:

Hej alle...

vi står i den situation at min kæreste af forskellige årsager har valgt ikke at gå til eksamen, men at tage forløbet om fra januar af... Det gør så at han ikke modtager su i november og december...

jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal overleve (vil lige sige at da min kæreste besluttede at vente med eksamen fik vi af vide at han godt måtte fortsætte undervisningen og modtage su, lærerne var ikke enige og meldte ham af holdet)

så vidt jeg ved er man i to måneders karantæne til kontanthjælp efter endt uddannelse?

men med husleje og de vigtigste regninger har vi i november ca 700 at leve for i december lidt mere da vi betaler et lån ud, men så er det ikke alle regninger der bliver betalt...

vi har for nogle år siden søgt om en gangsydelse hos kommunen, men fik af vide at husleje osv ikke var en uventet udgift, men at den manglende indkomst kunne de ikke hjælpe med...

men hvad gør man så? På facebook er jeg med i grupper hvor man kan søge mad, hvilket jeg vil forsøge... Har en familie der helt sikkert vil hjælpe, men kan jo desværre ikke spise der hverdag...

vi har desperat brug for lidt midler så der måske også kan falde en julegave af til vores datter...

har søgt om kort til Lyngby storcenter så jeg evt kunne købe en gave der og betale af til januar hvor der er penge igen... 

Tage ud og skralde efter butikkernes lukketid det er jo populært lige for tiden. Har selv gjort det, og der kan virkelig spares nogle penge på madbugetet skulle jeg hilse og sige 

Anmeld

17. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle...

Ring til jeres kreditorer og forklar sotuationen så regningerne kan  udsættes. 

Hvis den er helt gal må I tage lån i banken. 

Har dig og din kæreste familie der kan hjælpe

Anmeld

17. oktober 2014

charthys

Der er også grupper på facebook hvor du kan søge om gaver og julemad/knas, og folk er rigtig flinke til at hjælpe.

Kan din kæreste ikke få et juæeassistance job og pakke gaver ind idecember? :-)e

Anmeld

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ida b skriver:

Tage ud og skralde efter butikkernes lukketid det er jo populært lige for tiden. Har selv gjort det, og der kan virkelig spares nogle penge på madbugetet skulle jeg hilse og sige 

Har godt overvejet, men vi har ikke bil... Og de butikker der ligger i nærheden har aflåste skraldespande :/

Anmeld

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ring til jeres kreditorer og forklar sotuationen så regningerne kan  udsættes. 

Hvis den er helt gal må I tage lån i banken. 

Har dig og din kæreste familie der kan hjælpe

Jo vi har familie, primært min... Og dem vil vi helt sikkert også benytte os af...

ville bare nødigt optage gæld, mere end højst nødvendig

Anmeld

17. oktober 2014

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Der er også grupper på facebook hvor du kan søge om gaver og julemad/knas, og folk er rigtig flinke til at hjælpe.

Kan din kæreste ikke få et juæeassistance job og pakke gaver ind idecember? :-)e

Det var faktisk en god ide... Der er jo en del der søger jule assistance... Det har jeg slet ikk tænkt på... Tusind tak for tippet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.