Grimt køkken, hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2014

Bshizzle

Folie vil jeg anbefale, HVIS du bare VIL ha det lavet nu! 

Man kan få folie i alle mulige farver.. Og så kan du altid selv sætte motiver/wallstickers på. 

Har et vennepar som har sort folie på, som faktisk ser ret godt ud i deres køkken. 

Men lige til dit.. Tænker jeg helt blankt Hvidt folie? 

Det kræver øvelse! Alle luft huller skal glattes godt ud. 

(Her gjorde jeg det selv med en af sønnens låger på et skab.. Med et sygesikringskort!! Hahahaha!!! ) 

Ang Tapet... Så vil jeg da tro at man ikke BARE lige kan ta limen af igen?  

En helt 3 ting du kan gøre er..... Spare op til prof malere kan male køkkenet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Ciss

Det kan være, du kan få det mere din stil ved at dekorere i stedet for at male om. Du kan f eks laminere tørrede blomster og blade, billeder, frimærker, collager, børnetegninger, gamle familiebilleder eller hvad du nu har lyst til. Det kan ret og slet hænges på lågerne med f eks det der tyggegummiagtige noget. (Husker aldrig hvad det hedder). Så er det lige til at tage ned igen/bytte ud, og rengøringen er enkel, siden man bare kan køre en klud over, uden at det tager skade.

Anmeld

17. oktober 2014

modesty

Hej alle jer!

Ja jeg flytter jo ind i ny lejlighed her d. 31, og der medfølger altså et mindre pænt (men funktionsdygtigt) køkken. Da det er i boligforening kan jeg ikke gøre så meget ved det, udover hvis jeg vil betale rigtig rigtig mange penge for at få det lavet/malet via boligforeningens håndværkere --> det har jeg altså ikke råd til! 

MEN, man kan jo gøre en del selv. Jeg har tænkt på noget selvklæbende folie, eller tapet? Det eneste krav er at det skal kunne tages af igen uden at skabene har taget skade.

Synes ikke jeg kan finde noget flot folie, men hvad med tapet? Kan man få det af igen uden at skabene tager skade? Findes der en løsning? Hvad er jeres erfaringer, og har i ellers nogle råd/kreative ideer? 

Billede af køkkenet:

Åh jeg elsker sådan nogle gamle halvfjerdser-køkkener.  Jeg tror at det er svært at bruge folie eller tapet uden at gøre nogen som helst skade på køkkenet.

Jeg ville gå all in på halvfjerdser-stilen og tage på loppemarkeder og finde hyggelige, gamle ting der passer til.

Anmeld

17. oktober 2014

Frk_Louise

rkr skriver:

Hej alle jer!

Ja jeg flytter jo ind i ny lejlighed her d. 31, og der medfølger altså et mindre pænt (men funktionsdygtigt) køkken. Da det er i boligforening kan jeg ikke gøre så meget ved det, udover hvis jeg vil betale rigtig rigtig mange penge for at få det lavet/malet via boligforeningens håndværkere --> det har jeg altså ikke råd til! 

MEN, man kan jo gøre en del selv. Jeg har tænkt på noget selvklæbende folie, eller tapet? Det eneste krav er at det skal kunne tages af igen uden at skabene har taget skade.

Synes ikke jeg kan finde noget flot folie, men hvad med tapet? Kan man få det af igen uden at skabene tager skade? Findes der en løsning? Hvad er jeres erfaringer, og har i ellers nogle råd/kreative ideer? 

Billede af køkkenet:

http://www.bolius.dk/hvilke-ombygninger-maa-du-foretage-i-en-lejelejlighed-16228/

Prøv at høre dit boligselskab om det ikke var en mulighed at køre det over råderetten  

En gang maling på låger og skuffer, nye fliser, ny bordplade, nye greb på låger og skuffer, nyt linoleumsgulv eller hvad du nu tænker, at der skal gøres.

Ellers er det altså også en mulighed nogle steder at få et helt nyt køkken til gengæld for en huslejestigning..

Anmeld

17. oktober 2014

Ronja_R

Hej alle jer!

Mange tak for jeres svar. Det lyder ikke ydermere som om folie er nogen succes. Ellers tænker jeg et par enkle wallstickers som en fin lille hyggelig dekoration. Det er også nemt at tage af.. 

Nips og pynt (og et køkkentæppe) har jeg! Og min stil er meget moderne og gammel retro, så jeg er heller ikke i tvivl om at jeg vil kunne få det gjort pænt den vej. 

Tror jeg vil starte med at se om indretning i sig selv ikke vil kunne gøre det til at starte med, ellers så, ja, spare op til at få det lavet over råderetten engang. Jeg skulle nemlig gerne blive boende i mange år, så for mig er det vigtigt at jeg kan lide mit hjem og synes det er flot - så jeg tænker jeg vil tage en snak med dem om dét at lave noget selv, ift. at jeg jo også gerne skulle blive boende i lang tid! 

Jeg skal nok når jeg er flyttet ind og har indrettet det, smide et billede op! 

Anmeld

17. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg køber alt mit folie her:  http://www.tapet-farve.dk/shop/dc-fix-trae-look-751.html der er med og uden tekstur, træ ikke træ, formbar ikke formbar, vi har lavet et super flot køkken med den sorte eg :-)

Anmeld

17. oktober 2014

Troldemommi

rkr skriver:

Hej alle jer!

Billede af køkkenet:

Det ligner meget vores køkken, jeg kunne heller ikke lide det i starten men når ens egne ting kommer ind så er det ikke så slemt, vores hus er fra år 2000/2001 og køkkenet ligeså, så det er jo ikke noget gammelt køkken 

Du kan da lige se vores total tjekkede køkken 

Monica 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. oktober 2014

L-Mortil3

L-Mortil2 skriver:

Jeg køber alt mit folie her:  http://www.tapet-farve.dk/shop/dc-fix-trae-look-751.html der er med og uden tekstur, træ ikke træ, formbar ikke formbar, vi har lavet et super flot køkken med den sorte eg :-)

Lige et billede til at demonstrere 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. oktober 2014

serinasmor

jeg ville aldrig påsætte folie eller tapet .... du risikerer at overfladen på lågerne ryger med af...

overvej om du evt skal pille nogle af lågernr af og opbevarer dem et fugtfrit sted... overvej om det er det værd at skifte greb... evt til noget læder ... gem de gamle til flytning ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.