Grimt køkken, hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.325 visninger
18 svar
15 synes godt om
17. oktober 2014

Ronja_R

Hej alle jer!

Ja jeg flytter jo ind i ny lejlighed her d. 31, og der medfølger altså et mindre pænt (men funktionsdygtigt) køkken. Da det er i boligforening kan jeg ikke gøre så meget ved det, udover hvis jeg vil betale rigtig rigtig mange penge for at få det lavet/malet via boligforeningens håndværkere --> det har jeg altså ikke råd til! 

MEN, man kan jo gøre en del selv. Jeg har tænkt på noget selvklæbende folie, eller tapet? Det eneste krav er at det skal kunne tages af igen uden at skabene har taget skade.

Synes ikke jeg kan finde noget flot folie, men hvad med tapet? Kan man få det af igen uden at skabene tager skade? Findes der en løsning? Hvad er jeres erfaringer, og har i ellers nogle råd/kreative ideer? 

Billede af køkkenet:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

EnGodMor

Må indrømme at jeg syntes nu ellers at det er et pænt og hyggeligt køkken, så hvis det var mig, ville jeg slet ikke Gøre noget ved 

det 

Anmeld

17. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det der med at sætte noget på lågerne, nej det bliver sjældent pænt igen når man prøver at fjerne det.. 

Hvis du skal gøre noget, så spørg om du må male lågerne hvis du lover at gøre det ordenligt og med professionelle produkter til formålet. Du kan også overveje at skifte bordpladen ud, og så gemme den oprindelige i kælderen og lægge på igen ved fraflytning  

Anmeld

17. oktober 2014

Ronja_R

Mor11 skriver:

Det der med at sætte noget på lågerne, nej det bliver sjældent pænt igen når man prøver at fjerne det.. 

Hvis du skal gøre noget, så spørg om du må male lågerne hvis du lover at gøre det ordenligt og med professionelle produkter til formålet. Du kan også overveje at skifte bordpladen ud, og så gemme den oprindelige i kælderen og lægge på igen ved fraflytning  

Jamen det er det.. Hvis det skal males må jeg ikke gøre det selv, det skal males af deres håndværkere for at det ikke går ind under 'misvedligeholdelse'.. - og det koster rigtig meget at få det gjort professionelt 

Anmeld

17. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
rkr skriver:

Jamen det er det.. Hvis det skal males må jeg ikke gøre det selv, det skal males af deres håndværkere for at det ikke går ind under 'misvedligeholdelse'.. - og det koster rigtig meget at få det gjort professionelt 

Hm... De boligforeninger jeg arbejder for plejer folk godt at må gøre ting selv, det er kun hvis det ligner l*** at de skal betale for evt udskiftning eller lign. Hvis de bare har gjort det pænt og nydeligt er det aldrig et problem. Men der er nok forskel på foreningerne.  

men i så fald, ville jeg lade stå til. For ja, som sagt kan man sjældent pille folie eller tapet af lågerne helt uden skader. Desværre. 

Anmeld

17. oktober 2014

Ronja_R

Mor11 skriver:

Hm... De boligforeninger jeg arbejder for plejer folk godt at må gøre ting selv, det er kun hvis det ligner l*** at de skal betale for evt udskiftning eller lign. Hvis de bare har gjort det pænt og nydeligt er det aldrig et problem. Men der er nok forskel på foreningerne.  

men i så fald, ville jeg lade stå til. For ja, som sagt kan man sjældent pille folie eller tapet af lågerne helt uden skader. Desværre. 

Hmmm, ja jeg må tage en snak med dem og høre hvad de siger 

Anmeld

17. oktober 2014

Sajida2006

Har selv haft sådan et køkken og man vænner sig altså hurtigt til det, jeg gad ikke gøre noget ved det. Synes det er åndsvagt at investere i det når det ikke er dit eget køkken... Det udnytter boligforeninger tit synes jeg, de lader køkkener stå og badeværelser for den sag skyld til det næsten rådner og så skal beboerne selv betale for istandsættelse, ku beg aldrig drømme om... Desuden er det ikke så slemt det køkken der, det ku ha været meget værre hvis du spørger mig

Anmeld

17. oktober 2014

SS82

Jeg ville heller ikke begynde at sætte noget på lågerne. Det kunne være flot at lægge ny bordplade på, male lågerne hvide og sætte små greb på låger og skuffer. Men når nu det ikke er dir eget og du ikke må gøre som du vil uden deres håndværker, så tænker jeg at det jeg egentlig synes ser værst ud er gulvet. Så jeg ville nok prøve at starte med at finde et pænt lille tæppe/løber. Ikke væg til væg men sådan et lille pænt et der kan ligger på midten og som kan smides i vaskemaskinen. Så ville jeg sætte nogle flotte små potter med grømme blomster ind et lille fad med lidt staerinlys og lidt andet der bruges i køkkenet og på kryderihyllen ville jeg dinde nogle påne ens små dåser eller krukker som man kunne skjule krydderierne i, og sidst men ikke mindst pæne viskestykker. Lidt kan gøre meget. 

Anmeld

17. oktober 2014

SS82

Smilet skriver:

Jeg ville heller ikke begynde at sætte noget på lågerne. Det kunne være flot at lægge ny bordplade på, male lågerne hvide og sætte små greb på låger og skuffer. Men når nu det ikke er dir eget og du ikke må gøre som du vil uden deres håndværker, så tænker jeg at det jeg egentlig synes ser værst ud er gulvet. Så jeg ville nok prøve at starte med at finde et pænt lille tæppe/løber. Ikke væg til væg men sådan et lille pænt et der kan ligger på midten og som kan smides i vaskemaskinen. Så ville jeg sætte nogle flotte små potter med grømme blomster ind et lille fad med lidt staerinlys og lidt andet der bruges i køkkenet og på kryderihyllen ville jeg dinde nogle påne ens små dåser eller krukker som man kunne skjule krydderierne i, og sidst men ikke mindst pæne viskestykker. Lidt kan gøre meget. 

Tænker på sådanne et lille tæppe som dette 

http://www.oraetlabora.dk/product/by-rantzau-hornsleth-stjernetaeppe-lille-sorthvid-4343/

Måske lidt længere alt efter hvor stort rummet rigtigt er 

Anmeld

17. oktober 2014

Studerendemor

rkr skriver:

Hej alle jer!

Ja jeg flytter jo ind i ny lejlighed her d. 31, og der medfølger altså et mindre pænt (men funktionsdygtigt) køkken. Da det er i boligforening kan jeg ikke gøre så meget ved det, udover hvis jeg vil betale rigtig rigtig mange penge for at få det lavet/malet via boligforeningens håndværkere --> det har jeg altså ikke råd til! 

MEN, man kan jo gøre en del selv. Jeg har tænkt på noget selvklæbende folie, eller tapet? Det eneste krav er at det skal kunne tages af igen uden at skabene har taget skade.

Synes ikke jeg kan finde noget flot folie, men hvad med tapet? Kan man få det af igen uden at skabene tager skade? Findes der en løsning? Hvad er jeres erfaringer, og har i ellers nogle råd/kreative ideer? 

Billede af køkkenet:

Da jeg var ung, brugte jeg mange mange timer på at sætte klæbefolie på et køkken magen til dit, bare noget mindre. Boligforeningen havde også meget strenge regler om at male selv. Egentlig er jeg ret fingernem, men det blev aldrig pænt. Til gengæld blev jeg rigtig glad for mit køkken, da jeg fjernede det igen, fyldte køkkenet med friske krydderurter, fine skåle med fx frugt, hvidløg, tomater, chili, citroner, fine skærebrætter, en lille radio, lækre kogebøger, fine viskestykker, en bakke med olier, peberkværn, morter o.s.v. Du ved sikkert, hvor jeg vil hen... 

Så pointen er; når du er flyttet ind, har fået indrettet dig, gjort det hyggeligt og personligt, så behøver køkkenet ikke at blive gjort noget ved. Det ser altid sølle ud, inden man flytter ind. Men det der køkken, det kan altså blive rigtig hyggeligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.