Parterapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.632 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. januar 2008

Løvepigen

Ved ikke helt om det høre til her, men jeg forsøger mig. Jeg er så træt af at min kæreste og jeg ikke kan finde ud af at kommunikere ordentlig og det ender bare i frustrationer og vrede over de mest latterlige småting, så først tænkte jeg vi trænger til at komme væk på en kæreste weekend uden barn, men tænkte så igen hvad nytter det ? hvis vi ikke kan kommunikere ordentligt ? Så jeg vender tilbage til en tanke jeg før har haft og det er par terapi.
Så mit spørgsmål er, er der nogen der kender til nogle gode par terapeuter på sjælland ? gerne i nærheden af roskilde, køge eller der i nærheden. Og er der nogen der har prøvet det, hvad var jeres erfaringer ? hvad kostede det ? og er det det værd ?

Knus Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie
Vi har gået i parterapi, og det var rigtig godt! Eet af vores problemer var kommunikation, og det lærte vi faktisk. Det er en proces, der kræver rigtig meget, og begge parter skal være indstillet på at gøre et stort stykke arbejde, men så kan det også blive rigtig godt. Vi blev opmærksom på nogle signaler, vi hver især udsendte nonverbalt, som bogstaveligt talt "pissede den anden af" >( Ved at blive opmærksom på sådanne ting, kan man bedre komme videre på en konstruktiv måde. Så var der selvfølgelig også en masse ting, vi rent faktisk sagde, som ikke var optimale. Dem blev der også luget ud i.
Jeg kender kun en god terapeut på Frederiksberg, så det hjælper dig nok ikke så meget. Jeg håber dog I finder ud af noget så bliver glade sammen igen.
Knus og pøj pøj fra Tina

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

Hej Tina

Tak for svar. jeg tror virkelig vi kunne have gavn af sådan noget. fordi jeg jeg tror netop også vi er så opmærksomme på hinandens nonverbale sprog og det er tit det der er skylden og ikke nødvendigvis det vi siger. jeg har fundet en i Roskilde som nogle andre i et andet forum har anbefalet, men han har selvfølgelig mega travlt, jeg syntes bare det er så svært at slå op i de gule sider og bare finde en, nok også fordi jeg tidligere har haft en psykolog som jeg overhovedet ikke følte jeg havde nogen kemi med.

Knus Julie

Anmeld

10. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie
Ja mange har lang ventetid, og det er ret vigtigt at kemien passer. Kan I forsøge at få en afbudstid? Det fik vi, jeg sagde vi var en lille familie i krise. Men ok alle er selvfølgelig lidt i krise, når de søger hjælp. Jeg håber virkelig I snart kan komme til, jeg tror det vil hjælpe jer :)
Knus Tina

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

jeg tror at den værste krise faktisk blev overstået da vi blev enige om at vi ville få en tid til parterapi. så jeg tror jeg prøver ham her måske. har du lyst til at kigge på hans side og se hvad du syntes om ham ?

http://www.essentielterapi.dk/

det er hans side.

Knus Julie

Anmeld

10. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie
Han ser rigtig god og spændende ud. Jeg kan især godt lide at han siger dette:
"At være tilstede i nuet og ansvarlighed for at vælge til og fra, er et godt udgangspunkt til at leve et autentisk liv"
og dette
"Der er der to måder at finde glæde og lykke på.
Den ene er at fremhæve det sensuelle og smukke, skønheden i vores omgivelser.
Den anden måde er at fjerne alt det der skygger for det"

Mange terapeuter starter med Adam og Eva og med alt hvad man kan finde af ting, der er gået galt i barndommen. Det er sikkert også meget godt hvis man går i individuel terapi, fordi man har nogle issues. Til en parterapi tror jeg dog det er mere konstruktivt at tage udgangspunkt i ens nuværende situation. Det gjorde vores terapeut, og det gik hurtigt fremad.
Dét med at fjerne de skyer, der skygger for solen og lykken nedenunder, har jeg virkelig oplevet effekten af både dengang vi gik i parterapi og så igen nu hvor jeg er i behandling for depression. Jeg kunne virkelig godt unde alle at prøve den lykkefølelse, det er at genvinde kontrollen over sit eget liv.

Det lyder godt at den værste krise allerede er overstået, nu skal I så "bare" arbejde jer helt ud af den. Og... arbejdes skal der jo altid i forhold, ingen kommer sovende til det. Så længe man udvikler sig hele tiden og har det godt, må det være et mål i sig selv.
Jeg glæder mig til at høre hvad der videre sker :D

Knus Tina

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

Hej Tina

Dejligt at du lige gad kigge på hans side, det er rart lige at få en andens synspunkt på det også. men jeg kan også godt lide flere af de ting han skriver, så jeg tror i bund og grund at jeg godt kan lide hans stil.
Og hvor har du ret i at det er hårdt arbejde nogen gange at have et parforhold.

Jeg skal nok skrive når der sker noget mere.

Knus Julie

Anmeld

29. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie pigen
Hvordan går det hos jer med det hele? Er Vitus rask? Har I fået svar på prøven med MBL? Og har I ringet til parterapeuten?
Knus fra spørge-Tina ;)

Anmeld

30. januar 2008

Løvepigen

hej Tina,

det går ok, vi har fået svar og den var fin, har også svaret dig i vores gruppe.. mht par terapeuten har jeg ikke fået taget mig sammen endnu :S dumme mig. hvorfor er det så svært at tage sig sammen til sådan noget ?

Knus Julie

Anmeld

30. januar 2008

Doktor Doolittle

Du er dejlig og ikke dum :))
Det er svært for ALLE at tage sig sammen til terapi, fordi det på en måde er grænseoverskridende, fordi vi et eller andet sted sikkert mener det er et nederlag, fordi vi mener vi burde kunne klare det selv, fordi det tager tid og fordi det er dyrt.
Jeg tror på dig! :D Du skal nok få taget dig sammen.
Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.