Hej Julie
Han ser rigtig god og spændende ud. Jeg kan især godt lide at han siger dette:
"At være tilstede i nuet og ansvarlighed for at vælge til og fra, er et godt udgangspunkt til at leve et autentisk liv"
og dette
"Der er der to måder at finde glæde og lykke på.
Den ene er at fremhæve det sensuelle og smukke, skønheden i vores omgivelser.
Den anden måde er at fjerne alt det der skygger for det"
Mange terapeuter starter med Adam og Eva og med alt hvad man kan finde af ting, der er gået galt i barndommen. Det er sikkert også meget godt hvis man går i individuel terapi, fordi man har nogle issues. Til en parterapi tror jeg dog det er mere konstruktivt at tage udgangspunkt i ens nuværende situation. Det gjorde vores terapeut, og det gik hurtigt fremad.
Dét med at fjerne de skyer, der skygger for solen og lykken nedenunder, har jeg virkelig oplevet effekten af både dengang vi gik i parterapi og så igen nu hvor jeg er i behandling for depression. Jeg kunne virkelig godt unde alle at prøve den lykkefølelse, det er at genvinde kontrollen over sit eget liv.
Det lyder godt at den værste krise allerede er overstået, nu skal I så "bare" arbejde jer helt ud af den. Og... arbejdes skal der jo altid i forhold, ingen kommer sovende til det. Så længe man udvikler sig hele tiden og har det godt, må det være et mål i sig selv.
Jeg glæder mig til at høre hvad der videre sker :D
Knus Tina
Anmeld