Vælling før 4 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
13 svar
18 synes godt om
15. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Andre der har gjort det?

Jeg er i samarbejde med sp kommet frem til at give Lenora lidt vælling for at se om det kan mætte hende lidt mere, efter hun er begyndt at spise ca hver 2. time og vågne en ekstra gang om natten, hvilket påvirker hende rigtig meget så hun bare er træt og sulten og sur det meste af dagen.

Så her til aften har hun fået vælling for første gang 100 ml blev til, til en start. Men ville bare høre om der var andre der havde erfaring med det? Og hjalp det på evt. problemer med afbrudt nattesøvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2014

modesty

TanyaGR skriver:

Andre der har gjort det?

Jeg er i samarbejde med sp kommet frem til at give Lenora lidt vælling for at se om det kan mætte hende lidt mere, efter hun er begyndt at spise ca hver 2. time og vågne en ekstra gang om natten, hvilket påvirker hende rigtig meget så hun bare er træt og sulten og sur det meste af dagen.

Så her til aften har hun fået vælling for første gang 100 ml blev til, til en start. Men ville bare høre om der var andre der havde erfaring med det? Og hjalp det på evt. problemer med afbrudt nattesøvn?

Det er helt normalt at børn i den alder begynder at vågne oftere, og det har for det meste ikke noget med sult at gøre. Der sker en masse i deres udvikling i de måneder, og det påvirker, blandt andet, søvnen.

Derudover har jeg hørt flere nævne at MME faktisk er meget mere næringsrigt end vælling, så der er ingen grund til at give vælling - tværtimod. Men jeg havde selv kun ammebarn, så jeg er ikke ekspert på området.

Anmeld

15. oktober 2014

MamaGulloev

modesty skriver:

Det er helt normalt at børn i den alder begynder at vågne oftere, og det har for det meste ikke noget med sult at gøre. Der sker en masse i deres udvikling i de måneder, og det påvirker, blandt andet, søvnen.

Derudover har jeg hørt flere nævne at MME faktisk er meget mere næringsrigt end vælling, så der er ingen grund til at give vælling - tværtimod. Men jeg havde selv kun ammebarn, så jeg er ikke ekspert på området.

Okay, det vidste jeg ikke. 

Men nu er det jo, som skrevet, i samarbejde med sp at jeg er kommet frem til det.

Det er også mest fordi hun bare er så træt hele tiden at hun nærmest ikke kan hænge sammen, så jeg kan se at hun virkelig har brug for de timer hun plejer at få om natten. 

Men ja, jeg skrev jo mest for at høre om det var andre der havde erfaringer med det 

Anmeld

15. oktober 2014

Mor til Ella

Bare så du er opmærksom på det så ligger der tigerspring fra ca uge 12 til ca 19.

så jeg ville afgjort ikke gøre det.

og en helt anden ting er at mme og vælling virkelig kan lave rod i de små maver, og så sover de ikke pga det. Og så er man jo lige vidt.

Jeg far selv en pige på knald 15 uger som hænger i brysterne på mig natten lang. Og nogle dage også om dagen.

Anmeld

15. oktober 2014

Hulubulu86

I 3maaneders alderen begynder de ofte at vaagne og amme mere netop for at saette maelkeproduktionen op fordi de har brug for mere maelk, saa nej jeg ville heller ikke goere det og jeg ville nok ogsaa bede din SP om at laese lidt op paa tingene da det er stik imod anbefalingerne

Anmeld

15. oktober 2014

MamaGulloev

Mor til Ella skriver:

Bare så du er opmærksom på det så ligger der tigerspring fra ca uge 12 til ca 19.

så jeg ville afgjort ikke gøre det.

og en helt anden ting er at mme og vælling virkelig kan lave rod i de små maver, og så sover de ikke pga det. Og så er man jo lige vidt.

Jeg far selv en pige på knald 15 uger som hænger i brysterne på mig natten lang. Og nogle dage også om dagen.

Nu er Lenora flaskebarn i forvejen, og der er absolut intet med hendes mave. 

Jeg var ikke klar over at der lå et tigerspring der, vi har ikke rigtig mærket de tidligere, så har ikke læst op på det overhovedet. 

Anmeld

15. oktober 2014

BigHope13

Jeg mener Thor var lidt over 3 måneder da sp sagde jeg kunne forsøge med vælling til natten( Thor har altid været ret stor og haft behov for meget at spise) desværre havde vi ikke den store gavn af vælling, startede ud med 100 ml, som over et par dage blev øget til 150 og så 180ml  som var den mænge mme han normalt fik men stadig uden effekt, han vågnede troligt 2-3 timer efter til en ny flaske. 

Men har så veninder og bekendte hvor vælling i godnatflasken har været guld værd hvor børnene fra den ene dag til den gik fra 2-3 timer i streg til 5-7 timer i stedet.

håber det hjælper din lille pige så hun kan få sin søvn og derved have en bedre sammenhængende dag.

Anmeld

15. oktober 2014

MamaGulloev

UmmA skriver:

I 3maaneders alderen begynder de ofte at vaagne og amme mere netop for at saette maelkeproduktionen op fordi de har brug for mere maelk, saa nej jeg ville heller ikke goere det og jeg ville nok ogsaa bede din SP om at laese lidt op paa tingene da det er stik imod anbefalingerne

Som jeg lige har skrevet ovenover er Lenora flaskebarn, og skal jo derfor ikke arbejde for at sætte mælkemængden op. Så snart hun spiser sine flasker op laver jeg jo bare nogle større. 

Vi ved godt at det ikke helt går hånd i hånd med anbefalingerne, men hun vil hellere anbefale vælling end grød, da det jo næsten er det samme, udover at vælling er mere flydende i det.

Anmeld

15. oktober 2014

Tulle28

Enig med de andre. Det er meget normalt de vågner oftere i den alder der - og så synes jeg iøvrigt vælling er noget underligt noget, men det er jo så en hel anden historie.

Kan man ikke få noget MME der heddet nat... Et eller andet? Har altid kun ammet, så har ingen erfaring. Synes bare jeg har set det i supermarkedet. 

Anmeld

15. oktober 2014

MamaGulloev

BigHope13 skriver:

Jeg mener Thor var lidt over 3 måneder da sp sagde jeg kunne forsøge med vælling til natten( Thor har altid været ret stor og haft behov for meget at spise) desværre havde vi ikke den store gavn af vælling, startede ud med 100 ml, som over et par dage blev øget til 150 og så 180ml  som var den mænge mme han normalt fik men stadig uden effekt, han vågnede troligt 2-3 timer efter til en ny flaske. 

Men har så veninder og bekendte hvor vælling i godnatflasken har været guld værd hvor børnene fra den ene dag til den gik fra 2-3 timer i streg til 5-7 timer i stedet.

håber det hjælper din lille pige så hun kan få sin søvn og derved have en bedre sammenhængende dag.

Øv at det ikke havde nogen effekt for jer. Håber på at det virker lidt bedre for os 

Lenora har også altid været en forholdsvis stor pige, og hun er altså også lidt mere sulten end mange af de andre bebser på hendes alder vi kender 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.