Bevare efterårets farver hele vinteren.... til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2014

Bshizzle

Jeg har fået et fint billede i en ramme af min søn da han gik i DP.. Nemlig af flotte blade! 

De er tørret let og presset mellem nogle bøger. 

Derefter sat i en ramme hvor de stadig har den flotte farve! 

Ikke nok med det, så fik jeg for lidt tid siden 300 stk røde roser af min kommende mand, som jeg jo har prøvet en HEL DEL med, da jeg ville bevar den flotte farve til bordpynt næste år/eller året efter.. 

Mange af blomsterne er tørret i skab, lagt i pres mellem bøger. 

OG har nippet mange blade af, og lagt dem enkeltvis (IKKE ovenpå hinanden) i Press i bøger med Bagepapir imellem.

Kastanier har jeg gode erfaringer med at lade stå udenfor dog undgå vand i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Bshizzle

Fik forresten anbefalet at købe noget de kalder 'Elefant hud' til at sprøjte på blomsterne/bladene så de holder den flotte farve/glans?  (Noget ala Hårlak).

Dette fik jeg dog ikke nået. 

Anmeld

15. oktober 2014

*maygirl*

Natteravnen skriver:

Har eksperimenteret med at laminere blade, pas endelig på med ikke at lægge for mange selvom det kan være svært at dy sig, for lamineringsmaskinen kan bryde sammen og det hele kan blive en værre smelteslat  Jeg ved ikke om det er fordi vi, min søn og jeg, har hængt vores op i vinduet så solen kunne spille i dem men de har absolut ikke samme farve længere. Men prøv dækservietter - vi gav et par stykker til bedsteforældrene på den ene side, ved ikke om de har samme farve endnu. 

ok - tak for rådet

Anmeld

15. oktober 2014

*maygirl*

Kay skriver:

jeg har haft hel med at lade kastanjer stå ude i en kurv (eller krukke men det er vigtigt at vandet kan løbe fra så de ikke rådner) 

det at de konstant får fugt, men ikke er i vand gør at de holder sig pæne  

ok -det lyder logisk nok

Anmeld

15. oktober 2014

*maygirl*

Slott skriver:

Det var hende her jeg så fortælle om at bevare kastanjer flotte

http://kabanadesign.dk/gallery/kastanier_kan_gemmes_blanke_og_flotte/

ok tak for linket

Men hvordan skal de opbevares efter lakeringen?

Anmeld

15. oktober 2014

SS82

*maygirl* skriver:

ok tak for linket

Men hvordan skal de opbevares efter lakeringen?

Det tror jeg egentlig er lige meget. Mener hun brugte de der kranse både inde og ude. Men jeg ville nok opbevare dem hvor det ikke var alt for varmt. Men ellers må du lave 2 hold. Et du opbevare ved stue temp. Og et der er lidt mere køligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.