Bevare efterårets farver hele vinteren.... til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.029 visninger
15 svar
2 synes godt om
14. oktober 2014

*maygirl*

Hej

Da vi venter en lille ny guldklump lige om lidt, kom jeg pludselig på en lidt tosset ide. Vi kommer jo nemlig til at skulle holde barnedåb i jan./feb. måned, men synes det kunne være lidt sjovt at lave det som efterårs tema, da det jo er et dejligt efterårsbarn vi får

Tænker om det er muligt at bevare kastanjers flotte glans uden det skrymper ind og bliver kedelige? Hvordan?

Og hvordan med de flotte efterårsblade - tænkte det var lidt sjovt hvis man på en eller anden måde kunne bruge dem som bordkort. Kan man laminere dem og bevare de flotte farver på den måde?

Glæder mig til nogle kreative svar... og MEGET gerne andre ideer til en barnedåb midt i vintermånederne med efterårstema

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Misscbn

*maygirl* skriver:

Hej

Da vi venter en lille ny guldklump lige om lidt, kom jeg pludselig på en lidt tosset ide. Vi kommer jo nemlig til at skulle holde barnedåb i jan./feb. måned, men synes det kunne være lidt sjovt at lave det som efterårs tema, da det jo er et dejligt efterårsbarn vi får

Tænker om det er muligt at bevare kastanjers flotte glans uden det skrymper ind og bliver kedelige? Hvordan?

Og hvordan med de flotte efterårsblade - tænkte det var lidt sjovt hvis man på en eller anden måde kunne bruge dem som bordkort. Kan man laminere dem og bevare de flotte farver på den måde?

Glæder mig til nogle kreative svar... og MEGET gerne andre ideer til en barnedåb midt i vintermånederne med efterårstema

Blade kan du sagtens laminere, sidste efterår var vi ude og samle blade for at lave "dækservietter" til min mors bord hvor han tegnede og limede blade på og de er samme farve 

Anmeld

14. oktober 2014

*maygirl*

Misscbn skriver:

Blade kan du sagtens laminere, sidste efterår var vi ude og samle blade for at lave "dækservietter" til min mors bord hvor han tegnede og limede blade på og de er samme farve 

Ej hvor fedt 

Men de skal vel tørres og presses under tykke bøger først - eller må der gerne være lidt fugt tilbage i dem?

Anmeld

14. oktober 2014

Stumpen

Du skal tørre og presse.. Jeg laminerede nogle sidste år uden at tørre og presse, hvilket resulterede i at der kom kondens og det så ikke særlig godt ud...

måske man kan give kastanjerne i glansfuld lak?

Anmeld

14. oktober 2014

*maygirl*

Stumpen skriver:

Du skal tørre og presse.. Jeg laminerede nogle sidste år uden at tørre og presse, hvilket resulterede i at der kom kondens og det så ikke særlig godt ud...

måske man kan give kastanjerne i glansfuld lak?

ok tænkte jeg nok

Så må jeg i gang

Har hørt man måske kan komme kastanjerne i fryseren?

Anmeld

14. oktober 2014

Stumpen

*maygirl* skriver:

ok tænkte jeg nok

Så må jeg i gang

Har hørt man måske kan komme kastanjerne i fryseren?

Det skal jeg ikke kunne sige om der passer, men du kan da prøve at google det - om der forefindes debatter her eller andre steder hvor folk måske har prøvet det

Anmeld

14. oktober 2014

EAF

*maygirl* skriver:

Hej

Har eksperimenteret med at laminere blade, pas endelig på med ikke at lægge for mange selvom det kan være svært at dy sig, for lamineringsmaskinen kan bryde sammen og det hele kan blive en værre smelteslat  Jeg ved ikke om det er fordi vi, min søn og jeg, har hængt vores op i vinduet så solen kunne spille i dem men de har absolut ikke samme farve længere. Men prøv dækservietter - vi gav et par stykker til bedsteforældrene på den ene side, ved ikke om de har samme farve endnu. 

Anmeld

14. oktober 2014

Kay

*maygirl* skriver:

Hej

jeg har haft hel med at lade kastanjer stå ude i en kurv (eller krukke men det er vigtigt at vandet kan løbe fra så de ikke rådner) 

det at de konstant får fugt, men ikke er i vand gør at de holder sig pæne  

Anmeld

14. oktober 2014

SS82

Sidste år så jeg en udsendelse på tv2 fri om en der lavede kranse af kastanjer. Mener hun gav dem lak for at de forblev blanke og ikke skrumpede..

Anmeld

14. oktober 2014

SS82

Det var hende her jeg så fortælle om at bevare kastanjer flotte

http://kabanadesign.dk/gallery/kastanier_kan_gemmes_blanke_og_flotte/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.