Enlige på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2009

qp

Cilia skriver:

Jeg får dobbelt SU og så kan man tage forsørger lån udover det alm. lån. Så vidt jeg har forstået bruges der kun 1 enkelt klip pr. måned da den ekstra su er enlig forsørger tillæg  Jeg får, før skat, 10.354,- uden lån. 

Kan du huske noget om din alm SU blev godkendt først altså SU som udeboende (ikke dobbelt eller forsørgertillæg) på trods af ansøgningen stadig er under behandling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

3xM

da jeg læste en hf fik jeg dobbelt su ca. 7000 udb.

Anmeld

23. august 2009

MorTilGustav

Hmm, jeg påbegynder mine barselsklip fra september og da jeg vælger, for en sikkerheds skyld, at tage dem som enkeltklip i 12 mdr (i stedet for dobbelt i 6) får jeg hvad der svarer til en helt normal SU... Forsørgertillægget kan jeg åbenbart først få efter jeg er færdig med barsel  Håber virkelig der er mange andre tillæg jeg kan få + en god boligstøtte da min nye husleje pr. 15. sep. bliver på 5400 kr (ja, mere end den SU jeg får..)

Anmeld

23. august 2009

qp

Du burde få en rimelig god boligsikring ...... Men jeg tror ik du kan få meget mere end det - det andet er jo noget man normalt får og afhænger ikke af indkomst.

Anmeld

23. august 2009

Ni-ko-li-ne

Cecilia84 skriver:

Hmm, jeg påbegynder mine barselsklip fra september og da jeg vælger, for en sikkerheds skyld, at tage dem som enkeltklip i 12 mdr (i stedet for dobbelt i 6) får jeg hvad der svarer til en helt normal SU... Forsørgertillægget kan jeg åbenbart først få efter jeg er færdig med barsel  Håber virkelig der er mange andre tillæg jeg kan få + en god boligstøtte da min nye husleje pr. 15. sep. bliver på 5400 kr (ja, mere end den SU jeg får..)

ja boligsikring burde du kunne få en del af....  og økonomisk friplads når den tid kommer

Anmeld

24. august 2009

SmørBlomstens Mor

Marcus' Mor skriver:

Kan du huske noget om din alm SU blev godkendt først altså SU som udeboende (ikke dobbelt eller forsørgertillæg) på trods af ansøgningen stadig er under behandling?

Der er tit bøvl med su styrelsen men jeg fik bevilliget mit samtidig. Da jeg søgte begge lån fik jeg dem bevilliget over 2 gange og fik først en seddel på det ene og 2-3 uger senere på det andet selvom jeg søgte dem samtidig

Anmeld

25. august 2009

qp

Jeg HAR fået styr på det!!
Har fået oplyst, at de først behandler den alm SU så man ligesom får nogle penge, først derefter går de i gang, at finde ud af om jeg nu i virkeligheden HAR et barn og om jeg bor alene osv... Altså om jeg opfylder kravene.
Derefter kommer det sidste med, eks 1-3 uger efter det andet. Er sgu bare glad for, jeg får nogle ekstra penge nu her for jeg ville slet ikke kunne klare det med de 4600 udbetalt her til d. 01/09!! De burde altså speede det lidt op mht enlige forsørgere, for man har jo trods alt et barn, at forsørge.

Kh Mariann

Anmeld

6. september 2009

N&J

Hej søde Mariann... altså du skulle da bare have spurgt mig.. det tager hundrede år for SU, men du skal nok få dine penge, du har ret til dobbeltklip, men bruger kun et klip, det var nemlig noget der blev vedtaget mens vi læste og jeg syntes egentlig at vi også vi burde have fået det, den su er ærligt talt for lavt, men det får jeg jo nok ikke overbevist politikkerne om, derudover har du som jeg har forstået det både ret til at tage det normale su lån og et forsøger lån oveni, men ved ikke præcis hvor meget det er... jeg er ret sikker på det er sådan det er, man bliver bare så nervøs når de tager sååå lang tid og ja min erfaring med SU'en på den seneste har jo heller ikke just været en succes.
Nikita græder så ¨må hellere gå i seng...

Mys Marcus fra mig

Knuz fra cuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.