Enlige på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.518 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. august 2009

qp

Hvad får man i SU som enlig forsørger?

/ Mariann

Troede jeg havde styr på det men nu er jeg blevet lidt i tvivl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at det er dobbeltakst Også får man vidst også forhøjet børnecheck

(Jeg har lige flyttet tråden )

Anmeld

21. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Hvad får man i SU som enlig forsørger?

/ Mariann

Troede jeg havde styr på det men nu er jeg blevet lidt i tvivl...

du får dobelt takst..børnechecken bliver der ikke ændret på, da du jo i forvejen som enlig modtager forhøjet.

Anmeld

21. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

du får dobelt takst..børnechecken bliver der ikke ændret på, da du jo i forvejen som enlig modtager forhøjet.

Okay men hvis jeg får dobbelt takst er det så ensbetydende med, at jeg skal bruge dobbelt så mange klip til uddannelsen?

Og jeg har lige modtaget su oversigten for 2009 hvor det kun står, at jeg får alm su (ikke dobbelt) på trods af, at jeg har søgt dobbelt. Inde i MIN SU kan jeg se, at min sag stadig er under behandling - tager det længere tid, at behandle en ansøgning når der søges om de forskellige ydelser udover alm SU?

stadig forvirret...

Anmeld

21. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Okay men hvis jeg får dobbelt takst er det så ensbetydende med, at jeg skal bruge dobbelt så mange klip til uddannelsen?

Og jeg har lige modtaget su oversigten for 2009 hvor det kun står, at jeg får alm su (ikke dobbelt) på trods af, at jeg har søgt dobbelt. Inde i MIN SU kan jeg se, at min sag stadig er under behandling - tager det længere tid, at behandle en ansøgning når der søges om de forskellige ydelser udover alm SU?

stadig forvirret...

Det er faktisk et godt pørgsmål.. det er jeg ikke lige klar over mht. de klip der.. Jeg kan også kun se på min su oversigt at jeg står registreret som udeboende, men der står ikke nogle beløb noteret ( i oversigten), og jeg har også søgt som enlig. Er der ikke en su vejlejer tilknyttet dit uddannelses/evt. kommende som kan vejlede dig lidt i det??

Anmeld

21. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

Det er faktisk et godt pørgsmål.. det er jeg ikke lige klar over mht. de klip der.. Jeg kan også kun se på min su oversigt at jeg står registreret som udeboende, men der står ikke nogle beløb noteret ( i oversigten), og jeg har også søgt som enlig. Er der ikke en su vejlejer tilknyttet dit uddannelses/evt. kommende som kan vejlede dig lidt i det??

Jo men det er først på mandag jeg kan få fat på dem..
Har du også fået et brev om udbetalinger?
Jeg har fået brev om, at jeg i sept, okt, nov og dec 2009 får SU som udeboende ca 4600.
Det undrer mig bare, at jeg har fået det brev hvis sagen stadig er under behandling i og med, at jeg har søgt forsørgertillæg osv....

Men har jeg ret i, at man kan få:

SU 2x 5177 (dobbelt SU)
Forsørgertillæg 1300

???

Anmeld

21. august 2009

Ayasmor

Marcus' Mor skriver:

Jo men det er først på mandag jeg kan få fat på dem..
Har du også fået et brev om udbetalinger?
Jeg har fået brev om, at jeg i sept, okt, nov og dec 2009 får SU som udeboende ca 4600.
Det undrer mig bare, at jeg har fået det brev hvis sagen stadig er under behandling i og med, at jeg har søgt forsørgertillæg osv....

Men har jeg ret i, at man kan få:

SU 2x 5177 (dobbelt SU)
Forsørgertillæg 1300

???

Nej jeg har ikke modtaget noget brev, men har kigget inde på minsu på nettet. Kan dog se at min su først lige er blevet registreret, hvilket kan forklare hvorfor jeg ikke har modtaget brevet endnu.. Så vidt jeg ved ser det rigtig nok ud mht. beløbene.. men ja underligt at du har modtaget brev, hvis det ikke er behandlet færdigt.

Anmeld

21. august 2009

qp

Ayasmor skriver:

Nej jeg har ikke modtaget noget brev, men har kigget inde på minsu på nettet. Kan dog se at min su først lige er blevet registreret, hvilket kan forklare hvorfor jeg ikke har modtaget brevet endnu.. Så vidt jeg ved ser det rigtig nok ud mht. beløbene.. men ja underligt at du har modtaget brev, hvis det ikke er behandlet færdigt.

Ja det er underligt... Man er bare lidt usikker når det ik kører som man havde forventet. Vil bare have at vide, at alt er som det skal være...

Anmeld

21. august 2009

Balderson

Marcus' Mor skriver:

stadig forvirret...

Jeg har en veninde som også er enlige og får dobbeltakst af sin SU og udfra hvad hun har fortalt, så ja, så bruger du nogle af dine klip ved at få dobbeltakst...

Anmeld

22. august 2009

SmørBlomstens Mor

Jeg får dobbelt SU og så kan man tage forsørger lån udover det alm. lån. Så vidt jeg har forstået bruges der kun 1 enkelt klip pr. måned da den ekstra su er enlig forsørger tillæg  Jeg får, før skat, 10.354,- uden lån. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.