hvordan lever i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2014

B&J

jeg tror vi lever meget alm her hjemme spiser lidt slik i weekend og ellers går og hygge guffer hvis vi har.

vi drikker light her hjemme på nær manden.

vi spiser alm mad og ellers spiser vi 6-8 gange om dagen og jeg går i motion center 2 gange om ugen ellers går jeg jo hver dag på arbejde hvor jeg arbejder mellem 9- 12 timer så der bliver gået nogle km...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Sajida2006

Her lever vi rigtig sundt. Vi får faktisk stort set aldrig mad udefra, laver alting selv, træner i fitness dk (er dog sat ned til kun 3-4 gange ugenligt nu da jeg er gravid. Ingen kulhydrater til aftensmaden, andet end måske kartofler. Søvn er enormt vigtig for ens velvære også, drik masser af vand osv... Vi hverken ryger el drikker alkohol. Sodavand drikker jeg faktisk næsten aldrig, efter jeg stoppede blevdet pludselig ALT for sødt for mig og specielt efter jeg fandt ud af atder faktisk er 33 gr sukker i en lille dåse cola �� vores mad er meget clean i form af der næsten ik blir brugt olie el fedtstof til stegnin, og brød spiser vi faktisk kun rugbrød. Det sker da at jeg en gang i mellem bager lækre boller og vi så får lidt hyggeligt, el bager jeg en lille kage el måske kanelsnegle en gang om ugen el hver 14. Dag

Anmeld

12. oktober 2014

EnGodMor

Vi lever ganske normalt og sundt her, tænker rigtig meget over hvad vi putter i vores børn, det syntes jeg bestemt man skylder sine   børn. 

Motion får vi ekstrem meget af hver evig eneste dag

Anmeld

12. oktober 2014

Studerendemor

Anonym skriver:

jeg sad og så dette program og sidder faktisk og har det rigtig skidt med mig selv

vi lever overhoved ikke sundt. vi elsker pommefritter og vi drikker cola light hverdag (mega usundt) jeg får ingen  motion da jeg har rigtig dårlige knæ som netop bliver dårlige vis jeg motionere. jeg har en skuldre som er smadret og venter på opration..

vi spiser sukker hver dag på en eller anden måde om det er cornflakes eller ketchup men alligevel..

sidder nu med følesen af at jeg er den eneste på jorden som lever et usundt liv? 

her er programmet som gjorde mig skidt tilpas 

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema/dr2-tema-nar-sundt-blir-sygt-2#!/00:17

hvad er sundhed for jer ? 

Vi lever ret sundt, nogle vil måske mene at det er for meget... Det synes vi selvfølgelig ikke selv.

Jeg cykler 60-70 km. om ugen og styrketræner et par gange om ugen. Min mand roer. I weekenderne går vi lange ture i skoven eller ved vandet, spiller bold i haven o.s.v. får lys og luft, og mærker naturen. Det betyder meget for os, også i forhold til sundhed. 

Vi har ikke sukker i huset, min datter får en lille smule stevia på sine (glutenfrie) havregryn, og jeg får kokossukker i min kaffe. 

Jeg spiser ikke pasta, ris og den slags. Det gør min datter og mand, brune ris, fuldkorns pasta og ofte quinoa. Jeg får sweet potatos, når de får kartofler. Bønner og linser får vi også ofte, og fisk min. to gange om ugen. Om morgenen spiser vi enten æg og tomat, eller friskpresset juice af fx rødbede, grønkål, spinat, og altid masser af ingefær. 

Vi spiser stort set aldrig præfabrikerede fødevarer, og køber stort set kun produkter der har de "rigtige" mærker. 

Både min mand og jeg er vokset op med meget fokus på sundhed. Vi har begge været med vores mødre ude og hente ramsløg og brændenælder til aftensmaden og set dem lave solhilsen i haven.

I de perioder, hvor vi har slækket, kan både min mand og jeg mærke det på vores humør og energiniveau, vores lunter er kortere, vi sover dårligere og bliver dvaske.

Men sundhed handler for os også om at nyde, og fanatisme bliver aldrig sundt. Når er vi gæster eller har gæster, er der ingen "regler", og det er der heller ikke fredag aften. Der guffer vi bland selv slik uden dårlig samvittighed overhovedet. 

Anmeld

12. oktober 2014

et-ønske

Anonym skriver:

jeg sad og så dette program og sidder faktisk og har det rigtig skidt med mig selv

vi lever overhoved ikke sundt. vi elsker pommefritter og vi drikker cola light hverdag (mega usundt) jeg får ingen  motion da jeg har rigtig dårlige knæ som netop bliver dårlige vis jeg motionere. jeg har en skuldre som er smadret og venter på opration..

vi spiser sukker hver dag på en eller anden måde om det er cornflakes eller ketchup men alligevel..

sidder nu med følesen af at jeg er den eneste på jorden som lever et usundt liv? 

her er programmet som gjorde mig skidt tilpas 

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema/dr2-tema-nar-sundt-blir-sygt-2#!/00:17

hvad er sundhed for jer ? 

Vi så også programmet igår, og jeg vil hellere leve lidt usundt end den måde nogle af de mennesker gjorde!! 

Hende med de to drenge der absolut intet måtte få synes jeg var ALT for meget! 

Selvfølgelig er det bedst at røre sig og leve sundt - men alt med måde!! 

Anmeld

12. oktober 2014

Sajida2006

Det kan hurtigt blive religiøst og så er det at det bliver usundt, det er faltisk ikke sundt at udelukke nogle madgrupper 100% men igen alt med måde... Jeg får da også chokolade el chips en gang i mellem el en god bland selv pose inde fra strøget af, det skal der ikke være noget i vejen for... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.