Anonym skriver:
jeg sad og så dette program og sidder faktisk og har det rigtig skidt med mig selv
vi lever overhoved ikke sundt. vi elsker pommefritter og vi drikker cola light hverdag (mega usundt) jeg får ingen motion da jeg har rigtig dårlige knæ som netop bliver dårlige vis jeg motionere. jeg har en skuldre som er smadret og venter på opration..
vi spiser sukker hver dag på en eller anden måde om det er cornflakes eller ketchup men alligevel..
sidder nu med følesen af at jeg er den eneste på jorden som lever et usundt liv?
her er programmet som gjorde mig skidt tilpas
http://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema/dr2-tema-nar-sundt-blir-sygt-2#!/00:17
hvad er sundhed for jer ?
Vi lever ret sundt, nogle vil måske mene at det er for meget... Det synes vi selvfølgelig ikke selv.
Jeg cykler 60-70 km. om ugen og styrketræner et par gange om ugen. Min mand roer. I weekenderne går vi lange ture i skoven eller ved vandet, spiller bold i haven o.s.v. får lys og luft, og mærker naturen. Det betyder meget for os, også i forhold til sundhed.
Vi har ikke sukker i huset, min datter får en lille smule stevia på sine (glutenfrie) havregryn, og jeg får kokossukker i min kaffe.
Jeg spiser ikke pasta, ris og den slags. Det gør min datter og mand, brune ris, fuldkorns pasta og ofte quinoa. Jeg får sweet potatos, når de får kartofler. Bønner og linser får vi også ofte, og fisk min. to gange om ugen. Om morgenen spiser vi enten æg og tomat, eller friskpresset juice af fx rødbede, grønkål, spinat, og altid masser af ingefær.
Vi spiser stort set aldrig præfabrikerede fødevarer, og køber stort set kun produkter der har de "rigtige" mærker.
Både min mand og jeg er vokset op med meget fokus på sundhed. Vi har begge været med vores mødre ude og hente ramsløg og brændenælder til aftensmaden og set dem lave solhilsen i haven.
I de perioder, hvor vi har slækket, kan både min mand og jeg mærke det på vores humør og energiniveau, vores lunter er kortere, vi sover dårligere og bliver dvaske.
Men sundhed handler for os også om at nyde, og fanatisme bliver aldrig sundt. Når er vi gæster eller har gæster, er der ingen "regler", og det er der heller ikke fredag aften. Der guffer vi bland selv slik uden dårlig samvittighed overhovedet.