Det behøver nødvendigvis ikke være dyrt eller enormt tidskrævende, at leve sundt. Sundt for mig er også at have overskud, være glad og tilfreds :-)
Vi har en stor skuffe i fryseren med frossen grønt i alle afskygninger + frossen bær. Så bager vi ofte boller med en masse kerner i og knækbrød. Af kød er vi stor tilhænger af oksekød og kylling - en sjælden gang en god gammeldags omgang frikadeller.
Vi har altid en skål fyldt med frugt stående på spidsbordet og gulerødder i køleskabet. Personligt er jeg ikke så stor tilhænger af stivelse i form af pasta og ris, simpelthen fordi min mave går i hårdknude af det og bliver oppustet. Så vi bruger bulgur :-) Ret ofte er vores tallerken fyldt med kød og grønt til aftensmad og intet andet..
Sodavand får vi mest i weekenden, nogle gange bliver det erstattet med saftevand fra Fun (one). Ellers spiser vi havregryn/boller om morgenen, rugbrød/rester/rugbrød til frokost og går og snacker den med tørret frugt, grøntsager, riskiks osv i løbet af dagen.
Jeg er på holdtræning ca 3 gange i ugen i FitnessWorld ellers styrketræner jeg selv i løbet af ugen som jeg synes det passer ind.
Min kæreste har tabt 45 kilo, da han var meget overvægtig. Derfor betyder en varieret og sund kost/hverdag meget for ham. Hvilket vi prøver at efterkomme!
Men er der minus på overskuddet en dag, er vi ikke blege for at bestille over JustEat, så vi er slet slet ikke hysteriske! :-)
Anmeld