Skal jeg skaffe mig en bæresele/strækvikle??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mother-love skriver:

Jeg havde lavet en lign tråd, for noget tid siden. Jeg venter også lille bror til januar og Isabella vil være 3,5til den tid. Og jeg blev rådet til at købe enten en strækvikle eller en fastvikle. 

Jeg har heller ikke brugt lign. Til Isabella. Men flere sagde en fastvikle var god og nem at sætte på sig selv. Og dem kan man også amme i. 

Jeg går ihvertfald efter en vikle og så må jeg se om hvordan det går med at bruge den.

Jeg syntes bare at det ser nemmere ud at amme i en slynge end i en vikle....??.. Syntes også at viklen ser så voldsom ud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Jeg har en vikle - den kan bindes på mange forskellige måder og kan bruges fra de er nyfødt. Du kan også amme imens. 

Håber det kommer til at gå godt. Har du nogen livlinier? Vi har en på tre og en på 9 uger og jeg aner ikke hvordan jeg havde klaret det uden manden. Den store blev mere opmærksomhedssøgende og havde en tydelig reaktion de første tre uger. 

Mht. aftensmaden så kan du have din store med i køkkenet - lad barnet vaske lidt af sit legetøj op, laver du kartofler kan du lade barnet vaske kartoflerne, sidde i køkkenet med puslespil osv. 

Vil du mene at en vikle er bedre end en slynge?? Jeg har heldigvis nogle gode svigerforældre der bor i samme by. Tænker at de vil tilbyde deres hjælp. Men ellers må jeg jo bare gøre det så godt jeg kan selvom jeg er en smule nervøs for det må jeg indrømme  især fordi vores datter havde kolik. Tænk hvis den næste baby også får kolik  Så står jeg der med alle mine talenter.

Anmeld

10. oktober 2014

Mother-love

Omsorgsgiver skriver:

Jeg syntes bare at det ser nemmere ud at amme i en slynge end i en vikle....??.. Syntes også at viklen ser så voldsom ud!

Ja det er nok en smagssag. Jeg synes det er en jungle at finde ud af. Men jeg blev ihvertfald rådet til en vikle.

har læst et sted at viklen vidst sidder bedre end en slynge. Fordi vægten fra baby er mere fordelt. Idet den går over begge skuldre. Men nu har jeg også et piskesmæld så viklen vil nok være bedst for mig. 

Men som sagt er det nok en smagssag

Anmeld

10. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Vil du mene at en vikle er bedre end en slynge?? Jeg har heldigvis nogle gode svigerforældre der bor i samme by. Tænker at de vil tilbyde deres hjælp. Men ellers må jeg jo bare gøre det så godt jeg kan selvom jeg er en smule nervøs for det må jeg indrømme  især fordi vores datter havde kolik. Tænk hvis den næste baby også får kolik  Så står jeg der med alle mine talenter.

Krydser fingre for at dit barn ikke får kolik. Men er det tilfældet, så er det bare om ikke at være for stolt til at bede om hjælp 

du skal nok klare den. Det kan være det bliver pisse hårdt i starten men så finder I på et tidspunkt en rytme der fungerer for Jer tre vi er nået dertil hvor storebror har fast fridag (nogle gange flere) fra børnehaven hvor det bare er os tre - og vi har det virkelig hyggeligt. Så det er bare opstart der var hård. 

det kan også være du er heldig og har et barn der sover igennem fra dag et, og ellers sover fint i løbet af dagen

Jeg har aldrig prøvet en slynge. Jeg har en koalavikle som jeg er rigtig glad for. 

Kom også til at tænke på at du kan lave retter der kan laves i forevejen mens den store er i børnehaven. 

Anmeld

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Krydser fingre for at dit barn ikke får kolik. Men er det tilfældet, så er det bare om ikke at være for stolt til at bede om hjælp 

du skal nok klare den. Det kan være det bliver pisse hårdt i starten men så finder I på et tidspunkt en rytme der fungerer for Jer tre vi er nået dertil hvor storebror har fast fridag (nogle gange flere) fra børnehaven hvor det bare er os tre - og vi har det virkelig hyggeligt. Så det er bare opstart der var hård. 

det kan også være du er heldig og har et barn der sover igennem fra dag et, og ellers sover fint i løbet af dagen

Jeg har aldrig prøvet en slynge. Jeg har en koalavikle som jeg er rigtig glad for. 

Kom også til at tænke på at du kan lave retter der kan laves i forevejen mens den store er i børnehaven. 

Ja, det er rigtigt at jeg kan forberede så meget som muligt med aftensmaden om dagen når den store er i børnehave og den lille sover. Det er med at gøre hvad man kan. 

Anmeld

11. oktober 2014

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Hvorfor er den bedre end slyngen??

Den er nemmere at placere barnet i. Barnet må være der længere og syntes os den er mere behagelig at ha på

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
L&V skriver:

Den er nemmere at placere barnet i. Barnet må være der længere og syntes os den er mere behagelig at ha på

Tak for svar. Det bliver nok en strækvikle som jeg vil gå efter 

Anmeld

11. oktober 2014

Mumto3

En nyfødt må være lige så længe barnet har lyst i en slynge og i en vikle. Du kan amme i dem begge, og det er en smagssag hvad man mest er til.

du kan godt amme i mens du f.eks. Laver aftensmad. Du kan også bære den nyfødt på ryggen, hvilket er praktisk hvis den store trænger til knus og omsorg, eller man står ved komfuret og steger mad. Der vil man jo ikke have det sprøjter op på baby.

vh slyngevejlederen 

Anmeld

11. oktober 2014

AnnaK89

Jeg er i præcis samme situation som dig Her arbejder manden også om aftenen alle hverdage og jeg er alene med baby på 5 uger og storesøster på 26 mdr. 

Jeg har en strækvikle og jeg kan ikke undvære det at kunne have baby tæt på, men samtidig have frie hænder, det er super praktisk! Dog ønsker jeg mig en anden, da jeg ikke rigtig kan komme til at amme med den og synes ikke hun ligger super godt deri. Så tænker lidt at skaffe koalaviklen 

Anmeld

11. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
AnnaKJ skriver:

Jeg er i præcis samme situation som dig Her arbejder manden også om aftenen alle hverdage og jeg er alene med baby på 5 uger og storesøster på 26 mdr. 

Jeg har en strækvikle og jeg kan ikke undvære det at kunne have baby tæt på, men samtidig have frie hænder, det er super praktisk! Dog ønsker jeg mig en anden, da jeg ikke rigtig kan komme til at amme med den og synes ikke hun ligger super godt deri. Så tænker lidt at skaffe koalaviklen 

Hvilke forskellen er der på en strækvikle og så en koalavikle? 

Dejligt med en der står i samme situation som mig!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.