Skal jeg skaffe mig en bæresele/strækvikle??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
24 svar
5 synes godt om
10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har termin til januar og jeg har i forvejen en datter på 3 år. Min kæreste har desværre fået pålagt sig fast aftenarbejde alle hverdage så jeg vil komme til at stå selv med den lille og min store datter om eftermiddagen og aftenen. 

Allerede nu har jeg stres over hvordan pokker jeg vil komme til at lave aftensmad når jeg har en lille baby skal der ammes, trøstes og skiftes samt en stor pige der er i trodsalderen og som også skal have opmærksomhed  

Derfor overvejer jeg om det mon kunne være en god ide med med en bæresele eller strækvikle osv. (Jeg har ikke helt styr på de forskellige da jeg ikke har haft sådan noget til min store datter). Jeg tænker i forbindelse med f. eks når jeg skal lave mad og når den lille skal ammes?? Kunne det ikke være smart at have den lille på sig samtidig med madlavningen? Og kan man overhovedet amme på den måde?? Og fra hvor gammel skal den lille være før man må bruge sådan noget til ham/hende?? Må man det fra dag 1? Altså fra nyfødt eller er der en bestemt alder?? 

Har I andre gode ideer?? Er der andre der har været i samme situation som mig som har brugt en strækvikle/bæresele? Fungerede det godt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ved at med en slynge kan du sagtens amme og have hænderne fri. Ved ikke hvor praktisk amning i vikle eller bæresele er. 

Personligt kan jeg ikke leve uden min bæresele! Jeg er godt nok førstegangsmor, men når damen ikke vil andet end at være på armen (sådan var hun RIGTIG meget de første 1,5-2 mdr, er 3 mdr nu) så er det altså bare fantastisk at kunne smide hende i bæreselen og så lave mad, vaske tøj, gøre rent eller whatever. 

Jeg har brugt bæreselen siden hun var ca 1 uge gammel. Når den er indstillet rigtigt er det ikke, som nogen ellers siger, usundt for babys ryg at sidde i den. Hvis altså baby ikke er for lille til den. Og vil du være helt på den sikre side kan du jo købe en ergo-baby bæresele som er designet til at skåne babys ryg 

Anmeld

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
TanyaGR skriver:

Jeg ved at med en slynge kan du sagtens amme og have hænderne fri. Ved ikke hvor praktisk amning i vikle eller bæresele er. 

Personligt kan jeg ikke leve uden min bæresele! Jeg er godt nok førstegangsmor, men når damen ikke vil andet end at være på armen (sådan var hun RIGTIG meget de første 1,5-2 mdr, er 3 mdr nu) så er det altså bare fantastisk at kunne smide hende i bæreselen og så lave mad, vaske tøj, gøre rent eller whatever. 

Jeg har brugt bæreselen siden hun var ca 1 uge gammel. Når den er indstillet rigtigt er det ikke, som nogen ellers siger, usundt for babys ryg at sidde i den. Hvis altså baby ikke er for lille til den. Og vil du være helt på den sikre side kan du jo købe en ergo-baby bæresele som er designet til at skåne babys ryg 

Jeg havde da slet ikke givet en slynge en tanke.... Måske den er bedre til at amme i....

Anmeld

10. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Omsorgsgiver skriver:

Jeg havde da slet ikke givet en slynge en tanke.... Måske den er bedre til at amme i....

Jeg skal ikke kunne sige det da jeg hverken ammer eller har slynge/vikle.  Men en bæresele er ikke voldsomt praktisk ifht amning, hvis den sidder korrekt på dig. - Kender en der bare har sat den løst på sig selv for så at kunne amme med den, men så får baby heller ikke samme støtte som når den er strammet rigtigt ind. 

Anmeld

10. oktober 2014

L&V

Jeg har haft et utal af seler, slynger osv. Strækviklen blev min farvorit. Den ka bruges fra nyfødt af. Du ka amme i den og barnet ka ligge og sidde. Hvis bebs ligger må den være der ubegrænset.

Den gav mig meget frihed da vi fil lillebror og den store stadig havde brug for at holde mor i hånden osv.

Anmeld

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
TanyaGR skriver:

Jeg skal ikke kunne sige det da jeg hverken ammer eller har slynge/vikle.  Men en bæresele er ikke voldsomt praktisk ifht amning, hvis den sidder korrekt på dig. - Kender en der bare har sat den løst på sig selv for så at kunne amme med den, men så får baby heller ikke samme støtte som når den er strammet rigtigt ind. 

Nu har jeg surfet lidt rundt på nettet og slyngen ser mere behagelig ud at amme med en de 2 andre muligheder.

Anmeld

10. oktober 2014

Mother-love

Jeg havde lavet en lign tråd, for noget tid siden. Jeg venter også lille bror til januar og Isabella vil være 3,5til den tid. Og jeg blev rådet til at købe enten en strækvikle eller en fastvikle. 

Jeg har heller ikke brugt lign. Til Isabella. Men flere sagde en fastvikle var god og nem at sætte på sig selv. Og dem kan man også amme i. 

Jeg går ihvertfald efter en vikle og så må jeg se om hvordan det går med at bruge den.

Anmeld

10. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har en vikle - den kan bindes på mange forskellige måder og kan bruges fra de er nyfødt. Du kan også amme imens. 

Håber det kommer til at gå godt. Har du nogen livlinier? Vi har en på tre og en på 9 uger og jeg aner ikke hvordan jeg havde klaret det uden manden. Den store blev mere opmærksomhedssøgende og havde en tydelig reaktion de første tre uger. 

Mht. aftensmaden så kan du have din store med i køkkenet - lad barnet vaske lidt af sit legetøj op, laver du kartofler kan du lade barnet vaske kartoflerne, sidde i køkkenet med puslespil osv. 

Anmeld

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
L&V skriver:

Jeg har haft et utal af seler, slynger osv. Strækviklen blev min farvorit. Den ka bruges fra nyfødt af. Du ka amme i den og barnet ka ligge og sidde. Hvis bebs ligger må den være der ubegrænset.

Den gav mig meget frihed da vi fil lillebror og den store stadig havde brug for at holde mor i hånden osv.

Hvorfor er den bedre end slyngen??

Anmeld

10. oktober 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mother-love skriver:

Jeg havde lavet en lign tråd, for noget tid siden. Jeg venter også lille bror til januar og Isabella vil være 3,5til den tid. Og jeg blev rådet til at købe enten en strækvikle eller en fastvikle. 

Jeg har heller ikke brugt lign. Til Isabella. Men flere sagde en fastvikle var god og nem at sætte på sig selv. Og dem kan man også amme i. 

Jeg går ihvertfald efter en vikle og så må jeg se om hvordan det går med at bruge den.

Er der også noget der hedder fastvikle?!  Sikke mange muligheder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.