Hjælp hvad kan de forlange :((((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

migxher

mor:) skriver:

Er 75.000 om året høj indtægt?? Det tror jeg næppe er nok til at forsørge en familie på 4 

Jeg er på su og får 69000 før skat, så nej det er da slet ikke højt og langt fra nok til at den gensidige forsørgelse træder i kraft vil jeg mene. Men ring til din sagsbehandler, vedkommende må kunne give dig svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar.

Han har som sagt en gård uden noget jord men efter han blev skilt og er kørt galt kan han ikke låne mere da der ikke vides om han nogen sinde kommer helt ud på  arbejdsmarkedet igen firma delen giver kun underskud og der bliver ikke den vej sat penge over til privat..

Der sker ind imellem der kommer lidt penge ind men det er slet ikke nok end til at dække underskudet..

Er der slet ikke nogen der ved hvor jeg kan finde noget om mine rettigheder og hans.

Kan de forlange han skal sælge hus osv hvad kan de enlig hvad for oplysninger kan de forlange at få og vilken ikke

Håber i kan hjælpe 

Anmeld

9. oktober 2014

Linkae

Anonym skriver:

Han har som sagt en gård uden noget jord men efter han blev skilt og er kørt galt kan han ikke låne mere da der ikke vides om han nogen sinde kommer helt ud på  arbejdsmarkedet igen firma delen giver kun underskud og der bliver ikke den vej sat penge over til privat..

Der sker ind imellem der kommer lidt penge ind men det er slet ikke nok end til at dække underskudet..

Er der slet ikke nogen der ved hvor jeg kan finde noget om mine rettigheder og hans.

Kan de forlange han skal sælge hus osv hvad kan de enlig hvad for oplysninger kan de forlange at få og vilken ikke

Håber i kan hjælpe 

Altså hvis han skal ha kontanthjælp ja så kan de naturligvis sætte krav om hussalg, bilsalg mv i tilfælde af der er noget friværdi. 

I dk har man gensidig foraørgerpligt så snart man bor sammen og opnår en bestemt indkomst. Præcis tal kan din sagsbehandler give dig. 

kommunen kan til enhver tid forlange alle relevante oplysninger om udgifter/indtægter samt eventuelle opsparinger hvis man skal søge om økonomisk hjælp. 

Din beskrivelse af jeres situation er lidt svær, at gennemskue og det bedste ville være at snakke med jeres sagsbehandlere, det er der de er her til. 

Anmeld

9. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe 

Har han meget friværdi i huset? 

Du kan finde information på beskæftigelsesministeriets hjemmeside.  http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Kontanthjaelpsreform/Hvad%20betyder%20reformen%20for%20dig/Gensidig-forsorgelsespligt.aspx

Anmeld

9. oktober 2014

Nystart

mor:) skriver:

Er 75.000 om året høj indtægt?? Det tror jeg næppe er nok til at forsørge en familie på 4 

Eij sorry jeg havde set et 0 mere....

Nej så er det ikke meget..... det er jo nærmest det samme som jeg får på su 

Anmeld

9. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nystart skriver:

Eij sorry jeg havde set et 0 mere....

Nej så er det ikke meget..... det er jo nærmest det samme som jeg får på su 

Hehe - det hvad der kan ske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.