Hejsa.
Jeg er i uge 25 nu, og da jeg var til MD scanning i uge 20 fandt man ud af at jeg har det som hedder en bicorn uterus (hjerteformet livmoder, som også er nævnt tidligere).
Jeg blev indkaldt til scanning igen da jeg var i uge 23 og blev her scannet indefra, hvor man kunne se at skillevæggen dog ikke gik helt ned igennem.
Det du har er sandsynligvis det samme, bortset fra at din skillevæg deler livmoderen helt i 2.
Jeg fik af vide at det ikke har den store betydning, men det kan dog medføre risiko for et lille barn, samt tidlig fødsel. Jeg skal derfor kontrolscannes ca. hver 4. uge frem til termin for at se om baby følger vækstkurven.
Derudover har jeg hørt at der kan være risiko for at man skal have kejsersnit, hvis baby vender forkert når man nærmer sig termin, da der simpelthen ikke er plads til at babyen kan vende sig rigtigt.
Jeg mærker ikke noget til det, udover at jeg har rigtigt mange plukkeveer, og maven kan se noget mærkelig ud til tider, da det er tydeligt at babyen ligger i den ene side af livmoderen 
Håber du kan bruge mit svar til noget, selvom vi ikke står i heeeelt samme situation 
Sofie Katrine
Anmeld