To livmødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

PB2013 skriver:

Hej

man kan have to livmødre på forskellig vis, fra kun en lille "tap" der går ned fra loftet i livmoderen som en halv skillevæg. Så kan man have en skillevæg igennem hele livmoderen som kan strække sig ned i skeden, og man kan have en livmoder der er skilt i to dele, de kaldes allesammen for to livmødre så det er ikk til at sige hvilken form du har.. Som det er skrevet ovenfor så kan en graviditet sagtens forløbe helt normalt, men der r en lidt øget risiko for at den baby ikk tager så godt på fordi pladsen ikk er så stor.. Derfor bliver du nok fulgt lidt tættere.. 

Ud over alt det faktuelle har jeg en veninde som har det, hvor de også fandt ud af det ved kejsersnit.. Hun havde vestorm fordi veerne kom forskelligt i hver af hendes livmødre..

Håber du kan bruge det lidt.. Og din baby er da et lille mirakel..  

Mange tak det hjalp lidt  

Bare jeg ved det ikke er farligt for min baby så klare jeg resten 

vil ventet spændt på jeg skal til scanning igen og så til lægen så jeg kan få svar på alle mine spørsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Pinkypie

Jeg har i forbindelse med en gravidtitet(fik dog foretaget en kirugisk abort) , fået at vide at jeg har en "hjerteformet" livmoder(altså også en todelt livmoder) .

Fik at vide , at det i princippet sagtens kunne lade sig gøre at blive gravid i begge rum, men den ene af mine er mest væv, så chancerne er minimale  ..

Det eneste var vidst, at jeg godt kunne bløde lidt mere end andre, fordi jeg havde to slimhinder i stedet for en.. (sorry detaljer)

Men ihverrtfald stort tillykke med kommende baby

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Nej det er ikke helt normalt, men vidste slet ikke at man kunne have 2 livmødre. 

ret vildt 

og tillykke med baby i maven  

Nej det vidste jeg heller ikke  

Mange ták  

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Jeg har i forbindelse med en gravidtitet(fik dog foretaget en kirugisk abort) , fået at vide at jeg har en "hjerteformet" livmoder(altså også en todelt livmoder) .

Fik at vide , at det i princippet sagtens kunne lade sig gøre at blive gravid i begge rum, men den ene af mine er mest væv, så chancerne er minimale  ..

Det eneste var vidst, at jeg godt kunne bløde lidt mere end andre, fordi jeg havde to slimhinder i stedet for en.. (sorry detaljer)

Men ihverrtfald stort tillykke med kommende baby

Ja nogen af de ting har jeg os læst mig frem til . Syns bare bare det hurtig bliver Meget indviklet og kan ikke rigtig finde ud af hvad der lige er hvad. 

Men mange tak føler mig os endnu mere heldig nu med min lille dreng maven 

Anmeld

19. november 2014

Siljesmor23

Anonym skriver:

Ja nogen af de ting har jeg os læst mig frem til . Syns bare bare det hurtig bliver Meget indviklet og kan ikke rigtig finde ud af hvad der lige er hvad. 

Men mange tak føler mig os endnu mere heldig nu med min lille dreng maven 

Hej.

Jeg er født med en skillevæg i skeden og 2 livmødre hvor det dog ikke har været muligt at gøre væggen mellem livmødrene mindre.

Jeg har fået afvide at jeg nok ikke skal regne med at føde selv på noget tidspunkt.

Det er jeg dog lidt ked af :/ 

Min væg i skeden blev fjernet i 2011 og det hele blev først opdaget i 2010. Min datter er fra 2012 og nu venter jeg nok et juli/august barn 2015

Anmeld

19. november 2014

Tollose88

Hejsa.

Jeg er i uge 25 nu, og da jeg var til MD scanning i uge 20 fandt man ud af at jeg har det som hedder en bicorn uterus (hjerteformet livmoder, som også er nævnt tidligere). 

Jeg blev indkaldt til scanning igen da jeg var i uge 23 og blev her scannet indefra, hvor man kunne se at skillevæggen dog ikke gik helt ned igennem.

Det du har er sandsynligvis det samme, bortset fra at din skillevæg deler livmoderen helt i 2.

Jeg fik af vide at det ikke har den store betydning, men det kan dog medføre risiko for et lille barn, samt tidlig fødsel. Jeg skal derfor kontrolscannes ca. hver 4. uge frem til termin for at se om baby følger vækstkurven.

Derudover har jeg hørt at der kan være risiko for at man skal have kejsersnit, hvis baby vender forkert når man nærmer sig termin, da der simpelthen ikke er plads til at babyen kan vende sig rigtigt.

Jeg mærker ikke noget til det, udover at jeg har rigtigt mange plukkeveer, og maven kan se noget mærkelig ud til tider, da det er tydeligt at babyen ligger i den ene side af livmoderen

Håber du kan bruge mit svar til noget, selvom vi ikke står i heeeelt samme situation

Sofie Katrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.