To livmødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.761 visninger
25 svar
11 synes godt om
8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej . 

Ja som overskriften siger . 

Jeg var til MD scanning hvor jeg fik afvide min lille baby var helt perfekt og alt var som det skulle være . Men to dagen inden havde jeg blødt lidt så hun valgte og og scanning mig oppe i for at være sikker på os at tjekke alt var som det skulle være der , .

der hun så har kigge lidt siger hun det ser ud så om du har to livemødre , men hun ville gerne lige tjekke det med en anden kollega  så hun kommer os ind og tjekker og bekræfter så jeg har to livmødre . 

Andre der kan fortælle lidt om det ? Som måske os selv har været ude for det samme ved ikke helt hvad jeg skal tænke om alt det her . Og fik først en tid til lægen i næste mdr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Wish

Har aldrig hørt man har kunnet have det før. Men ville lige give en krammer 

Anmeld

8. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg har hørt om fænomenet før...

men sikke da en oplevelse! 

Anmeld

8. oktober 2014

Mor til F

Min søster, gik i folkeskolen,  i klasse med en pige,  som havde 2 livmødre.  Det blev opdaget ved,  at hun altid  sprang en måned over med mens. Den mens,  der ikke kom,  blev samlet i nr. 2 livmoder (altså blodet) og kunne ikke komme ud af kroppen. 

Opdaget efter 6 måneder med kun 3 gange mens - hun endte med,  at få livmoderen,  som var fyldt med blod opereret ud. 

Anmeld

8. oktober 2014

Isabella_mor

Hej . 

Jeg var til MD scanning hvor jeg fik afvide min lille baby var helt perfekt og alt var som det skulle være . Men to dagen inden havde jeg blødt lidt så hun valgte og og scanning mig oppe i for at være sikker på os at tjekke alt var som det skulle være der , .

der hun så har kigge lidt siger hun det ser ud så om du har to livemødre , men hun ville gerne lige tjekke det med en anden kollega  så hun kommer os ind og tjekker og bekræfter så jeg har to livmødre . 

Andre der kan fortælle lidt om det ? Som måske os selv har været ude for det samme ved ikke helt hvad jeg skal tænke om alt det her . Og fik først en tid til lægen i næste mdr 

Okay, vildt nok. Især hvis du kan blive gravid i begge, så kan du jo i princippet blive gravid mens du allerede er gravid.

Jeg kender ikke meget til det, men måske kan du google noget frem?

det hedder Bicorn Uterus på fagsprog, måske det giver flere resultater  

Anmeld

8. oktober 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej . 

Fandt lige det her

Den 23-årige englænder Hannah Kerseys har som formentlig den første kvinde i verden født tvillinger og et enkelt barn på samme tid. Hun er født med 2 livmødre, men chancen for en sådan fødsel vurderes som 25 millioner til 1.

Tvillingerne Ruby og Tilly er enæggede, og Grace er deres trilling. Pigerne blev født 7 uger for tidligt og opholdt sig på hospitalet i 9 uger.

Der findes indtil nu blot 70 registrerede tilfælde af kvinder med 2 livmødre, der på samme tid har været gravide i begge - og i alle tilfælde har det kun været med et enkelt barn.

At kvinder fødes med to livmødre er ikke så usædvanligt, og både Hannah Kerseys søster og mor har det samme.

Den 23-årige englænders graviditet blev opnået med kunstig befrugtning.

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Wish skriver:

Har aldrig hørt man har kunnet have det før. Men ville lige give en krammer 

Tak 

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Jeg har hørt om fænomenet før...

men sikke da en oplevelse! 

Ja ved heller ikke lige hvad jeg skal sige til den endnu 

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Okay, vildt nok. Især hvis du kan blive gravid i begge, så kan du jo i princippet blive gravid mens du allerede er gravid.

Jeg kender ikke meget til det, men måske kan du google noget frem?

det hedder Bicorn Uterus på fagsprog, måske det giver flere resultater  

Det jeg lige kunne læse mig frem til var at , man havde svære ved at blive gravid og det gir jo mening nu . fordi foster har svære ved at sætte sig fast . 

Så tænker bare min lille baby er endnu mere et mirakel 

Anmeld

8. oktober 2014

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Fandt lige det her

Den 23-årige englænder Hannah Kerseys har som formentlig den første kvinde i verden født tvillinger og et enkelt barn på samme tid. Hun er født med 2 livmødre, men chancen for en sådan fødsel vurderes som 25 millioner til 1.

Tvillingerne Ruby og Tilly er enæggede, og Grace er deres trilling. Pigerne blev født 7 uger for tidligt og opholdt sig på hospitalet i 9 uger.

Der findes indtil nu blot 70 registrerede tilfælde af kvinder med 2 livmødre, der på samme tid har været gravide i begge - og i alle tilfælde har det kun været med et enkelt barn.

At kvinder fødes med to livmødre er ikke så usædvanligt, og både Hannah Kerseys søster og mor har det samme.

Den 23-årige englænders graviditet blev opnået med kunstig befrugtning.

Så det er faktisk slet ikke så normalt som jeg måske troede 

men det vigtiges er min baby har det godt og kommer sund og rask til verden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.