Anonym skriver:
Puha, det er et ømt emne jeg nævner her..
Min søster har en datter på 16 måneder. En fin lille pige, men hun bliver fastholdt i babyrollen og jeg er sådan i tvivl om jeg skal påpege det.
Sagen er den, at hun stadig bliver ammet ca hver tredje time, og to gange hver nat.
Det er ikke pigen der melder sig ved amning, hun bliver bare lagt til brystet uanset hvad.
Det er tydeligt, at det er min søsters behov der bliver opfyldt med amningen og ikke pigens.
Hun sover heller ikke i sin egen seng, men hos min søster i deres seng. Manden er rykket ned på sofaen.
Pigen sover dog stort set ikke om natten. Hun tumler rundt konstant, kravler rundt i sengen og pludrer.
Hun har ikke noget sprog overhovedet, ikke engang et enkelt eller to ord, for de taler kun babysprog til hende.
Min søster går hjemme med hende, og hun vil først sende hende afsted i børnehave om 2 år. Fred være med det, men hun leger jo ikke med nogen på sin egen alder. Hun får ingen alderssvarende stimulering eller udfordringer.
De går ikke i legestue, til rytmik eller andet.
Min søster har heller aldrig været mere end to timer væk fra datteren.. Hun melder fra til alt hvor datteren ikke kan deltage.
Skal jeg blande mig uden om, eller er hun ude på et skråplan?
Hjælp!
Amningen; Det er deres sag, og der er børn der bliver ammet meget længere end 16måneder, og hvis det fungere for dem, så fred vær med det. Gætter på at de går til tjek, og der kan lægen vel se om det er usundt eller dårligt for pigen eller ej? Er hun undervægtig? Spiser hun mad, morgenmad, frokost og aftensmad?
Sengen:
Du ved ikke om de har haft en kamp, med at få hende til at sove der og bare har opgivet. Det er synd for faren, men hvis han er utilfreds, siger han vel noget? Men du kan jo sagtens spørge; Sover hun nogensinde i sin egen seng, og så måske hvorfor ik?
Sproget:
Nogen er langsommere, at snakker babysprog til hende er ikke super smart. Men har du spurgt hvorfor de snakker babysprog?
Ham jeg passer, er heller ikke sammen med jævnalderende, og han bliver 22måneder her i næste uge. ingen legestue eller noget, fordi der ikke er nogen.
Om hun er væk fra datteren, skal du blande dig udenom. Det er hendes valg, ikke alle kan være væk fra deres børn.