Av av hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

Putomanen

Sujan skriver:

Tak.. Det vil jeg gøre:-) for sidder nu med et stort brændende smertefuldt bryst trods jeg lige har ammet længe på det

Øv, det må ikke være sjovt. 

På stående fod kan jeg anbefale et varmt bad hvor du masserer brystet, læg noget varmt på når du ammer og malk eventuelt ud bagefter. 

Jeg håber at det ssnart bliver bedre! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

Røverdatter

Sujan skriver:

fik akut kejsersnit for en uge siden og tog lidt tid at få etableret amningen... Hun fik mad på engangssprøjte i nogle dage og eftermad når jeg havde ammet. Hun begyndte først at "spise" rigtigt om søndagen..

vi kom hjem tirsdag og hun kan nu tage brystet fint og har taget meget på, men men men.... Av av av jeg har fået sår. Amningen er så smertefuld og bliver værrer og værrer. Tror jeg er ved at få brystbetændelse i det ene bryst også, for har smerter i det hele tiden

det er bare rigtig øv og tænker at hun har forkert sutteteknik, men hvordan laver jeg om på det????

Anbefaler dig at høre ad i gruppen "ammenet" på facebook hvor der er tilknyttet amme-rådgivere/vejledere

Jeg brugte suttebrikker de første to måneder. Brystbetændelse behandles med masser af amning, varme (varmepude eller varmt vand direkte på i badet) og blid massage i hvert fald i mit tilfælde

Anmeld

3. oktober 2014

L&V

Tænker lidt du ikke var i tvivl hvis du havde brystbetændelse. Dit bryst ville blive rødt, som sten, du ville få feber og være influinza agtig. Har haft det mange gange.

Du ka putte brystet ind i hendes mund og sørge forcdet lugger rigtigt og ellers putte fingeren ind så der kommer luft ind også slipper hun igen. Sådan ændrede jeg min søns teknik

Anmeld

3. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Ja er også det jeg gør... Synes bare det er virkelig smertefuldt og har konstant smerter i brystet...

jeg har salve og lader dem også lufttørre. Synes det gør ligeså ondt med ammebrikker.. Øv

Det kan være du har fået svamp? Det gør mega ondt. 

Anmeld

3. oktober 2014

Sujan

mor:) skriver:

Det kan være du har fået svamp? Det gør mega ondt. 

Ja det havde jeg med den første.. Det gør virkelig ondt...

men der er hård skorpe på begge dutter så ved ikke om der også er svamp

Anmeld

3. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Ja det havde jeg med den første.. Det gør virkelig ondt...

men der er hård skorpe på begge dutter så ved ikke om der også er svamp

Hmm - altså havde selv hård skorpe og det gjorde så ondt at jeg var ved at opgive amning. Det gjorde stadig ondt trods suttebrikker men efter nogle gange gjorde det ikke ondt med suttebrikker - efter en uge gjorde det heller ikke ondt uden suttebrikker. Nu er jeg på 8. Uge og det kører bare. Havde ikke så ondt med den første. Så tænker om det ikke "bare" er dine brystvorter der lige skal have tid til at hærdes. 

Anmeld

3. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vil varmt anbefale brystvorte crem fra apoteket, til sårende. Det har redet begge mine amninger og ska ik vaskes af inden baby bliver ammet.

Masser brystet rigtig godt, sådan at du kommer rundt om hele brystet, men især der hvor du ka se det er rødt eller hårdt. 

Tjek om baby har "smilehuller" i kinderne når du ammer. Har baby smilehuller, sutter baby forkert, og skal tages fra og ligges rigtig til igen.

Brug evt en brystpumpe, så du er sikker på at brystet bliver tømt ordenligt. Dette er self ik noget du behøver blive ved med når først du er af med betændelsen. Det hjalp mig første gang. Vh stine

Anmeld

3. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du føler der hober sig mælk op, der ike bliver tømt rigtigt (det kan give knuder, betændelse, smerter) så veksl ammestilling. Baby tømmer brystet der hvor hagen er, så hvis du har ondt på ydersiden af brystet fx, så prøv tvillingestilling det kan også lindre lidt på sårene at baby "gnaver" et andet sted. 

Anmeld

3. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du føler der hober sig mælk op, der ike bliver tømt rigtigt (det kan give knuder, betændelse, smerter) så veksl ammestilling. Baby tømmer brystet der hvor hagen er, så hvis du har ondt på ydersiden af brystet fx, så prøv tvillingestilling det kan også lindre lidt på sårene at baby "gnaver" et andet sted. 

Anmeld

3. oktober 2014

Mor Christa

Har du tjekket om babys mund er hvid? Jeg oplevede præcis de samme smerter som du beskriver, og vi havde fået trøske - det gør meget ondt og brænder i brystet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.