Sujan skriver:
fik akut kejsersnit for en uge siden og tog lidt tid at få etableret amningen... Hun fik mad på engangssprøjte i nogle dage og eftermad når jeg havde ammet. Hun begyndte først at "spise" rigtigt om søndagen..
vi kom hjem tirsdag og hun kan nu tage brystet fint og har taget meget på, men men men.... Av av av jeg har fået sår. Amningen er så smertefuld og bliver værrer og værrer. Tror jeg er ved at få brystbetændelse i det ene bryst også, for har smerter i det hele tiden

det er bare rigtig øv og tænker at hun har forkert sutteteknik, men hvordan laver jeg om på det????
uh....
Når du går i bad så bør du massere det bryst du mener du er ved at få bryst betændelse i. og sørg for at få tømt brystet lidt. evt ved amning eller ved udmalkning.. når mælken løber til gør det SIMPELTHEN SÅ ondt... og nu er det en uge siden, så det passer meget fint med at din mælk begynder at være løbet til og nu skal dine bryster "indstilles" og mælkeproduktionen skal justeres...
mine bedste råd til dig er at:
anskaf dig en ammebrik til lige at bruge i begyndelsen når du ammer, du kan altid tage den af når dit barn har suttet i et stykke tid.. Det kan måske også hjælpe hvis dit barn har en dårlig sutteteknik. (det kan også være pga. forkortet tungebånd, er det blevet tjekket??)
køb en brystvortecreme. jeg kan anbefale den fra Danatekt som du kan købe på apoteket..
og så hold brysterne varme, så evt skaf nogle uld amme indlæg som du kan bruge. det hjælper rigtig meget...
held og lykke...
Anmeld