Av av hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
19 svar
3 synes godt om
3. oktober 2014

Sujan

fik akut kejsersnit for en uge siden og tog lidt tid at få etableret amningen... Hun fik mad på engangssprøjte i nogle dage og eftermad når jeg havde ammet. Hun begyndte først at "spise" rigtigt om søndagen..

vi kom hjem tirsdag og hun kan nu tage brystet fint og har taget meget på, men men men.... Av av av jeg har fået sår. Amningen er så smertefuld og bliver værrer og værrer. Tror jeg er ved at få brystbetændelse i det ene bryst også, for har smerter i det hele tiden

det er bare rigtig øv og tænker at hun har forkert sutteteknik, men hvordan laver jeg om på det????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

female

Sujan skriver:

fik akut kejsersnit for en uge siden og tog lidt tid at få etableret amningen... Hun fik mad på engangssprøjte i nogle dage og eftermad når jeg havde ammet. Hun begyndte først at "spise" rigtigt om søndagen..

vi kom hjem tirsdag og hun kan nu tage brystet fint og har taget meget på, men men men.... Av av av jeg har fået sår. Amningen er så smertefuld og bliver værrer og værrer. Tror jeg er ved at få brystbetændelse i det ene bryst også, for har smerter i det hele tiden

det er bare rigtig øv og tænker at hun har forkert sutteteknik, men hvordan laver jeg om på det????

Det kan selvfølgelig godt være, at baby sutter forkert. Men tror for de flere at perioden med sår er noget, som man skal igennem. 

Jeg fik også sår, men købte en speciel creme på apoteket, som lindrede. Den smøres på efter amning og så vaskes brystet inden barnet bliver lagt til igen.

Derudover købte jeg suttebrikker. Jeg brugte dem kun engang imellem, når brystet mest havde brugt for det. Efter 14. dage brugte jeg hverken brikker eller creme og smerterne var væk.

Anmeld

3. oktober 2014

AnnaK89

Det gør bare rigtig ondt i starten. Vorterne skal jo lige "hærdes" først. 

Jeg tror jeg sad med tåre trillende ned af kinderne de første to uger jeg ammede nr. 2 og 3. Men nu er det helt fint. Brug evt. noget brystsalve eller smør lidt modermælk på vorten og lad den lufttørre efter amning. 

Der er ikke andet at gøre end at amme igennem det. Men selvfølgelig skal det gerne blive bedre indenfor en uges tid. 

Anmeld

3. oktober 2014

Sujan

female skriver:

Det kan selvfølgelig godt være, at baby sutter forkert. Men tror for de flere at perioden med sår er noget, som man skal igennem. 

Jeg fik også sår, men købte en speciel creme på apoteket, som lindrede. Den smøres på efter amning og så vaskes brystet inden barnet bliver lagt til igen.

Derudover købte jeg suttebrikker. Jeg brugte dem kun engang imellem, når brystet mest havde brugt for det. Efter 14. dage brugte jeg hverken brikker eller creme og smerterne var væk.

Er helt sikker på det ikke skal gøre så ondt som jeg har... Er barn nr. 2 og ved nr 1 havde jeg ingen problemer.

Anmeld

3. oktober 2014

Sujan

AnnaKJ skriver:

Det gør bare rigtig ondt i starten. Vorterne skal jo lige "hærdes" først. 

Jeg tror jeg sad med tåre trillende ned af kinderne de første to uger jeg ammede nr. 2 og 3. Men nu er det helt fint. Brug evt. noget brystsalve eller smør lidt modermælk på vorten og lad den lufttørre efter amning. 

Der er ikke andet at gøre end at amme igennem det. Men selvfølgelig skal det gerne blive bedre indenfor en uges tid. 

Ja er også det jeg gør... Synes bare det er virkelig smertefuldt og har konstant smerter i brystet...

jeg har salve og lader dem også lufttørre. Synes det gør ligeså ondt med ammebrikker.. Øv

Anmeld

3. oktober 2014

female

Sujan skriver:

Er helt sikker på det ikke skal gøre så ondt som jeg har... Er barn nr. 2 og ved nr 1 havde jeg ingen problemer.

Jeg har ikke selv haft brystbetændelse, men synes at huske at rådet er at amme mest muligt. Synes dog du skal tale med lægen, hvis du synes det føles meget slemt. Min søster fik en byld ved brystbetændelse, som lægen ville have fjernet, hvis den ikke hurtigt forsvandt af sig selv.

Anmeld

3. oktober 2014

Sujan

female skriver:

Jeg har ikke selv haft brystbetændelse, men synes at huske at rådet er at amme mest muligt. Synes dog du skal tale med lægen, hvis du synes det føles meget slemt. Min søster fik en byld ved brystbetændelse, som lægen ville have fjernet, hvis den ikke hurtigt forsvandt af sig selv.

Ja jeg prøver at amme meget, men er svært når det gør så ondt... Men håber det er vejen frem og det snart bliver bedre

Anmeld

3. oktober 2014

Putomanen

Meld dig ind i gruppen ammenet på Facebook. Der er nogle kompetente rådgivere, som kan hjælpe dig, hvis du skriver i gruppen. 

Og stort til tillykke med den lille ny!

Anmeld

3. oktober 2014

Sujan

Putomanen skriver:

Meld dig ind i gruppen ammenet på Facebook. Der er nogle kompetente rådgivere, som kan hjælpe dig, hvis du skriver i gruppen. 

Og stort til tillykke med den lille ny!

Tak.. Det vil jeg gøre:-) for sidder nu med et stort brændende smertefuldt bryst trods jeg lige har ammet længe på det

Anmeld

3. oktober 2014

Isabella_mor

Sujan skriver:

uh....

Når du går i bad så bør du massere det bryst du mener du er ved at få bryst betændelse i. og sørg for at få tømt brystet lidt. evt ved amning eller ved udmalkning.. når mælken løber til gør det SIMPELTHEN SÅ ondt...  og nu er det en uge siden, så det passer meget fint med at din mælk begynder at være løbet til og nu skal dine bryster "indstilles" og mælkeproduktionen skal justeres... 

mine bedste råd til dig er at:

anskaf dig en ammebrik til lige at bruge i begyndelsen når du ammer, du kan altid tage den af når dit barn har suttet i et stykke tid.. Det kan måske også hjælpe hvis dit barn har en dårlig sutteteknik. (det kan også være pga. forkortet tungebånd, er det blevet tjekket??) 

køb en brystvortecreme. jeg kan anbefale den fra Danatekt som du kan købe på apoteket.. 

og så hold brysterne varme, så evt skaf nogle uld amme indlæg som du kan bruge. det hjælper rigtig meget... 

held og lykke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.