Barselsdag penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Odensern skriver:

Jeg ringede til borger.dk igår og de sagde noget helt andet, og andre siger det helt tredje. Jeg er bare i tvivl for får hele tiden noget forskelligt og vide , men ja jeg må ringe til udbetaling Danmark, men ville gerne høre hvad folk de har fået også hvis de har været i samme situation og derfor har jeg skrevet herinde. 

Inden du går på barselsorlov, skal du have arbejdet de sidste 13 uger i mindst 120 timer, for at få barselsdagpenge.

Satsen du får er beregnet ud fra din timeløn.

jeg kan bruge mig som eksempel: 

jeg var været ansat 37 timer om ugen siden juli 13. 

Jeg er gået på barsel i september 14, og er nu på barselsdagpenge frem til starten af september 15.

Jeg har aldrig været medlem af en A kasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Odensern skriver:

Kan man få barselsdag penge selvom man ikke har betalt til en a kasse men man som studerende har arbejdet 120 timer indenfor 13 uger selvom man ikke er fastansat på de timer ? Hvis man kan er der så nogle der ved hvor meget man vil få i barselsdag penge hvis det er 120 timer man har arbejdet? 

Ja! Satsen kommer an på din timeløn. Udbetaling Danmark kan lave en beregning hvis du ringer til dem. 

A-kasse er en forsikring ved arbejdsløshed, hvor man kan få arbejdsløshedsdagpenge fra, det har INTET med barsel at gøre  

Anmeld

3. oktober 2014

Odensern

Mor11 skriver:

Ja! Satsen kommer an på din timeløn. Udbetaling Danmark kan lave en beregning hvis du ringer til dem. 

A-kasse er en forsikring ved arbejdsløshed, hvor man kan få arbejdsløshedsdagpenge fra, det har INTET med barsel at gøre  

Tak for dit svar! Det hjalp mig en del jeg ringer til udbetaling Danmark og bliver bekræftet i det du siger og får dem til at lave en udregning :-) 

Anmeld

3. oktober 2014

Odensern

Odensern skriver:

Tak for dit svar! Det hjalp mig en del jeg ringer til udbetaling Danmark og bliver bekræftet i det du siger og får dem til at lave en udregning :-) 

Så fik jeg bekræftet at jeg godt kan få barsels dag penge, men det er godt mok ikke meget hvis man ikke arbejder 37 timer om ugen:-) hehe.. Hende jeg snakkede med vidste ikke noget om su, men at jeg jo kan få barselsdag penge i 46 uger, men det er jo ikke 12 måneder? Kan jeg så bruge de 12 ekstra klip su den sidste tid på barsel og når jeg begynder at studere igen? :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.