Barselsdag penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
13 svar
7 synes godt om
3. oktober 2014

Odensern

Kan man få barselsdag penge selvom man ikke har betalt til en a kasse men man som studerende har arbejdet 120 timer indenfor 13 uger selvom man ikke er fastansat på de timer ? Hvis man kan er der så nogle der ved hvor meget man vil få i barselsdag penge hvis det er 120 timer man har arbejdet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

Nystart

Nej... Du har ikke optjent nok... Og du er ikke medlem af a-kasse... Så det kan du ikke.. 

Anmeld

3. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Odensern skriver:

Kan man få barselsdag penge selvom man ikke har betalt til en a kasse men man som studerende har arbejdet 120 timer indenfor 13 uger selvom man ikke er fastansat på de timer ? Hvis man kan er der så nogle der ved hvor meget man vil få i barselsdag penge hvis det er 120 timer man har arbejdet? 

Da jeg var på barsel med min førstefødte (3år siden) fik jeg da nogen penge Her skulle jeg blot have arbejdet 120timer indenfor de seneste tre måneder. Jeg fik ca. 7000kr. Jeg skulle udfylde noget på borgerservice. 

Jeg var også studerende

Anmeld

3. oktober 2014

Odensern

Nystart skriver:

Nej... Du har ikke optjent nok... Og du er ikke medlem af a-kasse... Så det kan du ikke.. 

Så hvis jeg er Medlem af a kasse så kan jeg med 120 timer indenfor 13 uger? 

Anmeld

3. oktober 2014

Nystart

Odensern skriver:

Så hvis jeg er Medlem af a kasse så kan jeg med 120 timer indenfor 13 uger? 

Nej stadig ikke det er altså alt for lidt...

Og man kan ikke bare melde sig ind den dag man får brug for dagpenge.. man bliver nød til at melde sig ind INDEN.

Anmeld

3. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ring nu til udbetaling Danmark og snak med dem, så du får klar besked.

du kan sagtens få barselsdagpenge, hvis du har optjent nok timer.

det hele står på borger.dk, omkring hvilke krav der skal være opfyldt.

A kassen er en helt anden kasse, og du skal ikke have været medlem af en for at få barselsdagpenge, da det er Udbetaling Danmark som står for udbetalingen.

Anmeld

3. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Nystart skriver:

A kasse har ikke noget med barselsdagpenge fra Udbetaling Danmark at gøre.

Anmeld

3. oktober 2014

Odensern

Jeg er godt klar over at man skal være medlem i et år, derfor jeg jo rigtig gerne vil have svar på det nu  men hører en masse forskellige ting om hvad folk kan få, derfor jeg ikke rigtig kan finde rundt i det og er forvirret. Men hvem ringer man til? Er det en a kasse, eller hvem for jeg kan finde svar på mit spørgsmål? :-) 

Anmeld

3. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Odensern skriver:

Jeg er godt klar over at man skal være medlem i et år, derfor jeg jo rigtig gerne vil have svar på det nu  men hører en masse forskellige ting om hvad folk kan få, derfor jeg ikke rigtig kan finde rundt i det og er forvirret. Men hvem ringer man til? Er det en a kasse, eller hvem for jeg kan finde svar på mit spørgsmål? :-) 

Ring til udbetaling Danmark.

Anmeld

3. oktober 2014

Odensern

ES90 skriver:

Ring nu til udbetaling Danmark og snak med dem, så du får klar besked.

du kan sagtens få barselsdagpenge, hvis du har optjent nok timer.

det hele står på borger.dk, omkring hvilke krav der skal være opfyldt.

A kassen er en helt anden kasse, og du skal ikke have været medlem af en for at få barselsdagpenge, da det er Udbetaling Danmark som står for udbetalingen.

Jeg ringede til borger.dk igår og de sagde noget helt andet, og andre siger det helt tredje. Jeg er bare i tvivl for får hele tiden noget forskelligt og vide , men ja jeg må ringe til udbetaling Danmark, men ville gerne høre hvad folk de har fået også hvis de har været i samme situation og derfor har jeg skrevet herinde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.