Ammeindlæg - uld og engangs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2014

M (:

Frk_Louise skriver:

Er kommet frem til, at det er den løsning, jeg vil vælge, når den tid kommer. Har besluttet mig for "Joha Merinould" indlæg og "Pigeon" engangs indlæg.. Har læst andre tråde herinde og set et par tests her på nettet og i blade. Så det er det, jeg vil starte med ihvertfald. Nu kommer det helt store spørgsmål så... 

Hvilket indlæg skal være inderst? Uld eller engangs? Og hvorfor?

Jeg lækkede ikke ret meget og brugte derfor KUN uldindlæg (kunne heller ikke tåle engangs, da de rev mine brystvorter i stykker). Jeg havde ingen problemer med svamp eller brystbetændelse. Så vil sige, at det også kommer an på, hvor meget du lækker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Frk_Louise skriver:

Er kommet frem til, at det er den løsning, jeg vil vælge, når den tid kommer. Har besluttet mig for "Joha Merinould" indlæg og "Pigeon" engangs indlæg.. Har læst andre tråde herinde og set et par tests her på nettet og i blade. Så det er det, jeg vil starte med ihvertfald. Nu kommer det helt store spørgsmål så... 

Hvilket indlæg skal være inderst? Uld eller engangs? Og hvorfor?

Jeg vil anbefale kun at bruge uld inderst, jeg blev simpelhen for kold med engangsindlæg inderst og uld yderst. jeg fik brystbetændelse, mine børn er født i januar og marts. 

Jeg valgte at have 4 par uld ammeindlæg, så havde jeg altid en frisk og tør med mig, som jeg kunne skifte hvis det var nødvendig

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

LouiseEm skriver:

Har ikke brugt uld før, så det kan jeg ikke svare på. Har købt 4 par

Jeg har læst at lufttørring er den bedste måde at rengøre uld. Ikke vaske dem, bare hænge dem ude på altanen eller i haven. Så skulle de rense sig selv.  

Årh sorry, misforstod 

Nej, jeg læste nemlig også lufttørring. Men har også læst varmt vand og sæbespåner..

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

Jeg lækkede ikke ret meget og brugte derfor KUN uldindlæg (kunne heller ikke tåle engangs, da de rev mine brystvorter i stykker). Jeg havde ingen problemer med svamp eller brystbetændelse. Så vil sige, at det også kommer an på, hvor meget du lækker. 

Nej, men vil bare gerne være forberedt  Så køber nok en enkelt pakke engangs indlæg.. 

Jeg var bare lige i tvivl om hvilket indlæg, der skal være inderst..

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

merethe skriver:

Jeg vil anbefale kun at bruge uld inderst, jeg blev simpelhen for kold med engangsindlæg inderst og uld yderst. jeg fik brystbetændelse, mine børn er født i januar og marts. 

Jeg valgte at have 4 par uld ammeindlæg, så havde jeg altid en frisk og tør med mig, som jeg kunne skifte hvis det var nødvendig

Jeg tror, jeg vil prøve mig lidt frem. Skal ihvertfald have uld-indlæg uanset hvad.. Så må jeg se om det bliver nødvendigt med engangs indlæg eller ej 

Hvordan klarede du rengøring af dine uld-indlæg?

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

Uhh de uldindlæg kløede så jeg blev desperat....

Jeg var så heldig at jeg ikke lækkede særlig meget så jeg kunne hurtigt droppe indlæg og om natten sov jeg uden noget og med et håndklæde under for der lækkede jeg en del.

Har kun fået brystbetændelse med den ene og det var fordi han ikke kunne malke og brysterne derfor ikke blev tømt. 

Anmeld

2. oktober 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Frk_Louise skriver:

Jeg tror, jeg vil prøve mig lidt frem. Skal ihvertfald have uld-indlæg uanset hvad.. Så må jeg se om det bliver nødvendigt med engangs indlæg eller ej 

Hvordan klarede du rengøring af dine uld-indlæg?

Nu findes der forskellige slags, men dem jeg havde skulle gøres rent ved at du først gnubber flader mod hinanden, så man kunne få indtørret mælkerester væk. dernæst vaskede jeg dem i hånden med hårshampoo, tilsidst blev de tørret på en radiator. 

Anmeld

2. oktober 2014

M (:

Frk_Louise skriver:

Nej, men vil bare gerne være forberedt  Så køber nok en enkelt pakke engangs indlæg.. 

Jeg var bare lige i tvivl om hvilket indlæg, der skal være inderst..

Det var også lige så meget for at fortælle, at der ikke er noget facit og at man må prøve sig frem (: 

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

lineog4 skriver:

Uhh de uldindlæg kløede så jeg blev desperat....

Jeg var så heldig at jeg ikke lækkede særlig meget så jeg kunne hurtigt droppe indlæg og om natten sov jeg uden noget og med et håndklæde under for der lækkede jeg en del.

Har kun fået brystbetændelse med den ene og det var fordi han ikke kunne malke og brysterne derfor ikke blev tømt. 

Det er nok rigtigt - at man kan være uheldig og synes, at de klør.. 

Håber også, at jeg kan blive helt fri for at bruge indlæg. Men det er jo ikke rigtig til at vide, før man står i det. Og jeg tænker, at det er rart nok at have lidt klar derhjemme, hvis det nu bliver nødvendigt 

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

merethe skriver:

Nu findes der forskellige slags, men dem jeg havde skulle gøres rent ved at du først gnubber flader mod hinanden, så man kunne få indtørret mælkerester væk. dernæst vaskede jeg dem i hånden med hårshampoo, tilsidst blev de tørret på en radiator. 

Okay.. Har nemlig læst om flere forskellige metoder.. Det kommer nok an på mærket og hvilken slags uld osv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.